راه اندازی سامانه جامع گردشگری تهران در نوروز 99

به گزارش مجله سامی، رئیس ستاد گردشگری تهران برنامه های این ستاد و ویژه برنامه های نوروز99 را تشریح کرد و از راه اندازی سامانه جامع گردشگری تهران در نوروز 99 اطلاع داد.

راه اندازی سامانه جامع گردشگری تهران در نوروز 99

اگر علاقمند به سفر با بهترین هزینه سفر به کانادا با هواپیما هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

مهرشاد کاظمی رئیس جدید ستاد گردشگری شهرداری تهران در اولین نشست خبری خود که ظهر امروز شنبه 5 بهمن در محل ستاد گردشگری شهرداری تهران برگزار گردید درباره برنامه های آینده و عید نوروز سخنرانی کرد و گفت: تهران شهر ناشناخته ای است. از 10 سال پیش در تورهای تهران گردی آقای مسجد جامعی توانسته ایم 1700 نقطه شهر تهران را ببینیم اما متأسفانه بسیاری از افراد از این جاذبه ها اطلاع زیادی ندارند.

وی اضافه کرد: ما برنامه های کوتاه مدت و بلندمدتی را داریم. می دانیم که اطلاعات گردشگری زیادی درباره تهران وجود دارد ولی هیچ وقت آنها تجمیع نشده اند. به همین دلیل سامانه جامع گردشگری تهران را راه اندازی نموده ایم که فاز اول آن عید نوروز افتتاح می گردد. فاز بعدی نیز در تابستان افتتاح خواهد شد.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در ادامه گفت: این یک برنامه گسترده است که اطلاعات مفصل تری را درباره گردشگری ارائه می نماید. به همین دلیل ما، یک بانک اطلاعاتی دیگری نیز درباره گردشگری داریم که به صورت خلاصه جاذبه های تهران را برای کاربر شرح می دهد. این بانک اطلاعاتی گردشگری تهران در آینده به سامانه جامع ملحق خواهد شد. ما در این بانک حتی می خواهیم کتاب ها و انتها نامه هایی با موضوع گردشگری را نیز معرفی کنیم. قصد داریم در قالب تقویم گردشگری که در بانک اطلاعاتی قرار می گیرد، رویدادهای تهران را نیز معرفی کنیم. هم اکنون هم کتابخانه تخصصی گردشگری در ستاد ایجاد شده و علاقه مندان می توانند حضوری به اینجا مراجعه نموده و از آن استفاده نمایند. تا به امروز حدود 250 عنوان کتاب در اختیار داریم که این آمار به 600 جلد خواهد رسید.

کاظمی گفت: جایزه گردشگری تهران عنوان برنامه دیگر این ستاد است. سال آینده اولین دوره آن برگزار خواهد شد که به انتها نامه برتر، رسانه برتر، خبرنگار فعال، کتاب، شورایاری، مکان یا جاذبه، ناشر، ایده برتر، آژانس گردشگری و غیره جوایزی اهدا خواهد شد. کلاس های آموزشی برای شورایاری ها و مسئولان گردشگری مناطق هم در مرحله اول از هفته آینده آغاز خواهدشد. در مراحل بعد عموم مردم می توانند در این کلاس ها با موضوع گردشگری شرکت نمایند. با همکاری دانشگاه تهران و دانشگاه علمی کاربردی به آنها، مدرک نیز داده خواهد شد.

وی اضافه کرد: ما قصد داریم نمایشگاه جاذبه های گردشگری تهران را در سال آینده و در هفته تهران برگزار کنیم. گالری گردی نیز یکی دیگر از برنامه های ما خواهد بود که آدینه ها با حضور هنرمندان برگزار می گردد. همچنین، گردشگری محله را با موضوع شورایاری ها برگزار خواهیم کرد. 353 محله در تهران داریم که اگر شورایاری ها به یاری ما بیایند، می توانند روزهای پنج شنبه محله خود را معرفی نمایند و یا حتی با آژانس های گردشگری در یک همکاری به محله خود، گردشگر بیاورند.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران ادامه داد: شعار سال جاری ستاد گردشگری تهران شهری برای همه است. برنامه نوروزگاهی در بازه زمانی 15 تا 28 اسفند و از 28 اسفند تا 15 فروردین ماه به صورت یکپارچه در کل شهر تهران برگزار خواهد شد که کاروان های شادی، گروه های موسیقی و تئاتر در این نوروزگاه ها به اجرای برنامه می پردازند. ما همه این برنامه ها را در قالب سامانه 137 به همشهریان تهرانی و مسافران اطلاع خواهیم داد. همچنین یک پک نقشه تهران نیز برای آنان در نظر گرفته شده است. ما در این پک اطلاع رسانی که به تعداد 500 هزار نسخه توزیع خواهد شد به وسیله 100 ایستگاه ثابت و متحرک به شهروندان ایرانی ضمن اطلاع درباره تخفیف مراکز خدماتی و گردشگری، آموزش هایی درباره ترافیک، محیط زیست و اماکن تاریخی ارائه خواهیم داد. در این زمینه سه بانک نیز همکاری خواهند کرد. حتی مراکز تجاری نیز می توانند در این طرح مشارکت نمایند. به صورت ارائه تخفیف و مشارکت در بحث تبلیغات.

کاظمی گفت: 10 دستگاه اتوبوس گردشگری برای حمل مسافران تهران و معرفی جاذبه های گردشگری در راستاهای از پیش معین شده حرکت خواهند کرد و هر یک از اتوبوس ها راهنمای گردشگری، جاذبه های راستا را شرح خواهد داد. بیشتر راستاهای این اتوبوس های گردشگری در مناطق11 و 12 است.

وی درباره ساختار سازمان گردشگری شهرداری تهران نیز که به تصویب شورای شهر رسیده، گفت: هنوز شهرداری تهران ساختار منسجمی برای گردشگری ندارد. پیش از این گردشگری در ذیل سازمان رفاه این مجموعه بود. بعد که متوجه اهمیت گردشگری شهری شدند، برای آن ستادی تشکیل دادند و فقط برای نوروز فعالیت می کردند. اکنون شورای شهر تصویب نموده سال جاری باید لایحه سازمان گردشگری شهرداری تا نوروز 99 ارائه گردد. بنابراین شورای شهر مصوب کرد که شهرداری تهران باید سازمان گردشگری داشته باشد. ما اکنون در طرح تفصیلی چیزی به نام گردشگری نداریم و این موضوع باید در سطح مهمی به آن پرداخته گردد.

منبع : مهر

منبع: چمدان
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 697

به "راه اندازی سامانه جامع گردشگری تهران در نوروز 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی سامانه جامع گردشگری تهران در نوروز 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید