راه اندازی پایگاه های مردمی، پیوند بین اصحاب فرهنگ و هنر با مردم را تقویت می نماید

به گزارش مجله سامی، خبرنگاران/خراسان شمالی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در همایش نخبگان فرهنگی، هنری و دولت مردمی بر راه اندازی پایگاه های مردمی به منظور پیوند هر چه بیشتر بین اصحاب فرهنگ و هنر با مردم تاکید نمود و گفت: با تحقق این مهم شاهد تعالی فرهنگ و هنر استان خواهیم بود.

راه اندازی پایگاه های مردمی، پیوند بین اصحاب فرهنگ و هنر با مردم را تقویت می نماید

تقی صادقی، در همایش نخبگان فرهنگی، هنری و دولت مردمی که امروز هشتم فروردین 1401 با حضور معاون امور نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد برگزار گردید، اظهار کرد: با مشارکت هنرمندان در راه اندازی پایگاه های مردمی تعامل دوسویه در انتقال تجربه، دانش و مهارت اصحاب فرهنگ و هنر به پایگاه های مردمی و هم جوشش های تازه ای از دل مردم برای تعالی فرهنگ و هنر به جامعه فرهنگی و هنری اضافه خواهد شد.

وی به رویکرد تازه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر مردمی کردن فرهنگ و هنر اشاره و اظهار کرد: در این راستا رویکرد ما این است که اساتید، نخبگان و پیشکسوتان فرهنگ و هنر بیش از پیش به مردم نزدیک تر و هنر خود را در خدمت باورها و مسائل مردم قرار دهند.

صادقی با بیان اینکه مردمی کردن فرهنگ و هنر مسئله بسیار مهمی است، توضیح داد: فرهنگ برخواسته از تاریخ، تمدن، آداب، رسوم و باورهای یک ملت است و ملت کهن دیرین ایران مزین به اسلام شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با حضور و مشارکت، باور و ایمان قلبی مردم شکل گرفته است، بیان داشت: اقتصاد و فرهنگ هم بر پایه باورهای مردم شکل می گیرد.

صادقی از اصحاب هنر، رسانه و فرهنگ به عنوان خادمان فرهنگ و هنر یاد کرد و گفت: اصحاب هنر و فرهنگ تجلی عشق و محبت الهی هستند و این مهم در آثار هنری شان نمود پیدا می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 خرداد 1401 بروزرسانی: 21 خرداد 1401 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2096

به "راه اندازی پایگاه های مردمی، پیوند بین اصحاب فرهنگ و هنر با مردم را تقویت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی پایگاه های مردمی، پیوند بین اصحاب فرهنگ و هنر با مردم را تقویت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید