طراحی ویلا در شیب: رمان باغ پسته روایتگر داستان فدک می گردد

به گزارش مجله سامی، به گزارش خبرنگاران رامونا میرحاجیان مدیر فراوری انتشارات به نشر در مورد تازه های این انتشارات در حوزه فاطمی به برنامه تقاطع فرهنگ رادیو گفت وگو گفت: ما سابقه ای 37 ساله در حوزه نشر داریم و تا امروز حدود 2800 عنوان کتاب منتشر نموده ایم. در چند سال اخیر بر ادبیات دینی تمرکز داریم و آثار وجوه هنری و آئینی را توأمان دارند. یکی از این کتب با نام عروس مهربان منتشر شده است که داستان زندگی حضرت زهرا(س) را برای مخاطبان کودک روایت می نماید.

طراحی ویلا در شیب: رمان باغ پسته روایتگر داستان فدک می گردد

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا در شیب با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

دو کتاب برای آشنایی نوجوانان با زندگی حضرت زهرا(س)

مدیر فراوری انتشارات به نشر ادامه داد: پیراهن دوستی مجموعه داستان های تاریخی برای کودک و نوجوان است و اثر دیگر با نام یک نفر تو را دوست دارد در باب آموزه هایی در رابطه با زندگی حضرت زهرا(س) برای قشر نوجوان منتشر شده است.

وی با اشاره به اینکه رمان و داستان با موضوع اهل بیت(ع) به ندرت منتشر می گردد، ادامه داد: این مسئله صرفاً در مورد کتبی با موضوع حضرت زهرا(س) نیست و زندگی اهل بیت(ع) را هم دربر می گیرد.

لزوم ایجاد مشوق برای توسعه کار در حوزه ادبیات دینی

میرحاجیان در بخشی دیگر از سخنان خود ضمن تایید سخنان مجری برنامه مبنی بر اینکه جوایزی نظیر خاتم بر افزایش سطح کمی کتاب ها درباره زندگی پیامبر مکرم اسلام(ص) اضافه نموده است، گفت: ما به مشوق هایی نظیر جشنواره با موضوع ادبیات دینی احتیاج داریم و نهادهای مختلف باید در این زمینه تمرکز نموده و درباره آن کار نمایند. ما به دست مایه های داستانی هم احتیاج داریم. لذا برای نویسندگان حوزه ادبیات دینی باید خوراک مناسب را تهیه کنیم که به وسیله نشست های تخصصی فراهم می آید.

وی انتشارات به نشر را از جمله فعالانِ این عرصه خواند و اضافه نمود: پژوهش نامه های دینی و نشست های تخصصی باید فراهم آید. عالمان دینی و داستان نویسان مختلف با حضور در این نشست ها، یاری می نمایند دست مایه های داستانی برای نویسنده ها فراهم آید. البته بسیاری آثار صرفاً از جنبه تاریخی به مسائل می نگرند و فاقد وجوه هنری هستند.

هیچ کتابی درباره زندگی امام هادی(ع) نداریم

میرحاجیان بعلاوه از نبود هیچ اثری در باب زندگی امام هادی(ع) انتقاد کرد و گفت: شاید علتِ اندک بودنِ داستان هایی با موضوع زندگی حضرت زهرا(س) این است که حوادث زندگی این حضرت، در سایه پیامبر(ص) و حضرت امیر(ع) قرار گرفته است. ما در به نشر اقدام به برنامه ریزی محتوایی نموده ایم تا جنبه های مختلف زندگیِ حضرت را مدِنظر قرار دهیم. از طرفی بر محورهای الگوپذیری از زندگیِ ایشان تاکید داریم و در این جهت، سفارشِ نوشتن مجموعه داستان یا رمان هایی را داده ایم.

وی بعلاوه از استقبال این انتشارات از نویسندگانی که در حوزه زندگی ائمه اطهار(ع) کار نموده اند، اطلاع داد و گفت: ما آثار را از دو جنبه آنالیز می کنیم و صرفِ این که بعضی آثار به ادبیاتِ دینی بپردازند، در به نشر به چاپ نمی رسند. آثار باید از جنبه دینی، تاریخی، هنری و محتوایی آنالیز گردد و طی این مراحل، منجر به انتشار یک داستان خواهد شد و نویسنده هایی که آثاری در این راستا دارند، می توانند با مراجعه به سایت به نشر آن را برای انتشارات، ایمیل نمایند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2006

به "طراحی ویلا در شیب: رمان باغ پسته روایتگر داستان فدک می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی ویلا در شیب: رمان باغ پسته روایتگر داستان فدک می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید