سامانه رصد ارائه سرویس دسترسی پهن باند به شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شد

به گزارش مجله سامی، معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، از امکان رصد زمانبندی و کیفیت ارائه سرویس های مذکور خانگی از طریق سامان رصد این سرویس ها اطلاع داد.

سامانه رصد ارائه سرویس دسترسی پهن باند به شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شد

به گزارش ، مجید حقی معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تغییر رویکرد ها برای ارائه و دریافت سرویس، گفت: به همین دلیل در حوزه ارتباطات ثابت و سرویس های مورد احتیاج مردم در این حوزه در ارائه و کیفیت سرویس های ارائه شده تمرکز بیشتری انجام شد.

وی اضافه کرد: یکی از گام ها در این حوزه ارائه سرویس در زمانبندی معین است و اینکه مطمئن باشیم که اپراتور ها در یک ضرب آهنگ متناسب به درخواست ها پاسخ دهند و سرویس های مورد نظر را ارائه نمایند.

حقی با اشاره به اینکه برای رصد نحوه ارائه سرویس ها پنجره واحدی در این حوزه تعریف شد، توضیح داد: با راه اندازی این سامانه مشتریان سرویس های ثابت می توانند درخواست خود را به وسیله این پنجره واحد ارائه نمایند و در همین زمان می توانند گزینه هایی که در مکان مورد نظر سرویس می دهند را انتخاب نمایند.

وی اضافه کرد: مشتریان می توانند همزمان با این سامانه از سامانه نت سنج پلاس سازمان تنظیم مقررات نیز استفاده نمایند تا از سابقه ارائه سرویس اپراتور های مختلف آگاه شده و انتخاب بهتر و جهت دارتری داشته باشند و بعد از این مرحله درخواست مشتری به اپراتور مورد نظر ارائه می گردد و بر اساس زمانبندی معین شده گزارش انجام کار از اپراتور ها دریافت می گردد.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه زمانبندی تمام سرویس ها معین شده است، گفت: سرویس دهندگان ملزم هستند که بر اساس زمانبندی معین شده درخواست ها را پاسخ دهند و در صورت تاخیر یا ایجاد مشکل برای ارائه سرویس، اپراتور باید جوابگو باشد.

وی با اعلام xdslplus.ir به عنوان آدرس اینترنتی این سامانه، اضافه کرد: یکی از مزیت های این سامانه معین شدن علت تاخیر ارائه سرویس از طرف اپراتور ها است و به دلیل اینکه تمام درخواست ها از یک سامانه ارائه می گردد امکان ریشه یابی مسائل و کمبود ها وجود دارد.

واگذاری یک میلیون اشتراک اینترنت خانگی به مردم

حقی با اشاره به کمبود هایی که در حوزه سرویس های اینترنت خانگی وجود دارد، گفت: دلیل این عقب افتادگی ها عدم ارائه سرویس به موقع و کیفیت مناسب است در صورتی که این سرویس پایدارترین و ارزانترین سرویس در مقایسه با دیگر سرویس ها است و در این شرایط نیز مردم رویکرد خوبی برای استفاده بیشتر از این سرویس دارند و اگر زمانبندی دریافت و کیفیت سرویس مناسب باشد مردم استقبال بیشتری از سرویس می نمایند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین شکایت ها در حوزه ارتباطات ثابت موضوع دایری سرویس است، اضافه کرد: امیدواریم با رویکرد پنجره واحد بتوانیم مسائل این حوزه را کاهش دهیم تا موجب افزایش رضایت مشترکین از این سرویس گردد.

حقی با اشاره به رویکرد وزارت ارتباطات برای بالا بردن کیفیت سرویس های ارائه شده، توضیح داد: بر اساس دستور وزیر ارتباطات تمام مشترکین در سطح کشور که درکیفیت سرویس های ثابت خود دچار مشکل هستند به وسیله کمیته های کشوری و مدیران کل ICT استان ها رصد می گردد و به صورت موردی اگر خط مورد نظر احتیاج به اصلاح یا تعمیر دارد به سرعت انجام می گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1039

به "سامانه رصد ارائه سرویس دسترسی پهن باند به شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه رصد ارائه سرویس دسترسی پهن باند به شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید