تغییر سوخت کارخانه ها به مازوت در درازمدت باعث آلودگی می شود

به گزارش مجله سامی، خبرنگاران/سمنان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان معتقد است که بهره گیری از مازوت در سوخت کارخانه ها و نیروگاه ها در درازمدت سبب آلودگی بیشتر هوا می شود.

تغییر سوخت کارخانه ها به مازوت در درازمدت باعث آلودگی می شود

حبیب الله خجسته پور در جلسه شورای اطلاع رسانی استان بر ضرورت مدیریت مصرف سوخت و انرژی تاکید و اظهار کرد: مصرف انرژی در کشور ما به سطح هشدار رسیده و با توجه به سرانه بالای مصرف انرژی در کشور باید در شیوه مصرف انرژی و سبک زندگی خود تغییرات اساسی ایجاد کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: امروز نیاز داریم تا با اقدامات موثر در راستای تلطیف فضای حاکم بر حلقه ارتباطی مابین دانش آموز و اولیاء با معلمین در بستر آموزش مجازی گام برداریم.

وی با بیان اینکه از ابتدای شروع همه گیری کرونا تا به امروز اقدامات بسیار مناسبی از سوی آموزش پرورش در حوزه آماده سازی بستر آموزش مجازی از جمله تامین تجهیزات، راه اندازی شبکه شاد و آموزش مهارت های لازم برای معلمان اجرا شده است، اظهار کرد: پس از گذر از مرحله آماده سازی بستر ارائه آموزش به صورت مجازی و غیرحضوری برای دانش آموزان، امروز آموزش و پرورش وظیفه دارد تا در راستای تلطیف فضای حاکم مابین حلقه ارتباطی دانش آموز و اولیا با معلمین و همچنین تسهیل در فرآیند دریافت آموزش ها برای دانش آموزان، گام جدی و موثر بردارد.

وی با بیان اینکه فرآیند آموزش حضوری به واسطه کرونا مختل شده و قطعا ارائه آموزش ها بر بستر فضای مجازی، مسائل خاص خود را به همراه دارد، گفت: ارائه آموزش های لازم در خصوص ارتباط گیری در فضای مجازی بین دانش آموز و معلم، نحوه ارائه مطالب آموزشی توسط معلمان و همچنین شیوه های موثر دریافت فراگیر اطلاعات و محتوا توسط دانش آموزان باید از سوی آموزش و پرورش در دستور کار قرار گیرد.

خجسته پور اضافه کرد: کرونا امروز به عاملی تبدیل شده که سبک زندگی ما را تغییر داده و اثرات مثبت و منفی فراوانی را به همراه داشته و در کنار تمامی اثرات مثبت و مطلوب، افزایش مصرف انرژی و عدم مدیریت بهینه مصرف در حوزه انرژی یکی از اثرات منفی آن است.

وی به جلسات تشکیل شده در سطح عالی کشور و با حضور استانداران در بحث مدیریت مصرف انرژی در فصل زمستان اشاره کرد و با بیان اینکه کارشناسی های لازم برای مدیریت مصرف اجرا شده و راهکارها و تمهیدات مناسب به استان ها و دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است، گفت: ما در شورای اطلاع رسانی استان به دنبال این هستیم تا با استفاده از ظرفیت این شورا و تمامی رسانه های دیداری، شنیداری و مکتوب استان، اطلاع رسانی عمومی به آحاد اقشار جامعه را در دستور کار قرار دهیم.

وی آگاهی مردم از تبعات و اثرات سوء عدم رعایت مصرف بهینه انرژی را امری ضروری دانست و شرح داد: امروز باید به سمت و سوی اصلاح سبک زندگی و توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی حرکت کنیم؛ اصلاح سبک زندگی نه تنها در نوع معماری ساختمان ها، بلکه باید در رفتار ما نیز مشهود و محسوس باشد.

معاون استاندار سمنان اضافه کرد: امروز مصرف انرژی در کشور به سطح هشدار رسیده است و عدم مدیریت مصرف انرژی، باعث خواهد شد تا کارخانه ها و نیروگاه های تولید برق به جای گاز از مازوت استفاده کنند و این مهم قطعا در دراز مدت باعث آلودگی هوا و ایجاد خطر برای سلامتی مردم خواهد شد و مردم ما باید از این مهم اطلاع داشته و در جهت حفظ سلامت خود و کاهش مصرف انرژی بکوشند.

وی بر لزوم استفاده از شیوه های نوین اطلاع رسانی و تبلیغات برای مدیریت مصرف انرژی در سطح جامعه تاکید کرد و گفت: دستگاه های اجرایی باید، تولید محتوا و مستندات و فایل های تبلیغاتی را در دستور کار قرار داده و تمامی رسانه های استان نیز نسبت به نشر حداکثری این موارد اقدام کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در سرانجام اظهار کرد: باید از فضای ارتباطی بوجود آمده بر روی شبکه شاد به دور از افراط و تفریط در راستای نشر حداکثری تولیدات و محتواهای مرتبط با بحث مدیریت مصرف انرژی در قالب پیام های کوتاه و موثر، بهره بگیریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1455

به "تغییر سوخت کارخانه ها به مازوت در درازمدت باعث آلودگی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر سوخت کارخانه ها به مازوت در درازمدت باعث آلودگی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید