سفر به فعال ترین و معروف ترین آتش فشان های جهان

به گزارش مجله سامی، به طور حتم آتش فشان ها یکی از زیباترین و در عین حال خوف انگیز ترین زیبایی هایی هستند که در طبیعت می توان سراغ داشت. در بیشتر منطقه ها جهان می توان اثری از یک آتش فشان خاموش پیدا کرد. آنچنان عجیب به نظر نمی رسد اگر زمینی که منزلتان بر رویش بنا شده هم بر روی یکی از همین آتش فشان های از رمق افتاده و مرده باشد. اما این جریان جایی جالب و هیجان انگیز می گردد که به سراغ یکی از ده ها آتش فشان زنده و فعال در جهان بروید و از نزدیک شاهد فوران های آتش فشانی آن باشید. در این پست قصد داریم به معروف ترین آتش فشان های فعال جهان سری بزنیم با خبرنگاران همراه باشید.

سفر به فعال ترین و معروف ترین آتش فشان های جهان

1) EYJAFJALLAJÖKULL، ایسلند

این آتش فشان در سال 2010 با فورانی خارق العاده و بزرگ ترس را در دل محلی های منطقه شعله ور کرد. شدت فوران تا حدی بود که دود و خاکستر ناشی از فوران های آتش فشانی آسمان را سیاه نموده بودند و می شد از کیلومترها دورتر شاهد فوران دود این آتش فشان بود. در حال حاضر این منطقه به عنوان یکی از جذابیت های توریستی محبوب ایسلند به شمار می آید. می توانید با جیپ های مخصوص در قالب تورطبیعت گردی از این آتش فشان زنده بازدید کنید و تورمسافرتی فوق العاده را در منطقه تجربه نمائید.

2) KILAUEA، هاوایی

این آتش فشان به طور حتم نمی تواند جزو آتش فشان های مرتفع هاوایی به شمار بیاید. اما به عنوان خاص ترین آتش فشان منطقه شهرتی خاص دارد و همین جریان موجب شده که هر روزه به وسیله گردشگران تور مسافرتی و تور طبیعت گردی مورد بازدید قرار بگیرد. این آتش فشان فوران خود را از سال 1983 شروع نموده و از آن موقع تا کنون به فعالیت خود ادامه داده است. می توانید در قالب تور طبیعت گردی و بر فراز آسمان از جذابیت های بصری منطقه بازدید کنید. اغلب تورهای محلی منطقه با هلی کوپتر صورت به ناحیه پرواز می نمایند و پس از راه پیمایی مسیری به محدوده حفاظت شده این آتش فشان فعال وارد می شوند و از هیجان و زیبایی این آتش فشان حد بیشتر لذت را می برند.

3) SAKURAJIMA، ژاپن

قبل از فوران سال 1914 این منطقه به عنوان یک جزیره شناخته می شد. در حال حاضر دانشمندان عقیده دارند فوران دود و خاکستر از دهانه این آتش فشان به منزله فعالیت جدی تر آن طی دهه های آینده است. شدت فوران های این آتش فشان به قدری است که مردم محلی بعضی روزها مجبورند با چتر در منطقه رفت و آمد نمایند. اگرچه مردم محلی نزدیک شدن به دهانه ی آتش فشان را منطقی نمی دانند اما همیشه پیدا می شوند ماجراجویانی که در قالب تور یک روزه و تور طبیعت گردی به منطقه سفر می نمایند و تور مسافرتی خارق العاده را در منطقه می گذرانند.

4) PACAYA، گواتمالا

شاید پاکایا جزو آتش فشان های مرتفع نباشد. اما به طور حتم فعال ترین آنها است. سفر به این آتش فشان فعال حال و هوا و هیجان خاص خودش را دارد. کافی است برای مشاهده آن به شهر گواتمالا سفر کنید و پس از 2 ساعت پیاده روی و کوه پیمایی به چشم انداز ای خارق العاده از این آتش فشان وحشی و فعال دست پیدا کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 18 دی 1401 بروزرسانی: 18 دی 1401 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2224

به "سفر به فعال ترین و معروف ترین آتش فشان های جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به فعال ترین و معروف ترین آتش فشان های جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید