سفر به قطب جنوب با کشتی کروز

به گزارش مجله سامی، اگر به دنبال ماجراجویی قطبی هستید و دوست دارید پنگوئن ها را از نزدیک ببینید، پس خودتان را برای یک سفر دریایی با کشتی کروز آماده کنید.

سفر به قطب جنوب با کشتی کروز

صادقانه بگویم، تا قبل از اینکه به شهر جنوبی جهان، اوشوآیا (Ushuaia) سفر کنم، خودم هم اصلا به دنبال چنین سفری نبودم. وقتی در تیه رادل فوئگو (Tierra del Fuego) همه جا تبلیغات قطب جنوب را دیدم، تصمیمم جدی شد. هنگامی که در بوئنوس آیرس (Buenos Aires) بودم، می توانستم به کل کشور سفر کنم. خیلی ها تصور می نمایند برای پیدا کردن یک آفر لحظه آخری باید در دفترشان بنشینند و منتظر باشند. اما این برداشت اشتباهی است. با اطلاعاتی که من به شما می دهم، از هر جا که بخواهید می توانید یک سفر دریایی به قطب جنوب را با کشتی کروز پیدا نموده و رزرو کنید.

تدارکات کشتی کروز

بسته به جایی از قطب که بخواهید بروید، بندرهای مختلفی در جهان وجود دارد. معمول ترین و متداول ترینش اوشوآیای آرژانتین است. بندرگاه های دیگر سرویس چارتری دارند که هم شما باید از جلوتر رزروشان کنید و هم مسیرشان دورتر است. چون ایشوآیا نزدیک ترین جا به قطب جنوب است، زمان های پرتردد آن از نوامبر (اواسط آبان) آغاز می گردد تا فوریه (اواسط بهمن ماه) که در واقع فصل تابستان این قاره محسوب می گردد.

طی این بازه زمانی، با رفتن به هریک از دفاتر فروش کشتی مسافرتی به قطب جنوب می توانید قبل از حرکت یک بلیط برای خود بخرید و سوار کشتی شوید. برای کسانی که به اطلاعات دقیق دسترسی ندارند، فهرستی از دفاتر سفر دریایی به قطب جنوب را تهیه نموده و در زیر آورده ام.

هزینه کشتی کروز

هزینه کشتی: البته هزینه کشتی های لحظه آخری به قطب جنوب متفاوت است، اما به هر حال اولین قدم جستجو در اینترنت برای شرکت هایی است که بلیطش را می فروشند. ارزان ترین قیمتی که شنیدم، یکی از دوستانم می گفت سال 2010 به قیمت 2200 دلار بلیط خریده است. این ارزان ترین تخفیف برای تور است؛ ولی خیلی پیش نمی آید. به طور معمول قیمت بالای آن 4000 تا 4500 دلار است و متوسط پایین ترین رقم آن حدود 3000 دلار که اطمینان می دهم با اندکی جستجو 3500 دلاری اش را می توانید پیدا کنید. ولی خیلی کم پیش می آید بتوانید بلیط کشتی لحظه آخری به قطب جنوب با قیمت 2200 دلار پیدا کنید. بعضی اوقات به طور شانسی و اتفاقی ممکن است ولی در هر حال بیشتر از 3500 دلار ارزش ندارد، برای کشتی کروز پرداخت کنید. حتما حواستان باشد اتاق ها دونفره یا سه نفره هستند. اتاق کروزهای ارزان تر سه نفره است ولی باید صابون همسفری با دو غریبه و ناشناس را به تن بمالید!

پرواز به اوشوآیا

قیمت بلیط هواپیما به اوشوآیا بستگی دارد به جایی که در آن هستید. قطعا وقتی به آرژانتین برسید اولین توقفگاهتان بوینس آیرس خواهد بود که اکثر مسیرهای پروازی آرژانتین آنجا توقف دارند. فقط دو هواپیمایی به اوشوآیا پرواز دارند؛ هواپیمایی LAN و Aerolineas Argentinas. تا وقتی تحقیقم درباره Aerolineas Argentinas تمام نشده، به شدت توصیه می کنم کار را پیچیده نکنید و با LAN پرواز کنید؛ چون آرژانتینی ها همه کارشان برعکس است! محل شرکت LAN در شیلی است؛ که کارآمدترین کشور جهان نیز است. من هم در شیلی زندگی نموده ام و هم در آرژانتین؛ پس حرفم را قبول کنید. هزینه بلیط هواپیما در های سیزن (که مشابه قطب جنوب از نوامبر تا فوریه است) حدودا 300 تا 500 دلار است. پروازهای مستقیم حدودا 3.5 ساعت طول می کشند و اگر توقف داشته باشید (بعضی اوقات دو بار) دیگر فقط خدا به دادتان برسد. با وسایلتان هم احتمالا کمی قایم باشک بازی خواهید داشت. مگر اینکه هواپیمایی تان امکان پی گیری وسایل را داشته باشد. در ضمن پروازهای Aerolineas Argentinas معمولا با تاخیر همراه است.

رفتن به اوشوآیا با اتوبوس

برای کسانی که سفر اقتصادی برایشان مهم است، این مهم ترین قسمت است که می خواهم شرح بدهم: اتوبوس. البته دیگر خبری از آن اتوبوس های بنز نیست که ده ساعت مجبور باشید تحملش کنید. اتوبوس ها از آن اتوبوس های دوطبقه جایگاه چرم و مخمل تخت شو هستند، با سرویس صبحانه و شام، انواع نوشیدنی و وای فای. باز هم بگویم یا بس است؟! از بوینوس آیرس تا اوشوآیا اتوبوس مستقیم وجود ندارد. شما باید در شهری به نام ریوکالخوس ماشین عوض کنید. به کسانی که وقت دارند، توصیه می کنم دیدن هیچ شهری را در پاتاگونیا، این سرزمین شگفت انگیز، از دست ندهند. سعی کنید از چند روز قبل بلیط ایستگاه اتوبوس retiro را خریداری کنید. من خودم همیشه همان روز بلیط را خریده ام و هیچ وقت مسئله ای نداشته ام.

کشتی های کروز

از آنجا که همزمان تا صد نفر اجازه قدم گذاشتن روی سطح قطب جنوب را دارند، بهتر است دنبال کوچک ترین کشتی ممکن باشید. اگر بلیط لحظه آخری کروزی به قطب جنوب با 500 نفر ظرفیت را خریدید، بدانید که بختتان برای قدم گذاشتن بر این قاره محدودتر خواهد شد. دنبال کشتی هایی با 90-130 نفر ظرفیت باشید؛ که ارزان ترین کشتی ها هستند و معمولا 10-11 روز سفرشان طول می کشد. از آنجا که اکثر ما جهانگردان مقتصدی هستیم، احتمالا گزینه مطلوب همه مان همین کشتی ها خواهد بود. البته فهرست شرکت ها را با اطلاعات تماسشان می گذارم تا بتوانید از خودشان قیمت کروزهای قطب جنوب را بگیرید. این روزها که مسلما فرصت نخواهم کرد؛ چون در راه سفر به صحرای آتاکامای شیلی هستم.

برنامه سفر کشتی کروز کروزها

زمان بندی های زیر تقریبی هستند. ممکن است به خاطر شرایط جوی کمی منتظر بمانید تا بندرگاه باز گردد. شرایط آب و هوایی در گذرگاه دریک (Drake مسیر قطب جنوب) به شدت غیرقابل پیش بینی است.

اوشوآیا به شبه قاره آنتارکتیکا (قطب جنوب)

  • 11-10 روز روی کروز به سوی قطب جنوب
  • 5-4 روز روی آب
  • 6-4 روز روی شبه قاره
  • 13-10 روز روی کروز به قطب جنوب
  • 6-4 روز روی آب
  • 9-7 روز داخل و حوالی قطب جنوب
  • اوشوآیا - فالکند - جزیره ساوت جورجیا (12-15 هزار دلار)
  • 22 روز روی کروز به قطب جنوب
  • 10-8 روز روی دریا
  • 2-1 روز در جزایر فالکند
  • 3-2 روز در جزایر جورجیا
منبع: الی گشت
انتشار: 1 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 88

به "سفر به قطب جنوب با کشتی کروز" امتیاز دهید

2 کاربر به "سفر به قطب جنوب با کشتی کروز" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به قطب جنوب با کشتی کروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید