سفر به هلند؛ سرزمین گل لاله

به گزارش مجله سامی، هلند، کشوری کوچک که به طبیعت منحصر به فرد خود می بالد. طبیعت بهاری، مناظر بدیع، چشم انداز آسیاب های بادی، دشت های پر از گل های رنگارنگ همه نشانی از ورود به اقلیمی آرامش بخش دارند. اگر تنها نامی از این سرزمین شنیده اید، با خبرنگاران همراه باشید تا با جلوه ها و فرهنگ مردم هلند آشنا شوید.

سفر به هلند؛ سرزمین گل لاله

در سفر با تور هلند از کشور گلهای لاله دیدن کنید.

سفر به هلند برابر با ماجراجویی است. برای داشتن یک زندگی فارغ از تبعیض و تعصب باید به این کشور سفر کنید. در این سرزمین که گاهی پادشاهی هلند نامیده می گردد (اما نام رسمی کشور هنوز هلند است)، بردباری و مدارا واکنش مردم به بسیاری از مسائل است که در دیگر نقاط دنیا پذیرفته شده نیستند. مردم هلند هم آزادی و صداقت را ویژگی اصلی خود می دانند که سبب مدارا با مسائل بسیاری شده است. آزادی والاترین ارزش در نظر مردم هلند بوده و به همین دلیل مشتاق میزبانی نمایندگانی از کشورهای مختلف با وجود شرایط خشونت آمیز هستند. بارش باران در هلند امری عادی است. هر زمانی به این کشور در اروپای غربی بروید که در میان رودخانه های راین، میوز، و شلده واقع شده، همواره شاهد باران خواهید بود. البته نبود آفتاب با بارش رنگ ها روی زمین جبران می گردد؛ هیچ جای تعجب نیست که هلند کشور گل ها نامیده شده است. در ماه آوریل دشت ها پوشیده از گل های نرگس زرد و ماه مه بهترین زمان برای شکفتن گل های لاله است. دشت های بی پایان و گل های به رنگ زرد، بنفش و قرمز مخملی به نماد سرزمین هلند تبدیل شده اند.

یکی از معروف ترین پارک های هلند به نام کوکنهوف هر ساله نمایشگاه های منحصربه فردی از گل های بهاره برگزار می نماید. در این باغ بهاری بیش از 7 میلیون پیاز گل و 800 گونه ی گل لاله وجود دارد. علاوه بر وجود فضای وسیع 32 هکتاری از گل های کاشته شده و باغ های گوناگون، نمایشگاه های گل و گیاه، آثار هنری و برنامه های جذاب در پارک کوکنهوف برگزار می گردد. تجربه ای منحصر به فرد و فراموش نشدنی!

کرانه های وسیع این سرزمین زیبا در آثار نقاش های بزرگ مانند رامبرانت، فرمیر و ون گوک به تصویر کشیده شده است. در بسیاری از مناظر آسیاب های بادی را خواهید دید که حتی برخی از آنها در حال فعالیت هستند. طبیعت شگفت انگیز استان شمالی فریسلاند به دلیل داشتن هتل های دریایی، جنگل های کاج و دریاچه های بکر مشهور است.

جزایر آنتیل و آروبا هم بخشی از پادشاهی هلند و مناطق ویژه محسوب می شوند. اگر مایل به دریافت حمام آفتاب در ساحلی زیبا با شن های سفید در سرتاسر سال هستید، حتما به این جزایر سفر کنید. جزایر آنتیل به دلیل تنوع بسیار مشهور هستند. در اینجا برای هر سلیقه ای یک پکیج تور مسافرتی پیدا می گردد. این هتل ها در میان افرادی که سفر تعطیلاتی آرام برای خانواده را دوست دارند و همچنین کسانی که به شیرجه، موج سواری و حتی شب نشینی علاقمند هستند شهرت دارد. جزیره آروبا به لاس وگاسِ دریای کارائیب مشهور بوده و در اینجا باید منتظر شب نشینی های پرشوری باشید. اگر گستره انتخاب وسیع تری می خواهید از هتل های بزرگ شمال در اورنجستاد بین سواحل درویف و پالم دیدن کنید.

البته بیشتر توریست ها جذب شهرهای بی نهایت زیبای هلند می شوند که ساختمان های قرون وسطایی در میان آسمان خراش های امروزی لانه نموده اند. برجسته ترین نماد چنین تلفیقی از ساختمان های جدید و قدیمی پایتخت کشور، یعنی آمستردام است. پیاده روی های خسته کننده در اینجا با تفریحات آبی جذاب جایگزین می گردد. بیش از 600 کانال در سرتاسر شهر وجود دارد که به شما امکان کاوش در بسیاری از جاذبه های آمستردام، دیدن زیباترین پل ها و لمس روح این شهر مسحورکننده را می دهد.

دومین شهر بزرگ هلند رتردام است که بزرگترین بندر اروپا به شمار می آید. رتردام که در ابتدا روستایی برای ماهیگیری بود، اکنون مدرن ترین شهر هلند است.متأسفانه، طی جنگ دنیای دوم این شهر به شدت صدمه دید. در حال حاضر، معماری منحصر به فرد این شهر، توریست ها را به دوچرخه سواری در خیابان ها و تماشای جلوه ها ترغیب می نماید. بهترین مکان برای قدم زدن منطقه دلف شاون است که خیابان های باریک و قدیمی در آن حفظ شده اند. دیدن از موزه ی تاریخی را از قلم نیاندازید. این موزه در کاخ بویمانس فان بنینگن واقع شده و آثاری از هنرمندان اهل فلاندرز را به نمایش می گذارد. کلیسای جامع سنت لونتسکرک که در مقابل آن می توانید یادمان اراسموس را ببینید و عمارت شهرداری از دیگر مکان های دیدنی شهر رتردام هستند. لاهه، پایتخت اداری هلند دارای اهمیت بین المللی است. در این شهر محاکمات دادگاه دنیای برگزار می گردد. در کنار ساختمان دادگاه می توانید ساختمان ردرزال (دیوان محاکمات)، زندان جواجن پورت (اکنون موزه است)، قصر مائریتشویس که دارای مجموعه ای غنی از آثار هنرمندان هلندی بوده، عمارت قدیمی شهرداری به سبک گوتیک و کلیسای گروت کرک را ببینید. در تابستان نیز از کاخ نوردیند دیدن کنید که محل اقامت کنونی ملکه بئاتریس اورانژ است.

به هر شهری که بروید، اوترخت، ماستریخت، خرونینگن، یا هر شهر دیگری با آثار تاریخی، قلعه های قرون وسطایی و کلیساهای جامع روبرو خواهید شد. اگر از شلوغی شهر، جمعیت توریست ها و دیدن یادمان های بی شمار شهر خسته شدید از جزایر فریزین غربی دیدن کنید که به نام پادشاهی آویان نیز شناخته می گردد. در ماه ژوئن مسابقه ی کرجی رانی در آنجا برگزار شده و در بقیه سال جو حاکم آرام و ساکن است. البته غیر از جزیره ترخلینگ که بدترین مکان برای تفریح شناخته شده است.

پیش از ترک این کشور، برای یادگاری از این سرزمین آزادی دوست سوغات هایی مانند سفالینه های سفید و آبی مشهور شهر دلفت، کفش های چوبی یا لباسهای کنفی تهیه کنید. همچنین خرید شکلات های خوشمزه و البته پنیر معروف هلندی را از قلم نیاندازید. طعم این پنیرها در خانه شما را به یاد سفر فراموش نشدنی پادشاهی هلند خواهد انداخت.

منبع: کجارو / travelvivi.com
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 680

به "سفر به هلند؛ سرزمین گل لاله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به هلند؛ سرزمین گل لاله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید