سمینار بزرگداشت ابونصر فارابی در تایلند برگزار گردید

به گزارش مجله سامی، به گزارش خبرنگاران، سمینار بزرگداشت ابونصرفارابی با شرکت اندیشمندان و صاحب نظران مسلمان در دانشگاه چولالانکورن بانکوک برگزار گردید. در این سمینار که با حمایت سفارت جمهوری قزاقستان در بانکوک برگزار گردید، صاحب نظران مسلمان در باب شخصیت و نقش ابونصر فارابی در شکل گیری تمدن جهانی به ایراد سخن پرداختند.

سمینار بزرگداشت ابونصر فارابی در تایلند برگزار گردید

با تور تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا را ببینید.

نظریه انسان کامل و زندگی سعادتمند در آراء و اندیشه های فارابی، شکل گیری فلسفه اسلامی با بهره گیری از فلسفه افلاطون و ارسطو، رواج فلسفه سیاسی فارابی در اروپا ازمنظر توحید و سیر سعادت انسان از مهمترین محورهایی بود که توسط سخنرانان مورد بحث واقع شد. در این سمینار همچنین سلطان احمدی معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در تایلند بعنوان مهمان حضور داشت و در باب شخصیت این دانشمند عظیم مسلمان به عنوان میراث مشترک فرهنگی تمدنی سخنرانی کرد.

بنابر اعلام سفارت قزاقستان سال جاری (سال 2020) به مناسبت 1150مین سالگرد تولد این دانشمند و متفکر اسلامی در جمهوری قزاقستان و سایرکشورهای دنیا مراسم جشن عظیمداشت برگزار می گردد. در این ارتباط دانشگاه ملی الفارابی قزاق و وزارت امور خارجه آن کشور برای مشارکت در این کنفرانس بین المللی با عنوان سهم و اهمیت فارابی در تمدن دنیای از جامعه علمی آکادمیک کشورهای آسیای جنوب شرقی دعوت به همکاری کرد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1373

به "سمینار بزرگداشت ابونصر فارابی در تایلند برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سمینار بزرگداشت ابونصر فارابی در تایلند برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید