سن جدید فرسودگی انواع خودرو و موتور سیکلت مشخص شد

به گزارش مجله سامی، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، هیات وزیران بنابر پیشنهاد سازمان های مسوول ازجمله وزارت صنعت ، معدن و تجارت، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان ملی استاندارد و بیمه مرکزی ایران و به استناد قانون هوای پاک همچینن سن فرسودگی خودروها عمومی شامل سواری تاکسی و استیشن ون و سواری کار را بر حسب بنزینی و دو گانه سوز بودن 10 سال ، پایه گاز سوز 12 سال و برقی و هیبریدی و نیز تاکسی هایی که بنابر پیشنهاد وزارت کشور یا وزارت راه و شهر سازی و تایید سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان ملی استاندارد کماکان کیفیت ارایه خدمات مناسبی دارند را 15 سال مشخص کرد.

سن جدید فرسودگی انواع خودرو و موتور سیکلت مشخص شد

بر این اساس وانت پایه گاز سوز 15 سال و بنزینی و دو گانه سوز دیزلی 14سال معین شد. همچنین بر اساس این مصوبه سن فرسودگی اتوبوس درون شهری نیز بر حسب دیزلی بودن 10 سال ، پایه گاز سوز 12 سال و اتوبوس برقی منوط به بازسازی و رعایت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی 20 سال در نظر گرفته شده است.

با ابلاغ این مصوبه سن فرسودگی مینی بوس و میدل باس درون شهری و برون شهری دیزلی 10 ، پایه گازسوز 12 و برقی منوط به بازسازی و رعایت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی 20 سال مقرر شده است.

بر اساس این مصوبه سن فرسودگی اتوبوس برون شهری 15 سال و کشنده، کامیون و کامیونت 22 سال، موتور سیکلت بنزینی کاربراتوری 6 سال، بنزینی انژکتوری 8 سال، برقی 12 سال و سواری دولتی 15 سال خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 59

به "سن جدید فرسودگی انواع خودرو و موتور سیکلت مشخص شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سن جدید فرسودگی انواع خودرو و موتور سیکلت مشخص شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید