شماره حساب بانکی و سیم کارت شخصی؛ دو جهت احراز هویت نامزدها

به گزارش مجله سامی، تهران (پانا) - رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور ضمن تشریح مراحل ثبت نام انتخابات شوراهای شهر، تاکید نمود افراد نیازی به مراجعه به فرمانداری ها ندارند.

شماره حساب بانکی و سیم کارت شخصی؛ دو جهت احراز هویت نامزدها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، امیر شجاعان در مصاحبه با برنامه رویداد در مورد نحوه ثبت نام الکترونیک داوطلبان شورای شهر در مورد اینکه ثبت نام باید روی گوشی های هوشمند صورت گیرد، گفت: گوشی ها باید سیستم عامل اندروید به روز داشته باشند.

وی روش دوم را استفاده از رایانه شخصی عنوان نمود و اضافه نمود: در هر دو حالت، فرد عملا باید یک شماره موبایل به نام خود داشته باشد و ما اولین کنترل را روی شماره ملی و موبایل صورت می دهیم.

شجاعان ادامه داد: در وهله بعد، بایستی یک شماره کارت بانکی متعلق به فرد داوطلب ارائه شود و ما از راستا بانک کشور احراز هویت انجام می دهیم.

وی با بیان اینکه افراد باید سوالات روی پرسشنامه را نیز تکمیل نمایند، گفت: ثبت نام اولیه به افراد تعلق می گیرد که بخشی از آنالیز ها بصورت اینترنتی اتفاق می افتد و در این راستا مدارک فرد با مراجع صادره کنترل می شود.

شجاعان انتها خدمت، مدرک تحصیلی یا جانبازی و... را از جمله این اطلاعات دانست و اضافه نمود: پس از دقایقی پاسخی ارسال می نماییم مبنی بر اینکه اطلاعات فرد درست بوده است یا خیر که اگر اشکالی موجود باشد، اطلاعات به فرد باز گردانده شده تا مشکل آن برطرف شود.

رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک در وزارت کشور ادامه داد: پس از انتها این مراحل، در کارتابل فرمانداریِ حوزه انتخابیه، اطلاعاتی مندرج می شود و دیگر نیازی به حضور ثبت نام نمایندگان نخواهد بود.

شجاعان اضافه نمود: در نهایت پیغامی ارسال می شود که نشان از قطعی شدن ثبت نام بوده و به معنای احراز هویت افراد نیست و افراد باید برای فرایندهای بعدی منتظر باشند.

وی گفت: همچنین عزیزان می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت، با پرداخت هزینه هر دفتر اقدام به ثبت نام می نمایند و دیگر نیازی نیست شماره موبایل یا کارت بانکی به نام خود فرد باشد چراکه فرد بصورت فیزیکی حضور دارد.

شجاعان گفت: توصیه می کنیم افراد به هیچ عنوان به فرمانداری مراجعه ننمایند تا ثبت نام در فرایندی سلامت تکمیل شود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 11 فروردین 1400 بروزرسانی: 11 فروردین 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1553

به "شماره حساب بانکی و سیم کارت شخصی؛ دو جهت احراز هویت نامزدها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شماره حساب بانکی و سیم کارت شخصی؛ دو جهت احراز هویت نامزدها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید