طرح جام جهانی دو ساله روی هوا

به گزارش مجله سامی، الکساندر چفرین رئیس اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) خاطرنشان کرد که او و همتایش در کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی (کُنمبُل) به هیچ عنوان با طرح پیشنهادی فیفا برای برگزاری جام جهانی فوتبال در فواصل زمانی 2 ساله موافقت نخواهند کرد.

طرح جام جهانی دو ساله روی هوا

پس از 48 تیمی کردن جام جهانی و رضایت به برگزاری آن در فصل پاییز و اواسط لیگ های اروپا، حالا جانی اینفانتینو رئیس فیفا و همکارانش در صدد یک بدعت گذاری تازه هستند و آن کوتاه تر کردن انتظار تیم های ملی برای حضور در جام جهانی است. این طرح آنها با نقدها و اعتراضات فراوانی روبرو شده است، چرا که عملاً بازیکنان را هر سال درگیر جام جهانی یا بازی های انتخابی آن می نماید و ممکن است تمامیت تورنمنت هایی دیگر مانند جام ملت های اروپا، کوپا آمریکا و فوتبال المپیک را تحت الشعاع قرار دهد و به همین علت مخالفان سرسختی دارد که چفرین یکی از آنها است.

رئیس اسلوونیایی اتحادیه فوتبال اروپا درباره کوشش فیفا برای دو سالانه کردن جام جهانی به رویترز گفت: یوفا به جنگ خود با برگزاری جام جهانی در فواصل زمانی دو ساله ادامه می دهد. ما آن قدر به این جنگ ادامه می دهیم تا انتها عقل سلیم پیروز گردد.

چفرین اضافه نمود: برنامه های فیفا برای جام جهانی دو سالانه حتی اگر با حمایت اکثریت فدراسیون های فوتبال روبرو گردد، از سوی یوفا و کنمبل تحریم خواهد شد. این طرح به هر شکلی که امکان داشته باشد به فوتبال آسیب می زند و ارزش خود جام جهانی را هم کم می نماید. این طرح تمام معیارهای یک تصمیم عجولانه از سوی فیفا که دنیای فوتبال را از اجرایی شدنش پشیمان می نماید در بر دارد. ما آن قدر به مخالفت با این طرح ادامه می دهیم تا برنامه های فیفا لغو گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1882

به "طرح جام جهانی دو ساله روی هوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح جام جهانی دو ساله روی هوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید