تور استرالیا: ظرفیت روابط مالی ایران و استرالیا بسیار بالاتر از ارقام فعلی است

به گزارش مجله سامی، رئیس اتاق ساری با تأکید بر ضرورت جدیت در روابط تجاری بین ایران و استرالیا و به طور شاخص ظرفیت های استان مازندران دراین ارتباط، گفت: با شناخت طرفین از ظرفیت های متقابل و ایجاد جهت مناسب تجاری، امکان افزایش مبادلات و تأمین نیازهای متقابل فراهم خواهد شد.

تور استرالیا: ظرفیت روابط مالی ایران و استرالیا بسیار بالاتر از ارقام فعلی است

با تور استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

عبدالله مهاجر دارابی در نشست آنالیز ظرفیت های مازندران و استرالیا که با حضور سفیر استرالیا در تهران و رئیس نمایندگی امور خارجه در مازندران برگزار گردید، اضافه نمود: ظرفیت های متنوعی در بخش های صنعت و معدن، توریستی و تجارت استان مازندران وجود دارد که اگر با جدیت بیشتری به آنها پرداخته گردد، امکان ارتقای صادرات بین استرالیا و مازندران وجود دارد.

مهاجر دارابی با اشاره به ظرفیت منحصربه فرد سواحل مازندران برای سرمایه گذاری در طرح های توریستی دریایی و بعلاوه توانمندی بالای این استان در فراوری محصولات باکیفیت لبنی، شیلات، مواد غذایی و گل و گیاه گلخانه ای، توضیح داد: کل صادرات استرالیا به ایران 20 میلیون دلار است که اصلاً قابل توجه نیست؛ درحالی که با شناخت طرفین از ظرفیت های متقابل و ایجاد جهت مناسب تجارت و سرمایه گذاری می توان مقدار روابط مالی دوجانبه را به ارقام بسیار بالاتری رساند.

رئیس اتاق ساری گفت: دریا، کوه، جنگل و زیبایی های خدادادی مازندران که هیچ هزینه ای برای آنها نشده است؛ در یک فضای به هم پیوسته و در یک جهت دیدنی کنار هم چیده شده و جاذبه خوبی را برای توریست دارد.

مهاجر دارابی با بیان اینکه غلات، نیشکر، کلزا و ذرت از نیازمندی های مازندران است، اضافه نمود: اگر در حوزه تجارت، همخوانی هایی داشته باشیم همکاری برای توسعه تجارت وجود دارد.

جای کار برای توسعه روابط بین مازندران و استرالیا وجود دارد

سفیر استرالیا در تهران نیز در این نشست: گفت: استان مازندران با طبیعت سرسبز و سرزنده، جاذبه های زیادی دارد و بعلاوه یکی از مراکز اصلی فراوری برنج بسیار باکیفیت در ایران است.

خانم لیندال ساکس، با اشاره به تمایل شرکت های استرالیایی برای همکاری با شرکت های مازندران، اضافه نمود: علاوه بر ارتباطاتی که در حوزه تجارت میان ایران و استرالیا وجود دارد، 3 تا 4 هزار دانشجوی ایرانی در مقطع دکتری در استرالیا درس می خوانند و ایرانی ها سومین فراوانی جمعیت خارجی ها در استرالیا هستند. به این ترتیب می گردد از همین فرصت ها سطح ارتباط در حوزه های مالی و علمی را افزایش داد.

او با اشاره به ظرفیت های متعددی که رئیس اتاق ساری برشمرد، گفت: جای کار برای توسعه روابط و صادرات و واردات بین دو طرف وجود دارد.

سفیر استرالیا در تهران، ظرفیت های توریستی مازندران را شاخص مهم این استان عنوان و اضافه نمود: توریست همیشه توقع دارد به جایی سفر کند که یک فضای جهانی و با استانداردهای جهانی باشد؛ ازاین رو باید مازندران نیز مانند اصفهان به خوبی معرفی گردد.

ساکس تأکید دارد: شناخت کافی از توانمندی ها و نیازمندی های دو طرف، به ایجاد روابط تجاری در حوزه کشاورزی، صنعت و توریستی می انجامد، و همان طور که ابتدا گفته شد، جای کار برای توسعه روابط وجود دارد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 5 خرداد 1401 بروزرسانی: 5 خرداد 1401 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2080

به "تور استرالیا: ظرفیت روابط مالی ایران و استرالیا بسیار بالاتر از ارقام فعلی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا: ظرفیت روابط مالی ایران و استرالیا بسیار بالاتر از ارقام فعلی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید