فیلم جوکر 2؛ اثری موزیکال با حضور لیدی گاگا؟

به گزارش مجله سامی، جوکر 2 قطعا مسئولیتی اجتماعی بر دوش دارد تا کمتر نمایانگر هبوط به درون جنونی جبران ناپذیر باشد و بیشتر از راه چاره سخن بگوید. اما یقینا بسیاری از ما انتظار این رویکرد به خصوص و ریتمیک را نداشتیم: شایعات از این قرار است که جوکر 2: جنون مشترک یک فیلم موزیکال با حضور لیدی گاگا خواهد بود.

فیلم جوکر 2؛ اثری موزیکال با حضور لیدی گاگا؟

فیلیپس و شریک نویسندگی او از فیلم اول اسکات سیلور فیلم نامه را به واکین فینیکس داده و این موضوع را در سرتاسر شبکه های اجتماعی به اطلاع همگان رسانده اند. در پی پیروزیت لیدی گاگا در فیلم خاندان گوچی او در حال پیشبرد مذاکرات اولیه برای بازی در نقش شخصیت تاریک دنیای دی سی یعنی هارلی کوئین است؛ شخصیتی که از گذشته همیشه رابطه ای پیچیده، رمانتیک و ناسالم با جوکر داشته است.

اما فیلم جوکر 2 اثری موزیکال خواهد بود؟ راستش را بخواهید چرا که نه. سکانس پایکوبی روی پله ها در بروکلین به قدر کافی محبوب بود. چرا این بار کل فیلم آن طور نباشد؟ جوکر: جنون مشترک بدون شک به میزان فیلم نخست تاریک و آزار دهنده خواهد بود. با این وجود، از آنجایی که ما در نقطه ای از جامعه قرار نداریم که همه افراد باید کاستی های ترسناک سیستم حاکم را به یاد بیاورند و بیشتر در جایی هستیم که هر یک از افراد نیازمند انگیزه و مشوق و راه حلی برای رهایی از مخمصه ها هستند، می توانیم پیش بینی کنیم که فیلم سازان چیز ویژه ای برای دنباله جوکر در فکر خود دارند. ظاهرا آن چیز ویژه موزیکال بودن ذاتی اثر است. اینجاست که می گوییم چرا در پیه این فیلم امیدواریم و تا به این لحظه چه چیز هایی دستگیرمان شده است.

جوکر 2 کفش های پایکوبی دلقکی به پا می نماید

موسیقی دان و آهنگساز نیک لاتسکو که بیشتر برای قطعات موسیقی با زمینه هالووین شناخته شده است، پیش از عرضه فیلم ترانه ابتدایی فیلمی را که نام آن به شایستگی انتخاب شده است، ساخته است. او بعلاوه ویدیو یی برای این ترانه ساخته است که به شکل مجللی عجیب و غریب است. البته تاد فیلیپس قرار نیست هیچ کدام از این ها را استفاده کند، اقلا تا جایی که می دانیم. اما این کار هنوز هم این ثابت کند که مخاطبان برای چیزی آماده هستند که شاید از زمان پرتقال کوکی استنلی کوبریک، به یادماندنی ترین فیلم عصیان و وحشت و موزیکال باشد.

آیا این فیلم یک موزیکال تمسخر آمیز است که مختص دوره مشخصی از موزیکال هاست مثل برنامه طنز اپل تی وی پلاس شمیگادون؟ آیا این فیلم کلا موزیکالی از نوع خودش خواهد بود؟ یحتمل، این اثر قرا است دهه 70 را پی بگیرد اما تاثیراتی نیز از سال های بنیادین دهه 30 و 40 نیز خواهد گرفت که همیشه همراه با تمام آثار تئاتری موزیکال مدرن است. با معرفی گاگا در نقش هارلی کوئین، شاید بتواند دلالت هایی نیز بر مسائل رمانتیک داشته باشد.

راستش را بخواهید، چرا نباید این موزیکال را ساخت؟ در سرانجام فیلم اول، جوکر، تمام شهرش و هر کسی که او می شناخت، کاملا از راستا خارج شده بودند. پس در برای احتمالات داستان گویی بی سرانجام کاملا باز است و بیشتر به سان انعکاس نگرش عمومی، چرا دل به دریا نزنیم و این پروژه را نسازیم؟ ما هنوز باید فیلم ابرقهرمانی موزیکال در عصر بعد از مارول را ببینیم.

در حالی که Joker: Folie A Deux بعیدترین انتخاب ممکن بود، می تواند پیروزیت آمیز باشد. معنی عبارت (Folie A Deux) جنون مشترک است، پس شاید آن شکل از جنون که به اشتراک گذاشته می گردد و مثل طاعون شیوع می یابد، موسیقی است. موسیقی که به شکلی نامناسبی زمان بندی شده و حسی ناخوشایند را به ما منتقل می نماید. آن طور که سریال چیز های عجیب به ما یاد داد، مسلما یک اثر موزیکال می تواند زندگی شما را نجات دهد، پس بیایید ببینیم که قرار است با جوکر چکار بکند آن هم بی هیچ دلیلی جز چرا که نه؟

آیا واکین فینیکس می تواند آواز بخواند؟

البته که واکین فینیکس می تواند خوانندگی بکند! واکین فینیکس هر کاری از دستش بر می آید و مخاطبان هم محو تماشایش می شوند. ما نباید اثر بیوگرافی پیروز سر به راه باش را فراموش کنیم، جایی که او نقش ستاره ماندگار و پر درد سر موسیقی کانتری جانی کش را بازی نموده بود در کنار ریس ویترسپون و جینیفر گودوین. فینیکس توانایی فوق العاده ای در خوانندگی و گیتار زدن به افتخار جانی کش داشت و او این مهارت ها را به شکلی شگفت انگیز، اختصاصا برای این نقش یاد گرفته بود.

البته شکی در توانایی های خوانندگی لیدی گاگا نیست اما با اینحال شاید بتوان اینگونه فرض کرد که شخصیت جوکر به کلی نخواند یا شاید هم تا پیش از رسیدن به بخش سرانجامی فیلم نخواند. در جهانی که آرتور فلک فردی متزلزل و در عین حال متمایز است و کسی است که مثل دیگران هم رنگ جماعت نیست، چرا او را با شخصیت هایی احاطه نکنیم که استعداد ذاتی موسیقی دارند و آواز سر می دهند در حالی که او با حس شوخ طبعی اش دست به گریبان است؟

هر چیزی که تاد فیلیپس و تهیه نمایندگان خواسته اند تا با پیروزیت بزرگ فیلم اول انجام دهند، منتظریم ببینیم که چگونه آن ها به پیروزیت چمشگیر خود در دنباله این فیلم اشاره می نمایند. مشتاقانه گوش به زنگ خبر های نو از این فیلم هستیم.

منبع: MovieWeb

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 مرداد 1401 بروزرسانی: 1 مرداد 1401 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2134

به "فیلم جوکر 2؛ اثری موزیکال با حضور لیدی گاگا؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم جوکر 2؛ اثری موزیکال با حضور لیدی گاگا؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید