قلعه لک لک ها؛ زیباترین جاذبه گردشگری استان زنجان، عکس

به گزارش مجله سامی، قلعه لک لک ها در روستای شکورچی، یکی از زیباترین جاذبه های استان زنجان محسوب می گردد. حکمرانان این قلعه پرندگان سفید رنگی هستند که در فرهنگ عامه خوش یمن هستند. حاجی لک لک ها در روستای شکورچی شهرستان زنجان در استان زنجان بر فراز صخره هایی طبیعی که به برج و بارو قلعه ای می ماند، آشیانه نموده اند.

قلعه لک لک ها؛ زیباترین جاذبه گردشگری استان زنجان، عکس

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

آب و هوای مناسب این منطقه موجب شده لک لک ها این منطقه را به عنوان زیستگاه خود انتخاب نمایند. حال زیبایی این قلعه طبیعی و حضور حاجی لک لک های سپید و خوش یمن این منطقه را برای گردشگران جذاب نموده و منطقه گردشگری بوجود آورده است که نشان از انس و الفت مردمان آن و لک لک ها دارد.

گردشگران نیز در سفر به روستای شکورچی هم می توانند سری به حاجی لک لک ها بزنند و هم با طی مسافتی اندک ساعاتی خوش در کنار رودخانه زیبا و پر آب قزل اوزن با خانواده خود داشته باشند.

*چرا به لک لک ها حاجی لک لک می گویند

لک لک از مرغان کوچ نماینده و مهاجر است که بر نقاط مرتفع و در میان مردم لانه می سازد. هر سال در فصل شکوفایی و طراوت طبیعت از دور دست ها به لانه اش مراجعت می نماید و تا پاییز می ماند، علت این که این مرغ را حاجی نامیده اند این است که مردم ایران فکر می کردند لک لک در فصولی که ناپدید می شود و مهاجرت می نماید به خانه خدا و به زیارت کعبه می رود و، چون باز می شود حاجی شده است، این است که او را حاجی لک لک نامیده اند. در فرهنگ عامیانه معتقدند دیدن حاجی لک لک در خواب میمون و مبارک است.

قلعه لک لک ها در فاصله حدود 100 زنجان - ماهنشان و در نزدیکی روستای شکورچی قرار گرفته است. لانه های این پرندگان زیبا روی تیغه ای از عوارض طبیعی زمین که به صورت دیواره ای بزرگ و مرتفع تشکیل شده برپا شده است.

علت برپایی لانه ها توسط این لک لک ها در این منطقه، وجود هوای مناسب - کشتزار های برنج - رودخانه قزل اوزن و وجود انواع آبزیان در این منطقه است.

منبع: گردشبان
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 4 بهمن 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1419

به "قلعه لک لک ها؛ زیباترین جاذبه گردشگری استان زنجان، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلعه لک لک ها؛ زیباترین جاذبه گردشگری استان زنجان، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید