قوچان نژاد: صعود به جمع 8 تیم برتر المپیک کار بزرگی بود، شکست ایتالیا دور از دسترس نیست

به گزارش مجله سامی، سرمربی تیم والیبال ثامن مشهد گفت: والیبالیست های ایران با صعود به جمع هشت تیم برتر المپیک دست به کار بزرگی زدند.

قوچان نژاد: صعود به جمع 8 تیم برتر المپیک کار بزرگی بود، شکست ایتالیا دور از دسترس نیست

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

جبار قوچان نژاد در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران درباره عملکرد تیم ملی والیبال در مرحله گروهی المپیک 2016 ریو اظهار کرد: من از ابتدا گفتم نباید تیم را تحت فشار قرار بدهیم که حتماً باید از گروه صعود کنیم. همین که تیم ما بعد از چند سال توانست به المپیک صعود کند، خودش کار بزرگی است. به نظرم کادر فنی تیم ملی باید در رقابت های لیگ جهانی از چند بازیکن جوان استفاده می کرد تا تجربه جهانی و بین المللی آنها بیشتر گردد. از طرفی هم به بازیکنان بزرگ خود مانند موسوی، معروف، محمودی و غفور استراحت می داد تا آنها هم بازسازی و ریکاوری شوند. به هر حال سرمربی تیم ترجیح داد از نفرات اصلی در لیگ جهانی استفاده کند.

وی رسانه ای کردن غیبت آنالیزور تیم ملی را قبل از ملاقات با آرژانتین غیرحرفه ای دانست و توضیح داد: این موضوع را خیلی بزرگ کردند. می توانستیم بعد از بازی این موضوع را مطرح کنیم. احتیاج نبود از چند روز قبل بحث روانی بدی را به ضرر خود آغاز کنیم و بگوییم که نبودن آنالیزور به ما لطمه خواهد زد. عملاً کادر ما با این صحبت ها بحث روانی منفی را بر علیه تیم آغاز کرد. که در نهایت هم مشکل آنالیزور حل شد.

سرمربی فصل پیش تیم ثامن مشهد اضافه نمود: تمام بازیکنان ما از جان مایه می گذارند و با تمام وجود بازی می نمایند. همین که از گروه خود صعود کردیم و به جمع هشت تیم المپیک راه پیدا کردیم کار بزرگی را انجام دادیم.

قوچان نژاد در خصوص بازی بعدی تیم ملی مقابل ایتالیا با اشاره به شرایط خوب این تیم گفت: ایتالیا در شرایط بسیار خوبی است. تیم ما در درجه اول باید اسیر هیچ بحث حاشیه ای نگردد و اصلاً نباید به نتایج گذشته تیم ایتالیا توجه کند. هر بازی شرایط خاص خودش را دارد ما می توانیم با توجه به بازی های گذشته خود با تیم ایتالیا این بازی را مدیریت کنیم. مهمترین عامل انگیزه روانی بازیکنان است که اگر تیم ما با انگیزه بالا وارد زمین گردد، می تواند بازی خوبی انجام دهد و به پیروزی دست یابد. حتی اگر تیم ما شکست هم بخورد با یک بازی خوب و ارزشمند شکست خواهد خورد.

وی اضافه نمود: امیدوارم با قدرت و انگیزه به مصاف ایتالیا برویم. اینکه این تیم در مقابل همه تیم ها پیروز شده و صدرنشین است دلیل بر این نیست که ما نتوانیم این تیم را شکست دهیم. مهم این است تیم ما با خونسردی کامل، انگیزه و اعتماد به نفس بالا والیبال بازی نمایند.شکست ایتالیا دور از ذهن و دسترس نیست.

وی در سرانجام اعلام کرد: تا این جا هم دست به کار بزرگی زدیم. از اینجا به بعد هر پیروزی که به دست بیاوریم کار خارق العاده ای انجام داده ایم. اگر حتی شکست بخوریم و حذف شویم چیزی از ارزش بچه ها کم نمی گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 629

به "قوچان نژاد: صعود به جمع 8 تیم برتر المپیک کار بزرگی بود، شکست ایتالیا دور از دسترس نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوچان نژاد: صعود به جمع 8 تیم برتر المپیک کار بزرگی بود، شکست ایتالیا دور از دسترس نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید