قیمت آپارتمان در جنت آباد؛ مستاجران چقدر باید رهن و اجاره بدهند؟

به گزارش مجله سامی، خبرنگاران- قیمت آپارتمان در جنت آباد نسبت به منطقه پنج که خود جنت آباد بخشی از آن محسوب می گردد، متری 200 هزار تومان بیشتر است. طبق آنالیز های پلتفرم های حوزه مسکن که براساس آگهی ها به دست آمده، میانه قیمت آپارتمان در جنت آباد به متری 76 میلیون تومان رسیده و این عدد در کل منطقه پنج 75 میلیون و 800 هزار تومان برآورد می گردد. درمقایسه با کل تهران هم که درحال حاضر با عدد متری 68 میلیون و 400 هزار تومان طرف هستیم، قیمت آپارتمان در جنت آباد تقریبا متری 10 درصد بیشتر است و اینطوری خرید یک خانه 100 متری در جنت آباد به شکل میانه هفت میلیارد و 600 میلیون تومان آب می خورد. شرایط اجاره بها هم در جنت آباد الان به شکلی است که مستاجری که با 200 میلیون پول پیش دنبال یک واحد 100 متری و دوخوابه است، باید معمولا بسته به عمربنا واحد و امکانات ساختمات چیزی بین 12 تا 20 میلیون کرایه بدهد.

قیمت آپارتمان در جنت آباد؛ مستاجران چقدر باید رهن و اجاره بدهند؟

قیمت آپارتمان در جنت آباد؛ متری 76 میلیون

قیمت آپارتمان در جنت آباد به شکل میانگین به متری 76 میلیون تومان رسیده است. به این ترتیب خرید آپارتمان 100 متری در جنت آباد که یکی از محله های پرمعامله بازار مسکن تهران است، به طور میانگین هفت میلیارد و 600 میلیون تومان هزینه دارد که خب چیز هایی مثل عمر بنا و امکانات واحد در بالاوپایین شدن این عدد موثر هستند.

قیمت آپارتمان در منطقه پنج که جنت آباد بخشی از آن است، به شکل میانه به متری 75 میلیون و 800 هزار تومان رسیده و اینطوری ارزش خانه های جنت آباد در مقایسه با میانگین خانه های سایر محله های این بخش از شهر متری 200 هزار تومان بیشتر است. اگر کل تهران را ملاک قرار بدهیم، آنوقت میانه قیمت آپارتمان در جنت آباد متری هفت میلیون و 600 هزار تومان بیشتر است. چون الان که از متری 76 میلیون تومان به عنوان قیمت آپارتمان در جنت آباد حرف می زنیم، میانگین قیمت خانه های کل تهران به متری 68 میلیون و 400 هزار تومان رسیده است.

قیمت آپارتمان در جنت آباد حالا نسبت به مقرون به صرفه ترین منطقه تهران یعنی منطقه 18 متری 43 میلیون و 600 هزار تومان بیشتر است و آنطرف وقتی سراغ گران ترین منطقه تهران می رویم، باید به تفاوت 62 میلیون و 400 هزار تومانی قیمت خانه ها درمقایسه با جنت آباد اشاره کنیم. چون در منطقه یک به عنوان گران ترین منطقه بازار مسکن تهران با میانه قیمت متری 138 میلیون و 400 هزار تومان طرف هستیم و میانه قیمت آپارتمان در منطقه 18 به متری 32 میلیون و 400 هزار تومان سروکار داریم.

قیمت آپارتمان در جنت آباد به موقعیت خود واحد هم بستگی دارد و مثلا بین جنت آباد شمالی و جنوبی شاهد اختلاف چهار میلیون و 200 هزار تومانی در ارقام پیشنهادی فروشنده ها بابت هر متر آپارتمان مسکونی هستیم. مثلا فروشنده های در جنت آباد جنوبی آپارتمان 72 متری خودش را متری 70 میلیون تومان برای فروش گذاشته و یک فروشنده دیگری برای واحدی که تقریبا شرایط مشابهی با مورد قبلی دارد، روی متری 78 میلیون تومان دست گذاشته است. هر دوتا واحد پارکینگ دارند، بدون آسانسور فروخته می شوند و قریب 15 سال از عمربنای آن ها می گذرد.

اجاره آپارتمان در جنت آباد چقدر هزینه دارد؟

اجاره آپارتمان در جنت آباد برای کسی که دنبال یک واحد 100 متری است و می تواند 200 میلیون تومان پول پیش بدهد، معمولا ماهی 12 تا 20 میلیون تومان هزینه دارد. مثلا مالک آپارتمان 100 متری در جنت آباد مرکزی بابت واحدی که 10 سال قبل ساخته شده و آسانسور، انباری و پارکینگ دارد، به جز 200 میلیونی که به نام ودیعه می گیرد، ماهی 18 میلیون اجاره خانه می خواهد. یا مثلا یک صاحبخانه دیگر در جنت آباد جنوبی رقم ودیعه واحد 100 متری را که سال 80 ساخته شده و هیچ امکاناتی ندارد، 12 میلیون تومان اعلام نموده است.

اجاره آپارتمان در جنت آباد برای مستاجری که سراغ همان واحد 100 متری است، اما توانایی پرداخت 300 میلیون پول پیش دارد، از 9 میلیون تومان آغاز می گردد و معمولا به 17 میلیون تومان ختم می گردد. مثل صاحبخانه ای که واحد 100 متری خودش را درحالی آگهی نموده که مستاجر باید 300 میلیون پول پیش بدهد و ماهی 15 میلیون هم برای کرایه خانه کنار جور کند. یا واحد 100 متری دیگری را می توانیم مثال بزنیم که سال 88 در طبقه سوم ساخته شده، فقط پارکینگ دارد و رقم ودیعه و اجاره آن به ترتیب 300 و 12.5 میلیون تومان است.

رهن کامل آپارتمان در جنت آباد هم معمولا از حدود نیم میلیارد آغاز می گردد و آنطرف ممکن است بریا واحد های بزرگ متراژ به 3.5 میلیارد برسد. مثلا واحد 75 متری در جنت آباد درحالی آگهی شده که مستاجر بعد از واریز 550 میلیون به نام پول پیش نیازی به حساب صاحبخانه از پرداخت اجاره خانه معاف است. البته امکان تبدیل رهن و ودیعه اجازه می دهد مستاجر به جای 550 میلیون، 450 میلیون پول پیش پرداخت کند، اما از آنطرف رقم اجاره ماهانه به سه میلیون تومان می رسد. آپارتمان 201 متری دیگری را بین فایل های اجاره ای در جنت آباد پیدا می کنیم که این مالک این یکی شرط رایگان شدن اجاره خانه را پرداخت سه میلیارد و 200 میلیون به عنوان پول پیش مطرح نموده است. جالب اینکه با تبدیل رقم ودیعه از 3.5 به دو میلیارد، هزینه اجاره به ماهی 35 میلیون تومان می رسد.

منبع: فرارو
انتشار: 1 مرداد 1402 بروزرسانی: 1 مرداد 1402 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2307

به "قیمت آپارتمان در جنت آباد؛ مستاجران چقدر باید رهن و اجاره بدهند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت آپارتمان در جنت آباد؛ مستاجران چقدر باید رهن و اجاره بدهند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید