محتوای اینستاگرام باعث ایجاد احساس منفی می گردد؟

به گزارش مجله سامی، تهران (پانا) - تحقیق فیس بوک نشان می دهد محتوایی که سلبریتی ها در اینستاگرام منتشر می نمایند به ایجاد احساس منفی در فالوئرهایشان منجر می گردد.

محتوای اینستاگرام باعث ایجاد احساس منفی می گردد؟

به گزارش مهر، طبق تحقیقی که فیس بوک انجام داده، افراد مشهور سبب می شوند فالوئر های اینستاگرامی شان درباره خودشان احساس منفی بیشتری داشته باشند. به طور دقیق تر محققان فیس بوک متوجه شدند هرچه کاربر محتوایی که سلبریتی ها در این شبکه به اشتراک می گذارند، بیشتر دیدن کند، با احساس منفی بیشتری در نتیجه مقایسه اجتماعی روبرو می گردد.

بعلاوه این پژوهش نشان داد نیمی از محتوایی که مردم در اینستاگرام دیدن می نمایند مربوط به سلبریتی ها است.

وال استریت ژورنال این تحقیق فیس بوک را فاش نموده که سوالاتی درباره تأثیر سلبریتی ها بر فرهنگ آنلاین به وجود آورده است. تحقیق مذکور مقایسه اجتماعی در اینستاگرام نام دارد که در بازه مارس و آوریل 2020 میلادی اجرا شده است. طی این پژوهش از بیش از 100 هزار نفر در 9 کشور از جمله آمریکا، استرالیا و برزیل سوالاتی پرسیده شده است.

کوین مک آلیستر سخنگوی فیس بوک می گوید: هرچند از پاسخگویان به سوالات این پژوهش خواسته نشده بود تا به حساب های کاربری افراد خاصی اشاره نمایند، اما محققان متوجه شدند افرادی که دچار سطح بالا یا پایینی از احساس منفی ناشی از مقایسه اجتماعی در اینستاگرام شده اند، به طور مرتب از حساب های بعضی سلبریتی ها بازدید می نموده اند.

او اعلام می نماید این یافته ها معقولانه به نظر می رسد، زیرا بعضی از سلبریتی ها بیش از 30 میلیون فالوئر دارند.

محققان فیس بوک در این پژوهش اشاره نموده بودند که شرکت می تواند با همکاری سلبریتی ها کمپین هایی برای کاهش احساس منفی ناشی از مقایسه اجتماعی راه بیندازد.

یافته های این تحقیق از آن جهت اهمیت دارد که اینستاگرام به توسعه پدیده اینفلوئنسر های اجتماعی یاری نموده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 29 مهر 1400 بروزرسانی: 29 مهر 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1866

به "محتوای اینستاگرام باعث ایجاد احساس منفی می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محتوای اینستاگرام باعث ایجاد احساس منفی می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید