مدیریت شهری در گذشته هوا را فروخت و پروژه های عجیب و غریب افتتاح کرد

به گزارش مجله سامی، مظاهریان گفت: اقتصاد مدیریت شهری در گذشته بر پایه تراکم فروشی بود و هوا را می فروخت و پول آن را صرف پروژه های عجیب و غریب می کرد.

مدیریت شهری در گذشته هوا را فروخت و پروژه های عجیب و غریب افتتاح کرد

به گزارش خبرنگار ، حامد مظاهریان معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران در نشست تخصصی آسیب شناسی سرمایه گذاری بخش خصوصی در مدیریت شهری با اشاره به اینکه اقتصاد ما مبتنی بر فروش نفت است، گفت: زمانی اقتصاد مدیریت شهری بر پایه تراکم فروشی بنا نهاده شد و برای شهرداری تهران مهم نبود که هوا را می فروشد و پول آن را صرف پروژه های عجیب و غریب شهری می کند.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران تاکید کرد: شهرداری تهران در گذشته از این راه منابع اقتصادی بسیاری حاصل کرد و این پول را صرف ساختمان های بلندمرتبه و دیگر پل های عجیب و غریب کرد.

مظاهریان با اشاره به اینکه مردان اقتصادی مردان جنگی هستند، گفت: به قول حناچی شهردار تهران وضعیت امروز ما از وضعیت جنگی چیزی کم ندارد و تنها در این وضعیت گلوله است که شلیک نمی شود و می توان گفت این جنگ، جنگی است که مردان جنگی آن اقتصاد دانان ما هستند.

وی شرح داد: ما در شرایط امروز برای این جنگ آماده نیستیم و همه نهاد ها به دنبال آن هستند که بودجه ای به دست بیاورند و آن را خرج کنند.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران با اشاره به ظرفیت های پایتخت گفت: 52 درصد اقتصادیات در تهران جمع می شود و در پایتخت نیز ما بازاری را داریم که به طور تقریبی 9 میلیون نفر در آن درگیر هستند، بر همین اساس می توان گفت تهران یک ابر پایتخت است که همه زیرساخت های سرمایه گذاری در آن موجود است و آمار عجیب نقدینگی نشان می دهد که ما در تهران نیز پول داریم.

مظاهریان با اشاره به شعار مدیریت شهری (تهران شهری برای همه) گفت: تهران شهری برای آرمان ماست و تمام برنامه ریزی ها و فرآیند اصلاح بودجه باید به گونه ای انجام شود که در مدت 2 سال باقی مانده از عمر مدیرت شهری بسیاری از اقدام ها انجام شوند و گام اول انجام کار ها در پایتخت توجه به محله هاست.

پروژه های شهری نباید بدون تأمین اقتصادی آغاز شوند/ بازار بورس یکی از روش های تغییر سرمایه

وی شرح داد: اگر قرار باشد که ما در مدیریت شهری بین 20 پروژه عظیم و یک هزار پروژه کوچک مقیاس یکی را انتخاب کنیم به طور حتم سراغ گزینه دوم می رویم، زیرا مقیاس مسائل در محله ها با سطح کلان پایتخت متفاوت است و اگر بخواهم در این باب مثالی بزنم می توانم بگویم که به صورت کلی مردم تهران به دنبال حل معضل ترافیک و آلودگی هوا هستند، اما اگر از همان مردم در محله های خودشان بپرسیم مشکل شما چیست، به طور حتم صحبت از نبودن میدان میوه و تره بار و این دست موضوعات خرد می کنند.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران تأکید کرد: مدیریت شهری باید به گونه ای عمل کند که در 2 سال باقی مانده ایجاد رضایت مندی در بین شهروندان افزایش یابد و باید گفت: در حال حاضر موارد و پروژه هایی بر گردن مدیرت شهری است که شهرداری تهران در احداث آن ها هیچگونه وظیفه ای ندارد، اما در حال انجام آن است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 532

به "مدیریت شهری در گذشته هوا را فروخت و پروژه های عجیب و غریب افتتاح کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیریت شهری در گذشته هوا را فروخت و پروژه های عجیب و غریب افتتاح کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید