مشخصات اولین شاسی بلند برقی چینی در ایران ، عکس (تور ارزان چین)

به گزارش مجله سامی، گجت نیوز نوشت: فیدلیتی برقی به عنوان اولین خودرو الکتریکی بهمن موتور برای انجام تست های فنی به ایران آمد.

مشخصات اولین شاسی بلند برقی چینی در ایران ، عکس (تور ارزان چین)

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

شرکت بهمن موتور مدتی قبل شاسی بلند فیدلیتی را در تیپ پرایم به بازار ایران عرضه کرد و برای جلب نگاه مشتریان عرضه نسخه پرستیژ آن را نیز در دستور کار قرار داد. در حالی که انتظار می رفت به زودی شاهد عرضه تیپ نسخه پرستیژ این شاسی بلند چینی باشیم، بهمن موتور فیدلیتی برقی را برای انجام تست های فنی به ایران آورده است تا با آن بتواند در آینده نزدیک سهم زیادی از بازار خودروهای الکتریکی را از آن خود کند.

بخش طراحی

فیدلیتی برقی در واقع همان چری eQ5 بوده که در قالب یک شاسی بلند جمع وجور طبق زبان طراحی سری الکتریکی مورچه این خودروساز چینی توسعه پیدا نموده است. چری eQ5 که دومین محصول از این سری محسوب می گردد نسبت به سایر محصولات چری از طراحی متفاوتی بهره می برد.

البته در نمای جلوی این خودرو شاهد طراحی مشابه با شاسی بلندهای اند کو هستیم. در نمای عقب خودرو نیز عناصر طراحی مشابه فونیکس FX به چشم می خورد. به طور کلی این خودرو از طراحی مجذوب کننده و هماهنگی بهره می برد. از ویژگی های طراحی این خودرو می توان به جلوپنجره بسته همچون سایر خوردوهای الکتریکی، چراغ های چند تکه در جلو و سقف شیب دار اشاره نمود.

مشخصات فنی

چری این خودرو برقی را بر پایه پلتفرم LFS توسعه داده که استفاده از بدنه آلومینیومی با وزن کم و استحکام زیاد جزو ویژگی های مهم آن محسوب می گردد. مشتریان در بازار چین می توانند فیدلیتی برقی را در سه تیپ مختلف با سه سطح قدرتی متفاوت سفارش دهند.

این خودرو در نسخه پایه قدرتی برابر با 161 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن متر را به همراه دارد، در نسخه میانی نیز از قدرتی برابر با 178 اسب بخار و 280 نیوتن متر گشتاور بهره می برد و در تیپ سوم نیز حداکثر قدرتی برابر با 201 اسب بخار و گشتاور 295 نیوتن متر را ارائه می دهد.

برای نسخه پایه و میانی این شاسی بلند برقی باتری 70.1 کیلووات ساعتی با پیمایش 510 کیلومتر در نظر گرفته شده است، اما تیپ سوم یا قوی تر آن از باتری با ظرفیت 88 کیلووات ساعتی با پیمایش 620 کیلومتر با هر بار شارژ بهره می برد. این خودرو بسته به تیپ با قیمت 22 تا 28 هزار دلار در بازار چین به فروش می رسد.

امکانات رفاهی و ایمنی فیدلیتی برقی

فیدلیتی برقی در بخش طراحی داخلی همچون بخش بیرون از طراحی مدرن و مینیمال بهره می برد. از امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو نیز می توان به تعویض هوشمند خط، سیستم نقطه کور، رادار خطی، سیستم جلوگیری از تصادف، سیستم کمکی پارک، کروز کنترل تطبیقی، سیستم عامل هارمونی هواوی، سانروف پانورامیک، سیستم پاکسازی هوا، تشخیص چهره، شارژر بی سیم، نمایشگر مرکزی لمسی و صفحه آمپر دیجیتالی اشاره نمود.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 11 بهمن 1401 بروزرسانی: 11 بهمن 1401 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2237

به "مشخصات اولین شاسی بلند برقی چینی در ایران ، عکس (تور ارزان چین)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات اولین شاسی بلند برقی چینی در ایران ، عکس (تور ارزان چین)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید