معرفی شرکت هواپیمایی بروکسل ایرلاینز

به گزارش مجله سامی، آشنایی با شرکت هواپیمایی بروکسل ایرلاینز | Brussels Airlines

بزرگ ترین ایرلاین کشور بلژیک، شرکت هواپیمایی بروکسل ایرلاینز (Brussels Airlines) است. این ایرلاین به عنوان یکی از فعال ترین ایرلاین های کشورهای اروپایی نیز محسوب می گردد. در حال حاضر بیش از نیمی از ترابری های هوایی کشور بلژیک و دیگر کشورهای اروپایی را این ایرلاین بر عهده دارد. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق هم تاریخچه، اطلاعات، کلاس های پروازی و اطلاعات و قوانین این ایرلای برای مسافرانش را به اتفاق هم مورد بررسی قرار دهیم.

معرفی شرکت هواپیمایی بروکسل ایرلاینز

تاریخچه شرکت هواپیمایی بروکسل ایرلاینز

این شرکت بلژیکی با ادغام شرکت هواپیمایی اس ان بروکسل (SN Brussels Airlines) ایرلاین و شرکت ویرجین اکسپرس در سال 2006 راه اندازی شد. فعالیت رسمی این ایرلاین، مصادف است با تاریخ 25 مارس سال 2007. البته 1 سال بعد شرکت هواپیمایی لوفت هانزا با خرید 45 درصد از سهام بروکسل ایرلاینز، تبدیل به یکی از مالکین و حامیان اصلی این شرکت هواپیمایی بلژیکی شد. در ژانویه سال 2017، شرکت هواپیمایی لوفت هانزا بیان نمود که این شرکت با سرمایه گذاری به مبلغ 2.6 میلیون یورو بر روی هواپیماهای بروکسل ایرلاینز قصد سرمایه گذاری و تقویت بیشتر این ایرلاین را دارد.

این ایرلاین با حمایت شرکت هواپیمایی لوفت هانزا توانست به عضویت استار الاینس و انجمن حمل و نقل هوایی دربیاید. شرکت هواپیمایی بروکسل ایرلاینز به بیش از 90 مقصد مختلف در اروپا، آمریکای شمالی، آفریقا و آسیا و همچنین شهرهای بلژیک، پرواز های تجاری و مسافری انجام می دهد. این ایرلاین حتی دوره های مخصوص هواپیمایی از جمله مقررات، نگهداری و آموزش خدمه را ارائه برگزار می نماید. شرکت هواپیمایی بروکسل ایرلاینز در حال حاضر بیش از 50 فروند هواپیمایی مسافربری را تحت مالکیت خود دارد. دفتر مرکزی این ایرلاین در شهر مشولان بلژیک واقع شده است. قطب پروازی این فرودگاه در فرودگاه بین المللی بروکسل قرار گرفته است.

بیایید در ادامه کمی تاریخچه این شرکت هواپیمایی را مورد بررسی قرار دهیم. در 15 دسامبر سال 2009 شرکت هواپیمایی بروکسل بیان نمود که در تاسیس یکی از شرکت های هواپیمایی کشور کنگو سرمایه گذاری کرده است. نام این شرکت هواپیمایی کارنگوو بود. پایگاه اصلی این خطوط هوایی در لوبومباشی (Lubumbashi) کشور کنگو است. البته عمر این ایرلاین آن قدرها هم طولانی نبود زیرا این ایرلاین در سال 2015 بسته شد. البته مدت ها قبل تر بروکسل ایرلاینز به علت وجود اختلاف با دیگر شرکایش، دیگر این ایرلاین را حمایت نمی کرد. در تاریخ 11 آگوست سال 2010، بروکسل ایرلاینز و بروکسل تور بیان نمودند که در بستر پروژه پروازی به نام Club Med با یکدیگر همکاری می کنند.

در آوریل سال 2011 شرکت هواپیمایی بروکسل، حدود 80 درصد از مسافران پروژه Club Med در مسیرهای پروازی تحت پوشش خود جا به جا کرد و بالاترین ترافیک را در پایگاه های هوایی از طرف یک ایرلاین بلژیکی به وجود آورد. در همان سال 2011، شرکت هواپیمایی بروکسل ایرلاینز یک فروند هواپیمای ایرباس به ناوگان خود به صورت اجاره ای افزود. این شرکت از سال 2012 به بعد مسیرهای مختلف پروازی به قاره های دیگر را با افتتاح پرواز به نیویورک، قدمی بزرگ برای افزودن مسیرهای بین قاره ای به برنامه های پروازی ایرلاین خود برداشت.

این ایرلاین از مارس سال 2017 سرویس تازه پروازهای خود به به بمبئی را افتتاح نمود و با هواپیماهای ایرباس 330- 200، پروازهای هفتگی به این مقصد را آغاز نمود. در ژانویه سال 2014 شرکت هواپیمایی بروکسل ایرلاینز بزرگ ترین قدم خود را بر روی توسعه پروازهایش به 9 مقصد مختلف دیگر در قاره اروپا را با افتتاح همزمان آن ها برداشت. با توجه به بمب گذاری که در سال 2016، در فروگاه بروکسل رخ داد، بسیاری از سرویس های پروازی بروکسل برای مدتی کنسل شدند و چندین پرواز طولانی مدت این ایرلاین به زروریخ و فرانکفورت انتقال داده شدند.

در سال 2017، شرکت هواپیمایی توماس کوک بیان نمود که می خواهد شعبه توماس کوک بروکسل را به شرکت هواپیمایی لوفت هانزا بفروشد. به این ترتیب بود که در نوامبر همان سال، توماس کوک بلژیک با بروکسل ایرلاینز ادغام گشت. درباره نقاشی لوگوی این ایرلاین بر روی هواپیماهایش یک نکته جالب وجود دارد و آن این است که بر روی بدنه این هواپیما 13 نقطه نقاشی شده بوده است اما در ادامه با شکایت افراد مختلف که مخصوصا برخی از افرادی که دارای سِمت روحانی بودند، بدنه این هواپیما ها مجددا نقاشی شد و تعداد نقطه ها به 14 عدد رسید.

اطلاعات شرکت هواپیمایی بروکسل ایرلاینز

نام شرکت هواپیمایی بروکسل ایرلاینز: Brussels Airlines

کد یاتا: SN

کد ایکائو: BEL

وب سایت رسمی شرکت هواپیمایی بروکسل ایرلاینز: www.brusselsairlines.com

کلاس های پروازی بروکسل ایرلاینز

اکونومی کلاس: جایگاه های کلاس اکونومی شرکت هواپیمایی بروکسل ایرلاینز بسیار راحت هستند و خدماتی همچون پذیرایی در حین پرواز و سرگرمی به صورت انتخابی برای مسافرانش در این کلاس پروازی ارائه می دهد. دراین کلاس پروازی هر مسافر اجازه دارد تا به همراه خود 1 عدد کیف دستی 12 کیلوگرمی را داخل کابین ببرد. مسافران دارای فضای اضافه برای لگ روم هستند. مانتیورهای لمسی و شخصی نیز در ان پرواز در اختیار مسافران است. توجه داشته باشید که، مسافرین این کلاس پروازی نمی توانند رزرو خود را تغییر دهند.

بیزینس کلاس: نوعی دیگر از راحتی در سفر را می توان با پروازهای بیزینس کلاس بروکسل ایرلاینز تجربه کرد.جایگاه های این پرواز علاوه بر این قابلیت که می توانند به صورت تخت خواب و فلت در بیایند، فضایی اضافه برای کار را در اختیار مسافر خود می گذارد. مانیتورهای لمسی و مخصوص به مسافر، پورت های مختلف برای شارژ وسایل الکترونیکی، منوی غذایی متفاوت و مختلف از جمله امکاناتی است که در اختیار مسافرین این کلاس پروازی قرار می گیرد.

اطلاعات ضروری برای مسافرین شرکت هواپیمایی بروکسل ایرلاینز

  • شما می توانید قبل از نهایی کردن خرید بلیط و یا رزرو آن از این ایرلاین، به سایت این شرکت سر زده و از منوهای مختلف آن برای پذیرایی در طول سفر، سرگرمی و دیگر خدمات آن اطلاع یابید و با توجه به نیازهای خود در طول سفر از میان آن ها سفارش دهید.
  • چک این پرواز خود را حداکثر 48 ساعت قبل از پرواز خود نهایی کنید.
  • از قوانین مقدار بار حتما اطلاعات کسب کنید.
  • برنامه موبایل این ایرلاین را بر روی گوشی خود نصب نمایید و همه کارهای خود را به صورت آنلاین انجام دهید.
منبع: الی گشت
انتشار: 10 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1401 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2063

به "معرفی شرکت هواپیمایی بروکسل ایرلاینز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی شرکت هواپیمایی بروکسل ایرلاینز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید