نبود سایت یا سامانه برای ثبت نام واکسن کرونا

به گزارش مجله سامی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: هیچ سایت یا سامانه ای در حال حاضر برای ثبت واکسن کرونا وجود ندارد.

نبود سایت یا سامانه برای ثبت نام واکسن کرونا

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

به گزارش خبرنگاران لرستان: مریم کوشکی اضافه کرد: به محض اینکه سایتی برای ثبت واکسیناسیون یا نوبت دهی معین گردد حتما به وسیله دانشگاه علوم پزشکی اعلام می گردد و افراد از روی سامانه پرونده الکترونیک شناسایی می گردد .

وی ادامه داد: از 21 بهمن سال 99 واکسیناسیون عمومی برای پرسنل بهداشت و درمان آغاز شد که ابتدا برای کادر درمان در آی سی یو بیمارستان های ریفرال کرونایی، بخش ها و اورژانس بیمارستان های ریفرال کرونا، همکاران آزمایشگاه های کویید کار می کردند آغاز شد و تا این لحظه ادامه دارد.

کوشکی اظهار کرد: حدود 39 هزار و 242 دوز واکسن وارد لرستان شده است، 8 هزار و 460 دز اسپوتنیک روسیه در مرحله اول و 6هزار و 40 دوز اسپوتنیک در مرحله دوم 10 هزار و 482 دوز سینوفارم چین و یک هزار و 110 دوز بهارات هند و 13هزار و 150 دز آسترازنکا کره بود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان توضیح داد: گروه هدف پرسنل بخش آی سی یو ریفرال پخش بیمارستان های کرونایی، بخش اورژانس و آزمایشگاه های بیمارستان بودند.

وی ادامه داد: در اولویت دوم بیماران سرطانی، بیماران خاص، جانبازان 50 تا 70 درصد شیمیایی، نظام پزشکی، پاکبان ها، پرسنل 115، غسال ها، پرسنل بهداشت و درمان بخش ها و بیمارستان های خصوصی بوده که اینها یا به صورت صددرصد واکسینه شدند.

معاون بهداشت علوم پزشکی لرستانگفت: فاز دوم واکسیناسیون در لرستان از این هفته آغاز شده است و برای سالمندان بالای 80 سال و افرادی که در سامانه سیب به عنوان سالمند بالای 80 سال ثبت شدند تماس گرفته می گردد یا به صورت پیامک یا به وسیله مراقب سلامت پایگاه تحت پوشش تماس گرفته می گردد یا پیامک می فرستند تا به مراکزی که در نظر گرفته شده برای واکسیناسیون مراجعه نمایند.

وی ادامه داد: گروههای هدف به مراکز بهداشتی یا بیمارستان برای واکسن مراجعه نکند حتماً همکاران ما در طول هفته اخیر و هفته آینده با آنها تماس می گیرند یا پیامک ارسال می نمایند و عنوان می نماید که به چه مرکزی مراجعه نمایند.

کوشکی گفت: در بیمارستان عشایر پرسنل بهداشتی درمانی و یک سری از دانشجویان بالینی و تعدادی از بیماران خاص و سرطانی واکسینه شدند و هیچ گروه سالمندی در بیمارستان عشایر واکسینه نخواهد شد و این قشر به مراکز بهداشتی درمانی یا مراکزی که برای واکسیناسیون در نظر گرفته شده و به آنها اعلام خواهد شد مراجعه می نماید.

وی اضافه کرد: بعد از فاز نخست به ترتیب گروه سنی بالای 80 سال، 75 تا 80 سال، 70 تا 75 سال، 65 تا 70 سال و 60 تا 65 سال و بعد از آن گروه از بیماران زمینه ای با سن 17 تا 64 سال که دچار بیماری های قلبی عروقی، دیابت و بیماری های زمینه ای هستند واکسینه می شوند.

کوشکی بیان کرد: فاز سوم زندانیان، پرسنل پلیس، نظامیان، سربازان در پادگان ها، معلمین،کارکنان مدارس، کمپ های معتادین ،پرسنل بانک ها، حمل و نقل عمومی، پرسنل فراوری و توزیع مواد سوختی و خدمات شهری است.

وی گفت: فاز چهارم واکسیناسیون گروه سنی 55 تا 59 سال، 50 تا 54 سال، 45 تا 49 سال ، 40 تا 44 سال، 35 تا 39 سال، 30 تا 34 سال، 25 تا 29 سال، 20 تا 24 سال و 18 تا 19 ساله است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 28 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1645

به "نبود سایت یا سامانه برای ثبت نام واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نبود سایت یا سامانه برای ثبت نام واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید