نمایشگاه های عکس و پوستر شاهچراغ(ع) در ایتالیا و اسپانیا برگزار می گردد

به گزارش مجله سامی، خبرنگاران: معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات کشور گفت: نمایشگاه های عکس و پوستر با موضوع حضرت شاهچراغ(ع) به صورت تخصصی در گالری های ایتالیا و اسپانیا برگزار می گردد.

نمایشگاه های عکس و پوستر شاهچراغ(ع) در ایتالیا و اسپانیا برگزار می گردد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران از شیراز، به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع)، سیّد محمدحسین هاشمی در دیدار با معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) گفت: رایزنان فرهنگی ایران در کشورهای ایتالیا و اسپانیا آماده برگزاری نمایشگاه های عکس و پوستر شاهچراغ(ع) در گالری های خود هستند.

وی با ابراز خرسندی از فعالیت های اجرا شده در حوزه های ادبی هنری پیرامون شخصیت و فضائل حضرت احمد بن موسی(ع) اضافه نمود: با توجه به استقبال خوبی که مهمانان خارجی به ویژه توریست های کشورهای ایتالیا و اسپانیا از جاذبه های معماری حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) دارند رایزنان فرهنگی ما در این دو کشور از آمادگی کامل برای معرفی هرچه بهتر این آستان به ایران دوستان برخوردارند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات کشور با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه های آثار هنرهای تجسمی هنرمندان کشور و نیز نمایشگاه های موضوعی و مناسبتی از برنامه های محوری رایزنی های فرهنگی است گفت: تاکنون به طور تخصصی و ویژه نمایشگاهی پیرامون حضرت احمدبن موسی(ع) در کشورهای خارجی دائر نشده است که این حرکت می تواند آغازگر فعالیت های گسترده تری در سطح بین الملل باشد.

هاشمی ضمن اعلام آمادگی در مورد برپایی هم زمان نمایشگاه ها در ایام دهه کرامت در چهل کشور جهان توضیح داد: ظرفیت های آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) از نظر دارا بودن موقعیت جغرافیایی مناسب، برخورداری از موزه و جاذبه های گردشگری، بهره مندی مبلغان روحانی و وجود دفتر امور زائران خارجی بسیار ارزشمند و کم نظیر است.

علی خواجه نژادیان، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع)، نیز در این نشست به ارائه گزارشی از روند اجرای جشنواره های ادبی هنری در آستان مقدس شاهچراغ(ع) پرداخت و گفت: این جشنواره ها در سال گذشته با حضور بیش از 14 هزار زائر غیر ایرانی در این بارگاه منور برگزار گردید.

وی با بیان اینکه سال گذشته نزدیک به 12 نفر از زائران غیرایرانی در بارگاه منور حضرت شاهچراغ(ع) به دین مبین اسلام گرویدند اضافه نمود: تمام اینها از ظرفیت های تبلیغی حرم مطهر در مورد مهمانان غیر ایرانی است که بسیار کم نظیر است.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) فراوری تعداد 4 مجموعه نمایشگاهی از آثار پوستر، عکس، خوشنویسی و نمایش این آثار در گالری مطرح آستان و سطح ادارات و دستگاه های دولتی را از دستاوردهای جشنواره شاهچراغ(ع) در سال 93 دانست و ابراز امیدواری کرد با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شاهد رونق بیش از پیش حضور مهمانان غیر ایرانی در آستان مقدس باشیم.

در این جلسه مقرر شد با همکاری رایزنی جمهوری اسلامی ایران در بغداد زمینه های برپایی نمایشگاه های هنری در بغداد و کاظمین بیش از پیش فراهم گردد.

ب

منبع: تسنیم
انتشار: 5 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 523

به "نمایشگاه های عکس و پوستر شاهچراغ(ع) در ایتالیا و اسپانیا برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه های عکس و پوستر شاهچراغ(ع) در ایتالیا و اسپانیا برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید