پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا سه شنبه 29 آذرماه ماه 1401

به گزارش مجله سامی، آسمان تهران امروز آفتابی پیش بینی شده است و دما در طول شب از پنج درجه به مرور و در طول روز به سیزده درجه می رسد. هوای مرکز امروز در شرایط ناسالم واقع شده است.

پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا سه شنبه 29 آذرماه ماه 1401

به گزارش خبرنگاران؛ بر اساس آخرین پیش بینی های هواشناسی روند افزایشی دمای هوای تهران تا فردا سه شنبه 29 آذر ادامه دارد و سپس شاهد کاهش روند دمای هوا خواهیم بود.

آسمان تهران فردا (29 آذر ماه) نیمه آفتابی با حداقل دمای 5 و حداکثر دمای 12 درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه (30 آذر ماه) نیمه آفتابی با حداقل دمای 4 و حداکثر دمای 10 درجه سانتیگراد و برای روز پنجشنبه (1 دی ماه) ابری با حداقل دمای 3 درجه و با حداکثر دمای 10 درجه سانتی گراد پیش بینی می گردد.

آخرین شرایط آلودگی هوای تهران

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا هم اکنون شاخص آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون روی عدد 130 یعنی در شرایط ناسالم قرار گرفته است.

آلاینده شاخص هوای مرکز طی 24 ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با میانگین 140 بود و کیفیت هوای مرکز در شرایط ناسالم قرار داشت.

بر اساس دستورالعمل احتیاطی صادره از سوی شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، مبتلایان به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و بچه ها جزو گروه های حساس محسوب می شوند و باید فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند. فعالیت طولانی عبارت است از هرگونه فعالیت خارج از منزل که افراد به طور متناوب طی مدت چندین ساعت انجام می دهند و سبب می گردد نفس کشیدن تاحدی سخت تر از حالت طبیعی صورت بگیرد. کار کردن در باغچه، فعالیت شدید خارج از منزل مانند دویدن و ... از جمله این کارهاست.

شرایط آب و هوای کشور در چند روز آینده

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی نو به کشور طی روز آدینه اطلاع داد و بیان کرد: تا آخر هفته در بعضی منطقه ها کشور بارش باران و برف ادامه دارد.

بر اساس تحلیل نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز در سیستان و بلوچستان و شرق کرمان وزش باد پدیده غالب است و در ارتفاعات جنوبی کرمان بارش های پراکنده روی می دهد، به تدریج از اوایل شب در غرب گیلان و شرق اردبیل افزایش ابر و بارش شروع می گردد.

فردا سه شنبه گستره بارش ها شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی را در بر می گیرد که در ارتفاعات رشته کوه البرز و منطقه ها سردسیر بارش ها به شکل برف است، در این روز شدت بارش ها برای استان های گیلان و غرب مازندران است.

روز چهارشنبه بارش ها در این منطقه ها ادامه دارد و به تدریج از بعدازظهر از مقدار بارش در این منطقه ها کاسته خواهد شد و در منطقه های از غرب کشور افزایش ابر و بارش های پراکنده شروع می گردد.

روز های سه شنبه و چهارشنبه در نوار شمالی کشور به ویژه در استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل کاهش دما روی می دهد، بعلاوه از روز سه شنبه تا ظهر چهارشنبه غلظت آلاینده های جوی در شهر های صنعتی و پرجمعیت افزایش می یابد.

منبع: فرارو
انتشار: 5 دی 1401 بروزرسانی: 5 دی 1401 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2216

به "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا سه شنبه 29 آذرماه ماه 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا سه شنبه 29 آذرماه ماه 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید