چین، رفتار کانادا و آمریکا با مدیر شرکت هوآوی را غیرانسانی خواند

به گزارش مجله سامی، دولت چین امروز دوشنبه در انتقادی تند درباره بازداشت مدیر شرکت هوآوی این کشور در کانادا به درخواست آمریکا، رفتار آنها با این تبعه چینی را غیرانسانی خوانده است.

چین، رفتار کانادا و آمریکا با مدیر شرکت هوآوی را غیرانسانی خواند

برای دریافت خدمات ویزای مولتی کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت چین همزمان با تشدید فشارها به کانادا و آمریکا درباره بازداشت منگ وانژو مدیر ارشد اقتصادی شرکت فناوری هوآوی، امروز دوشنبه اظهارنظر تازه ای درباره این پرونده نموده است.

پانزدهم آذر بود که رسانه ها از بازداشت دختر بنیانگذار شرکت هوآوی چین و مدیر ارشد اقتصادی این شرکت در کانادا به درخواست آمریکا و به اتهام نقش تحریم های ایران خبر دادند (جزئیات بیشتر).

دولت چین و مقام های این کشور به دنبال بازداشت خانم منگ وانژو در کانادا، ضمن تاکید بر لزوم آزادی این تبعه چینی، سفرای این دو کشور غربی را احضار کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانسی خبری امروز دوشنبه خود درباره وضعیت جاری مدیر شرکت هوآوی در بازداشتگاه اظهارنظر کرد.

لو کانگ با اشاره به گزارش روزنامه چینی گلوبال تایمز درباره شرایط بد بازداشتگاه منگ وانژو در کانادا گفت: ما معتقدیم که این اقدامات(کانادا)، غیرانسانی و نقض حقوق بشر است.

این روزنامه گزارش داده داده بود که مسئولان کانادایی خدمات مورد احتیاج پزشکی و درمانی مورد احتیاج خانم منگ وانژو را در اختیار او قرار نداده اند.

اظهارنظر تازه چین درباره پرونده بازداشت مدیر ارشد اقتصادی شرکت هوآوی در حالی مطرح شده که پیشتر معاون وزیر خارجه این کشور در خطابی تند به کانادا گفته بود: چین قویاً از طرف کانادایی می خواهد فوراً فرد بازداشت شده را آزاد نموده وگرنه کانادا بایستی مسئولیت کامل تبعات جدی ایجاد شده را بپذیرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 368

به "چین، رفتار کانادا و آمریکا با مدیر شرکت هوآوی را غیرانسانی خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین، رفتار کانادا و آمریکا با مدیر شرکت هوآوی را غیرانسانی خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید