چین یک ماهواره جدید را با موفقیت پرتاب کرد

به گزارش مجله سامی، چین امروز چهارشنبه ماهواره جدیدی را برای نظارت بر اقیانوس ها از مرکز پرتاب ماهواره جیوچوان در شمال غربی این کشور به مدار فرستاد.

چین یک ماهواره جدید را با موفقیت پرتاب کرد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

از شینهوا، طبق اعلام مرکز پرتاب ماهواره های چین، این ماهواره که هایانگ 2 دی (Haiyang-2D) نام دارد با استفاده از یک موشک راهپیمایی طولانی چهار بی (Long March-4B) ساعت 12:03 ظهر امروز (به وقت پکن) به مدار از پیش معین شده پرتاب شد.

این ماهواره بعد از استقرار در فضا با یاری دو ماهواره دیگر به نام های HY-2B و HY-2C که قبلا به فضا پرتاب شده اند، شبکه نظارت دقیق بر محیط زیست دریایی را تشکیل می دهند.

این شبکه ماهواره ای از هشدار و پیش بینی زودهنگام در خصوص بلایای دریایی، توسعه پایدار و استفاده از منابع اقیانوس ها، پاسخ موثر به تغییرات آب و هوایی جهانی و همچنین تحقیقات اقیانوس ها پشتیبانی خواهد نمود.

ماهواره هایانگ 2 دی (2d Haiyang-2D) توسط آموزشگاه فناوری فضایی چین و موشک حامل توسط آموزشگاه فناوری پروازهای فضایی شانگهای ساخته شده است.

پرتاب امروز چهارشنبه 370 امین پرتاب از سری موشک های لانگ مارچ بود.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 خرداد 1400 بروزرسانی: 23 خرداد 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1681

به "چین یک ماهواره جدید را با موفقیت پرتاب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین یک ماهواره جدید را با موفقیت پرتاب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید