کرونا اجازه سفر به ترکیه با قطار را می دهد؟

به گزارش مجله سامی، در شرایطی که مرداد ماه سال گذشته قطار تهران-آنکارا بر اساس توافقات اجرا شده بین ایران و ترکیه راه اندازی شد و قرار بود قطار تهران-استانبول نیز راه اندازی گردد، کرونا سفر ریلی به آنکارا را هم لغو کرد و هنوز با توجه به شرایط سفر 60 ساعته ریلی به ترکیه، نبود تقاضا و ... شرایط آن معین نیست.

کرونا اجازه سفر به ترکیه با قطار را می دهد؟

برای سفر با قیمت تور ارزان پوکت لحظه آخری همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری خبرنگاران، از 16 مرداد سال گذشته بر اساس توافقات اجرا شده بین ایران و ترکیه قطار تهران-آنکارا راه اندازی شد و هر هفته چهارشنبه ها مردم می توانستند با تهیه بلیت قطار به این کشور سفر نمایند و قرار بود سفر ریلی تهران-استانبول نیز پس از طی مذاکرات دو جانبه راه اندازی گردد اما این اتفاقات دستخوش شیوع ویروس کرونا لغو شد.

قطار تهران-آنکارا هر چهارشنبه 250 مسافر را با 43 یورو به مقصد می رساند که شامل سفر 60 ساعته مشترک با قطار و کشتی بود و با توجه به اینکه خط ریلی تهران-وان نیز فعال شده بود، مسئولان شرکت راه آهن بارها از مذاکره برای راه اندازی خط ریلی تهران-استانبول در اواخر سال گذشته خبر داده بودند اما شیوع ویروس کرونا همه معادلات در این زمینه را به هم زد. چرا که نه تنها قطار تهران-استانبول راه نیافتاد، بلکه دیگر قطارهای فعال بین ایران و ترکیه نیز متوقف شدند و سفر به این کشور لغو شد.

این قیمت ها حتی با نرخ یورو 35 هزار تومانی عددی حدود یک میلیون و 500 هزار تومان می گردد که اگر شرایط و پروتکل های بهداشتی اجازه دهد بسیار به صرفه تر از بلیت هواپیمای چند ده میلیون تومانی ایرلاین های داخلی و خارجی است.

اما با این حال و پس از گذشت حدود هشت ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور، تکلیف سفرهای ریلی به ترکیه با وجود از سر گیری سفرهای هوایی به این کشور همسایه تعیین نیست و به نظر می رسد مردم نیز چندان تمایلی به از سر گیری سفر با قطار به ترکیه در این شرایط کرونایی ندارند.

از سوی دیگر شرکت های حمل و نقل ریلی نیز درخواستی برای مذاکره با ترکیه برای راه اندازی این سفرها با رعایت پروتکل های بهداشتی نداشته اند و راه آهن جمهوری اسلامی ایران اگر درخواستی باشد می تواند مذاکرات آن را با ترک ها برای تدوین پروتکل های مشترک بهداشتی شروع کند.

منبع: ایسنا

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1283

به "کرونا اجازه سفر به ترکیه با قطار را می دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا اجازه سفر به ترکیه با قطار را می دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید