گلها و سبزیجاتی که تنها با یک لیوان آب می توانید پرورش دهید

به گزارش مجله سامی، بعضی گیاهان فقط باید در خاک رشد نمایند، اما گیاهان و سبزیجاتی هم وجود دارند که میتوانید در یک لیوان آب پرورش بدهید و از زیبایی و طراوت این گل ها و گیاهان در فضای منزل لذت ببرید.

گلها و سبزیجاتی که تنها با یک لیوان آب می توانید پرورش دهید

به گزارش ، گیاهان طبیعی و خانگی باعث میشن تا فضای منزل گرم، باطراوت و سرزنده باشه و احساس خیلی خوبی رو به اعضای خانواده منتقل می نمایند اما نگهداری از گل و گیاه در خانه و آپارتمان احتیاج به شرایط و امکانات مخصوص به خودش را دارد. بعضی گیاهان فقط باید در خاک رشد نمایند اما گیاهان و سبزیجاتی هم وجود دارند که میتوانید در یک لیوان آب پرورش بدهید و از زیبایی و طراوت این گل ها و گیاهان در فضای منزل لذت ببرید.

کاهو و کرفس یکی از سبزیجات پرمصرفی است که معمولا در سالاد ها و ساندویچ ها مورد استفاده قرار میگیرد. این بار بعد از پاک کردن کاهو، انتهای کاهو را به اندازه 3 تا 5 سانتی متر برش بزنید و بعد درون یک ظرف آب قرار بدهید. آب باید انتهای کاهو را پوشش بدهد. بعد از گذشت چند روز، جوانه های تازه کاهو، از مرکز کاهو رشد خواهند کرد.

بعد از اینکه جوانه ها 2 تا 3 سانتی متر شدند میتوانید آن را به گلدان دارای خاک منتقل کنید و منتظر باشید تا کاهو یا کرفس جدید شما رشد کند.

:

انتهای هویج را برش بزنید و قسمت برش خورده را در ظرف آب قرار بدید و منتظر بمانید تا قسمت بالایی هویج جوانه بزند و سبز بگردد. شما میتوانید از این جوانه های سبز و تازه در پخت و پز و سالاد بهره ببرید.

نعنا را هم می توانید در یک لیوان آب پرورش بدهید. این بار در هنگام خرید نعنا دقت کنید و نعنایی را انتخاب کنید که دارای ریشه هستند. شما میتوانید این نعنا را در یک لیوان آب قرار بدهید تا کم کم رشد کند و برگهای تازه و جدید از نعنا رشد نمایند.

ریحان هم یکی دیگر از سبزی های خوش عطر و طعمی هست که میتوانید خیلی راحت در یک لیوان آب پرورش بدهید و همواره ریحان تر و تازه در آشپزخانه خودتان داشته باشید. ساقه های ریحان تازه را درون آب قرار بدهید و وقتی که ساقه ها آغاز به ریشه زدن کردند میتوانید به گلدان پر از خاک و کمپوست منتقل کنید و یک گلدان پر از ریحان خوش عطر و بو داشته باشید.

اگر دوست دارید رزماری خوش عطر و تازه را همواره در آشپزخانه خانه خود داشته باشید فقط کافیست چند ساقه از رزماری را درون یک لیوان آب قرار بدهید تا ریشه بزند. بعد این رزماری ها را به گلدون انتقال بدهید و از داشتن یک گلدان پر از رزماری تازه و خوش عطر لذت ببرید.

بسیاری از افراد تصور می نمایند که گلهای لاله فقط در باغ ها و پارکها رشد می نمایند اما جالب است بدانید که می گردد به راحتی گل لاله را در خانه هم پرورش داد و از زیبایی این گلهای بهاری و رنگارنگ لذت برد.

کاری که باید انجام بدهید این است که پیاز گل لاله را از گلخانه ها تهیه کنید و در یک ظرف آب قرار بدهید تا به تدریج گلهای لاله رشد نمایند.

پیاز مربوط به گل سنبل هم قابلیت این را دارد که در خانه و در یک ظرف آب پرورش داد. پیاز گل سنبل را باید در یک ظرف حاوی آب و سنگ قرار بدهید تا رشد کند و زیبایی فوق العاده ای را برای دکوراسیون منزلتان ایجاد کند.

بامبوها یکی دیگه از گل های طبیعی و مناسب برای آپارتمان هستند که برای رشد و ادامه حیات به یک گلدان مناسب و آب احتیاج دارند. این گل هم به سادگی در اب رشد میکنه و سرسبز و زیبا میشه.

ساکولنت ها هم جز پرطرفدارترین گیاهان خانگی هستند زیرا به آبیاری کمی احتیاج دارند و برای نگهداری از این گیاهان یک گلدان کوچک هم کافی هست! سلکولنت ها را میتوانید در یک ظرف پر از شن و سنگریزه بکارید و در یک فضای پرنور در خانه قرار بدهید.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 156

به "گلها و سبزیجاتی که تنها با یک لیوان آب می توانید پرورش دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلها و سبزیجاتی که تنها با یک لیوان آب می توانید پرورش دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید