گیمینگ ارزان با نسل دهم اینتل

به گزارش مجله سامی، معرفی مادربرد Gigabyte Z490 Gaming X را باید با این عنوان آغاز کنیم، مدلی غیر Aorus از گیگابایت در لاین آپ متنوع این شرکت. مادربرد Gigabyte Z490 Gaming X طراحی شده تا به عنوان یک نمونه ارزان قیمت، قابلیت های مختلفی را ارائه دهد. این شامل سه اسلات PCIe 3.0 x4 M.2، شش پورت SATA و یک پورت Intel Gigabit Ethernet می باشد.

گیمینگ ارزان با نسل دهم اینتل

با نگاهی به طراحی کلی مدل Z490 Gaming X، معین است که گیگابایت به دنبال همان شکل شمایل مشکی و خاکستری قبلی با طرح هایی روی بدنه PCB و همچنین هیت سینک ها بوده. این بُرد از دو اسلات کامل PCIe 3.0 با نحوه فعالیت در حالت x16 / x4، سه اسلات PCIe 3.0 x1 و سه اسلات PCIe 3.0 M.2 بهره می برد. چهار اسلات حافظه با پشتیبانی از ماژول های DDR4 4600 و حجمی تا 128 گیگابایت، به همراه سیستم تغذیه عالی 12 فازی از دیگر معینات هستند. برای بخش SATA در Z490 Gaming X ما شاهد شش پورت با پشتیبانی از RAID 0 / 1 / 5 / 10 هستیم.

معرفی مادربرد Gigabyte Z490 Gaming X

پنل پشتی از هیچ ارتباط USB Type C بهره نمی برد و بجای آن به سراغ دو USB 3.2 Gen 2 Type A، چهار USB 3.2 Gen 1 Type A و دو عدد USB 2.0 رفته. یک پورت PS/2 برای ماوس و صفحه کلید های قدیمی به همراه پنج جک 3.5 میلیمتری و یک خروجی S/PDIF با Realtek ALC1200 HD نیز بخش صدا را تشکیل می دهند. پورت Ethernet نیز توسط یک کنترلر اینتل مدیریت می گردد و در نهایت کاربران به وسیله یک خروجی HDMI می توانند از گرافیک مجتمع اینتل استفاده نمایند.

کاربرانی که به دنبال مدلی مناسب بدون کنترلرهای پرمیوم و استاندارد شبکه هستند، Z490 Gaming X را به عنوان گزینه مطبوع خود خواهند یافت. این مدل از برادران خود در برند Aorus مقرون به صرفه تر خواهد بود. در واقع Gigabyte Z490 Gaming X به عنوان یکی از ارزان قیمت ترین مدل ها با چیپست Z490 در نظر گرفته شده است.

قابلیت های انحصاری گیگابایت

استایل AORUS

با مادربردهای AORUS فناوری RGB Fusion 2.0 حالا با نورپردازی قابل آدرس دهی حتی بهتر نیز به نظر می رسد. RGB Fusion 2.0 به کاربران اجازه می دهد تا به کنترل نورپردازی آنبُرد، اکسترنال و قابل آدرس دهی بپردازند. این برنامه همین حالا نیز با الگوها و رنگ های مختلفی همراه است و پشتیبانی از Addressable LED فراهم شده. مادربردهای AORUS از نوارهای نورپردازی قابل آدرس دهی 5v و تا 300 قطعه LED را پشتیبانی می نمایند.

خنک نمایندگی AORUS

با Smart Fan 5 کاربران می توانند مطمئن باشند که سیستم گیمینگ آنها همواره عملکرد خود را حفظ نموده و خنک بماند. با Smart Fan 5 شما می توانید هدرهای فن خود را وادار کنید تا با چند سنسور مختلف روی مادربرد ارتباط داشته باشند. حالا نه تنها هِدِرها از فن هایی با هر دو حالت ولتاژ و PWM فعالیت می نمایند، بلکه مادربرد با خنک نماینده های مایع نیز سازگاری بالاتری خواهد داشت.

Fan Stop

دست یابی به سوکت کامل با Fan Stop. این فناوری هر فن روی سیستم را وادار می نماید که در زمان کاهش دما از کار بایستد. فن ها با استفاده از داده هایی که سنسورهای دمای مادربرد فراهم می نمایند، در یک دمای خاص متوقف خواهند شد. تمام این امور می تواند توسط شما شخصی سازی گردد.

Hybrid Fan Pin Headers

تصور کنید روی خنک نماینده مایع خود کنترل کاملی داشته باشید. Smart Fan 5 می تواند اطلاعات ثانویه ای مانند نرخ جریان و دمای مایع کولانت را به وسیله هدرهای هایبرید فن بدست آورد که به شما کنترل بی نظیری روی خنک نماینده خود خواهد داد. تمام این هدرها می توانند به شکل اتوماتیک نوع دستگاه خنک نماینده ای که به آن متصل است چه فن و چه پمپ را تشخیص دهد.

طراحی کامل PCIe 4.0

X570 AORUS از طراحی کامل PCIe 4.0 استفاده می نماید که شامل اسلات های PCIe 4.0 و PCIe 4.0 M.2 می گردد که بهینه ترین کارایی را به همراه انعطاف پذیری مورد احتیاج کاربران حرفه ای و گیمرها فراهم خواهد نمود.

AORUS Ultra Durable

Q-Flash Plus

بایوس خود را بدون نصب پردازنده، حافظه و کارت گرافیک به سادگی آپدیت کنید. با Gigabyte Q-Flash Plus شما احتیاجی به نصب پردازنده، حافظه و کارت گرافیک یا حتی وارد شدن به منوی بایوس ندارید تا بایوس را به روز کنید. تنها نسخه بایوس را دانلود نموده آن را روی یک درایو USB ذخیره کنید، درایور را به پورت Q-Flash Plus USB متصل کنید و کلید Q-Flash Plus را فشار دهید تا نصب صورت گیرد.

محافظ اسلات های حافظه و PCIe

طراحی نوآورانه محافظ استیل یک تکه از سوی گیگابایت باعث می گردد اسلات های PCIe قدرت اضافه ای که برای پشتیبانی از کارت گرافیک های سنگین احتیاج است را پیدا نمایند. همین طراحی برای اسلات های حافظه از اعوجاج و همچنین خم شدگی مادربرد جلوگیری می نماید.

سخن آخر

در نهایت Gigabyte Z490 Gaming X از گیگابایت با طراحی زیبا، سیستم خنک نماینده کارآمد و بسیاری از قابلیت های خاص همراه است. مهم تر از همه آن که یک مادربرد گیمینگ عالی با کارایی بسیار خوب در برابر قیمت محسوب می گردد. بهترین نکته درباره این مادربرد معینا عملکرد خنک سازی و ایجاد نویز پایین آن است که حتی در سنگین ترین عملیات ها نیز تغییر نمی نماید. فارغ از آن ما شاهد کیفیت صدای خوبی در زمان گیمینگ خواهیم بود که به تجربه بهتر یاری شایانی خواهد نمود. Z490 Gaming X تمام این قابلیت ها را در قیمتی مقرون به صرفه ارائه می دهد.

بدون شک Z490 Gaming X یک انتخاب عالی برای شماست اگر به دنبال یک مادربرد بالا رده اما مقرون به صرفه هستید. این یکی از بهترین نمونه ها در این دسته است که می تواند تمام احتیاجهای شما را برطرف کند و البته حتی برای آینده نیز آماده باشد. این مدل بهترین گزینه برای کاربرانیست که قصد دارند با هزینه کم سیستمی با کارایی نزدیک به سیستم های بالا رده گیمینگ در اختیار داشته باشند.

منبع : سخت افزار

منبع: آی تابناک
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1082

به "گیمینگ ارزان با نسل دهم اینتل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیمینگ ارزان با نسل دهم اینتل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید