10 شهر سبز جهان در سال 2020 ، وین؛ پایتخت اتریش سبز ترین شهر جهان شد

به گزارش مجله سامی، پارک های فراوان وین و ترامواهای برقی مشهور این شهر به آن کمک کردند تا در لیست سبزترین شهر جهان لقب بگیرد. وین بر اساس معیارهایی مانند کیفیت هوا، قابلیت پیاده روی و دسترسی به برنامه های بازیافت و کمپوست، در فهرست سالانه Resonance از سبزترین شهرهای جهان قرار گرفته است.

10 شهر سبز جهان در سال 2020 ، وین؛ پایتخت اتریش سبز ترین شهر جهان شد

خبرنگاران - وین ممکن است در فهرست کلی Resonance در رده 36 قرار داشته باشد، اما در این لیست جدید که در روز زمین منتشر شد و مربوط به شهرهای سبز جهان است در رده اول قرار گرفت.

پایتخت اتریش 30 درصد از کل انرژی مورد نیاز خود را از منابع تجدیدپذیر تأمین می کند، نیازی به گفتن نیست که نیمی از مردم این کشور از وسایل حمل و نقل عمومی برای رفت و آمد استفاده می کنند. با وجود تعداد زیاد فضای سبز عمومی و برنامه های بازیافت و کمپوست در سطح شهر، درک اینکه چرا وین مقام اول این رقابت را کسب می کند سخت نیست.

برای تعیین اینکه کدام شهرها در این لیست باید مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند، رزونانس، 50 شهر پربازدید جهان را با توجه به تعداد کل بررسی ها در Tripadvisor بررسی کرد، به همین دلیل شهرهای دوستدار محیط زیست مانند کپنهاگ را در اینجا نمی بینید.

برای ایجاد شاخصی از سبزترین شهرها، Resonance آن 50 شهر را با نه معیار مختلف رتبه بندی کرد که هر یک دارای وزن مساوی در این شاخص بودند. این معیارها شامل درصد زمین شهر اختصاص یافته به فضای سبز عمومی، درصد کل انرژی مورد نیاز تأمین شده توسط منابع تجدیدپذیر و درصد جمعیتی که از وسایل حمل و نقل عمومی برای رفتن به محل کار خود استفاده می کنند، بود. معیارهای دیگر شامل قابلیت پیاده روی شهر (منبع walkscore.com)، در دسترس بودن برنامه های بازیافت و کمپوست در سطح شهر و تعداد بازارهای محصولات کشاورزی با کیفیت بود. همچنین مصرف آب هر شهر (در لیتر) به ازای هر نفر و کیفیت هوا برای آلودگی ذرات بر اساس غلظت PM10 تعیین شده است. (PM10 به ذرات قابل استنشاق با قطرهایی که به طور کلی 10 میکرومتر و کوچکتر هستند گفته می شود). طبق این معیارها، اینها 10 شهر برتر سبز در جهان هستند:

1- وین، اتریش

2- مونیخ، آلمان

3- برلین، آلمان

4- مادرید، اسپانیا

5- سائو پائولو، برزیل

6- منچستر، انگلیس

7- لیسبون، پرتغال

8- سنگاپور، سنگاپور

9- امستردام، هلند

10- واشنگتن، آمریکا

جای تعجب نیست که شهرهایی مانند آمستردام را در این لیست مشاهده کنید، جایی که دوچرخه سواری در آنها رواج دارد و دولت تا سال 2030 همه اتومبیل های مجهز به گاز و گازوئیل را از رده خارج خواهد کرد.

اما شهرهای غیر منتظره، مانند سائو پائولو و منچستر نیز به لطف هوای خوب و تعداد زیادی از بازارهای کشاورزان (به ترتیب 192 و 172، بر اساس داده های تهیه شده از طریق Google Maps توسط Resonance) در میان 10 کشور برتر قرار گرفتند. برای دیدن اطلاعات بیشتر در مورد این لیست به bestcities.org مراجعه کنید.

منبع : afar

منبع: چمدان
انتشار: 12 آبان 1399 بروزرسانی: 12 آبان 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1255

به "10 شهر سبز جهان در سال 2020 ، وین؛ پایتخت اتریش سبز ترین شهر جهان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 شهر سبز جهان در سال 2020 ، وین؛ پایتخت اتریش سبز ترین شهر جهان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید