20 هزار ماسک سه لایه هر روز در دانشگاه آزاد شاهرود فراوری می گردد

به گزارش مجله سامی، رئیس دانشگاه آزاد شاهرود گفت: با افتتاح اولین خط فراوری صنعتی ماسک 3 لایه اتوماتیک و فراوری روزانه 20 هزار ماسک سه لایه ضد ویروس، این دانشگاه به فراوری الکل و مواد ضدعفونی در مجموعه آزمایشگاهی خود پرداخته است.

20 هزار ماسک سه لایه هر روز در دانشگاه آزاد شاهرود فراوری می گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

سید احمدی ابوالقاسمی فر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در مصاحبه با خبرنگاران از افتتاح اولین خط فراوری صنعتی ماسک 3 لایه اتوماتیک در بین دانشگاه های استان سمنان در این واحد دانشگاهی اطلاع داد.

ابوالقاسمی فر در مورد هزینه و قابلیت دستگاه فراوری ماسک گفت: دستگاه فراوری ماسک اتوماتیک با هزینه 2 میلیارد تومان توسط یکی از خیرین نامی شهرستان شاهرود خریداری و در سوله آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود نصب و راه اندازی شده است.

رئیس این واحد آموزشی با بیان اینکه اولین دانشگاه فراوری نماینده صنعتی ماسک 3 لایه اتوماتیک در استان سمنان هستیم اظهار کرد: دستگاه نصب شده این قابلیت را دارد که در هر دقیقه حدود 50 تا 60 ماسک 3 لایه را فراوری کند.

وی در مورد بازار این محصول خاطر نشان کرد: محصولات این کارگاه که قابلیت افزایش تا حدود 20 هزار ماسک در روز را دارد به صورت اتوماتیک توسط دستگاه استریل و بسته بندی می گردد و فعلاً برای تأمین احتیاج احتیاجمندان به خیریه ها ارائه می گردد و انشاءالله در آینده نزدیک برای مصرف عموم مردم به بازار نیز روانه خواهد شد.

ابوالقاسمی فر با بیان اینکه سایر امکانات مورد احتیاج برای فراوری ماسک از طرف آزمایشگاه های دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود تأمین شده است، اظهار کرد: در این کارگاه هم اکنون سه نفر به صورت مستقیم فعالیت می نمایند.

رئیس دانشگاه آزاد شاهرود در مورد فراوری الکل در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت: مطابق با شعار جهش فراوری و به منظور پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب و در راستای مبارزه با بیماری فراگیر کوید-19 دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود اقدام به فراوری الکل 87 درصد و رقیق سازی آن برای ساخت محصول ضد عفونی نماینده دست کرده است. به همین دلیل با دارا بودن امکاناتی نظیر دستگاه برج تقطیر و اتوکلاو بخار در آزمایشگاه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود و با کوشش کارشناسان این آزمایشگاه ها و با همکاری شرکت دانش بنیان طب ذکریا رازی پیروز به فراوری ماده ضدعفونی نماینده سطوح و دست شدیم که میزان فراوری محصولات ضد عفونی نماینده با توجه به دستگاه های موجود در آزمایشگاه در فاز اول به میزان 300 بطری در هفته بود.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود ادامه داد: همچنین در این راستا به بحث فراوری الکل با استفاده از شکر و ملاس چغندرقند پرداخته شد که خوشبختانه الکل فراوری شده پس از خلوص به بالای 70 درصد رسید؛ اما بیشتر جنبه آزمایشگاهی این قضیه مورد توجه نهاده شد و با توجه به احتیاج دانشگاه بخش عمده محصول ضدعفونی نماینده فراوریی برای برطرف احتیاج دانشگاه و بیمارستان آن به کار گرفته شد و مازاد آن برای فعالیت های جهادی و توزیع در مناطق محروم ارسال شد.

وی در تشریح بیشتر فعالیت های ضد کرونایی در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود خاطر نشان کرد: از اسفند ماه پارسال همزمان با فراوری مواد ضد عفونی نماینده برای بیمارستان خاتم الأنبیاء (ص) بحث استریل کردن ماسک ها نیز مورد توجه نهاده شد که با همکاری با نهاد های مختلف ماسک های فراوری شده به دانشگاه انتقال داده شد و با استفاده از دستگاه اتوکلاو بخار با معین دما و فشار خاص دستگاه تمامی ماسک ها استریل و در اختیار سازمان های مختلف نهاده شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 7 آذر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1310

به "20 هزار ماسک سه لایه هر روز در دانشگاه آزاد شاهرود فراوری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 هزار ماسک سه لایه هر روز در دانشگاه آزاد شاهرود فراوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید