40 اثر تاریخی ری در معرض تخریب است

به گزارش مجله سامی، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ری گفت که هم اکنون 40 اثر تاریخی جنوب پایتخت در معرض تخریب است و احتیاج به مرمت فوری دارد.

40 اثر تاریخی ری در معرض تخریب است

ایرنا: امیر مصیب رحیم زاده اظهارداشت: این شهرستان 198 اثر ملی ثبت شده دارد که استحکام 40 اثر در خطر است و مرمت این آثار احتیاج به 30 میلیارد ریال اعتبار دارد.

وی کاروانسرای دوقلو، خانه اربابی، دژ رشکان، ارگ سلجوقی، برج نقاره خانه، بقعه جوانمرد قصاب و نقش برجسته چشمه علی را از آثار اولویت دار برای مرمت عنوان نمود.

رحیم زاده اضافه کرد: تعدادی از این آثار تاریخی احتیاج به تهیه حریم و مطالعه طرح مرمت و پژوهش دارند و تعدادی نیز باید هر چه سریعتر مرمت شوند.

وی عنوان نمود: رویکرد اصلی اداره میراث فرهنگی نهادینه کردن فرهنگ حفظ و احیای آثار تاریخی با مشارکت مردم است که با این فرهنگ سازی مردم به عظمت هویتی و تمدنی خود پی خواهند برد.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری به لحاظ موقعیت جغرافیایی در ناحیه دشت قرار گرفته و کوه بی بی شهربانو و آراد به عنوان مظهر استواری و تپه چشمه علی یکی از قدیمی ترین آثار باستانی شهرری به عنوان شاخص در حوزه گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است.

وجود 198 اثر باستانی بیانگر میراث با ارزش فرهنگی این شهرستان است، از جمله برج و باروی ری، برج طغرل، آتشکده تپه میل، قلعه دیر و … وجود 32 بقعه متبرکه از جمله حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) (سالانه بالغ بر 11 میلیون زائر دارد)، امامزادگان مجاور، مقابر عالمان و مشاهیر دین علم ادب همچون محمد بن زکریای رازی، شیخ صدوق، شیخ ابوالفتح رازی، شیخ کلینی و… نشان از صندلی والای تاریخی ری دارد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 6 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 525

به "40 اثر تاریخی ری در معرض تخریب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "40 اثر تاریخی ری در معرض تخریب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید