5 آبراه برتر ساخت بشر

به گزارش مجله سامی، آب راه های مصنوعی و ساخت بشر همواره توجه مسافران و جهانگردان بسیاری را به خود جلب می­ کند. این آب­راه­ های بسیار زیبا و تماشای با مهارت بسیار بالایی مهندسی شدند و دارای تاریخچه و سابقه­ های جالب و قابل ­توجهی هستند. همین سبب می­شود تا بسیاری از مسافران، جهت خود را به سوی این آب­راه ­ها منحرف نمایند و به تماشا این شگفتی­ های مصنوعی و ساخت بشر بروند. در زیر، فهرست 5 آب­راه ساخته بشر را مشاهده می­ کنید. این آبراه­ ها سالانه هزاران جهانگرد و مسافر را به خود جلب می­ نمایند.

5 آبراه برتر ساخت بشر

1- کانال سوئز

یکی از مشهورترین آب­راه­های ساخت بشر، کانال سوئز است که در سال 1872 افتتاح شد. این کانال بین قاره آسیا و آفریقا و در کشور مصر واقع است و دریای مدیترانه را به دریای سرخ و سپس به اقیانوس هند پیوند می­دهد. این سازه بیش از صد و نود و سه کیلومتر طول دارد و تخمین زده می­شود که هشت درصد از تجارت دنیای از این کانال استفاده می­کند. روزانه کشتی­های بسیاری از این کانال عبور می­نمایند. در جهت این کانال بعلاوه چهار دریاچه قرار گرفته است. در سال 2016، مسئولین کانال سوئز یک کانال انحرافی تازه در قسمت شمال شرقی این کانال افتتاح کردند. منظره ها صحرایی در کناره­های آب­راه سوئز، منظره­های دلنشینی را برای مسافران کشتی­ها فراهم می آورد.

2- کانال کورینس

کانال کورینس واقع در کشور یونان با طول شش کیلومتر در سال 1893 افتتاح شد. این کانال که در میان صخره­ها شکافته شده، خلیج کورنیس و سارونیک را به یکدیگر متصل می­کند. ارتفاع صخره­ها و پرتگاه­ها در کناره کانال به بیش از چهل متر می­رسد. عبور از این کانال با قایق حدود چهل دقیقه طول می­کشد و قطعا مسافرانی که از این کانال بازدید می­نمایند شاهد منظره ها بسیار تماشای و خارق­العاده هستند. علاوه بر این، گردشگران می­توانند با جت اسکی نیز این جهت را بپیمایند.

3- کانال کیل

کانال کیل که در کشور آلمان واقع است، آب­راهی مصنوعی با طولی حدود نود و هشت کیلومتر است. این کانال که در سال 1895 احداث شده، دریای شمال را به دریای بالتیک متصل می­کند و در نزدیکی شهر کیل-هولتنوا قرار گرفته است. احداث این آب­راه سبب شده تا کشتی­ها، مسافتی بیش از پانصد و نوزده کیلومتری را در سفر خود صرفه­جویی نمایند و از عبور در دریایی عموما طوفانی جلوگیری نمایند. بر اساس آمار و ارقام، تخمین زده می­شود که کانال کیل در مقایسه با دیگر کانال­ها در دنیا، بیشتر مورد استفاده قرار می­گیرد. این کانال، یکی از مشهورترین جاذبه­های گردشگری شهر کیل آلمان است.

4- کانال پاناما

یکی از مشهورترین آب­راه­های ساخت بشر، کانال پاناما است که در سال 1914 افتتاح شد. این کانال که طولی بیش از هفتاد و هفت کیلومتر دارد، یکی از خارق­العاده­ترین سازه­های مهندسی بشر محسوب می­شود. این کانال، برای بیش از صد سال است که نقش بسیار مهمی در تجارت و گردشگری دنیای دارد. این کانال، اقیانوس اطلس را به اقیانوس آرام متصل می­کند. این کانال جدا از لحاظ تاریخی، دارای زیبایی­های منحصر­به­فردی نیز است. در این کانال، مکانی برای گردشگران وجود دارد که می­توانند علاوه بر تماشا عبور کشتی­ها از نزدیک، موزه و تاریخچه کانال را نیز آنالیز نمایند.

5- کانال راین-مین-دانوب

کانال راین-مین-دانوب در سال 1992 افتتاح شد. این کانال آلمانی، دریای شمال و اقیانوس اطلس را به دریای سیاه متصل می­کند. طول این آب­راه بیش از صد و هفتاد و یک کیلومتر است و به کانال اروپا معروفیت یافته است. این آب­راه در میان کوه­های منطقه سولاربرگ آلمان قرار گرفته است که زادگاه رودهای دانوب و مین است و در نهایت نیز به رود راین متصل می­شود. این جهت، کشتی­رانی از دریای شمال به سمت دریای سیاه و کشور رومانی را بسیار آسان نموده است. علاوه بر زیبایی­های این کانال، هر ساله مسافران زیادی به اینجا می آیند تا از مسابقه­ای سه گانه تماشا نمایند که در این منطقه برگزار می­شود و ورزش­کاران باید جهتی 4 کیلومتری را در این کانال به شنا بپردازند.

منبع: فوت و فن / tourism-review.com
انتشار: 21 مرداد 1401 بروزرسانی: 21 مرداد 1401 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2153

به "5 آبراه برتر ساخت بشر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 آبراه برتر ساخت بشر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید