باید از سیاست عدم مذاکره با آمریکا پیروی کنیم

به گزارش مجله سامی، به گزارش خبرنگاران، محسن علیجانی زمانی شامگاه دوشنبه در جمع مردم اوشان با بیان این که کشور هم اکنون در شرایط جنگ اقتصادی قرار گرفته است، گفت: نمایندگان در مجلس کوشش دارند، با نظارت بر دولت، کشور با هماهنگی قوه قضاییه از مرحله سخت امروزی عبور کند.

باید از سیاست عدم مذاکره با آمریکا پیروی کنیم

می توانیم از مسائل با موفقیت عبور کنیم

وی اضافه کرد: اگر فرض کنیم فروش یک میلیون بشکه نفت کشور قطع گردد، 100 هزار میلیارد تومان افت درآمد خواهیم داشت و اگر بتوانیم، 20 درصد از بودجه دستگاه ها کسر کنیم، 80 هزار میلیارد تومان صرفه جویی می گردد، این امر یعنی کشور ما قابلیت دارد، با مدیریت هزینه و افزایش فراوری از بحران پیش آمده عبور کند.

دبیر مجمع نمایندگان استان تهران با بیان این که سیاست نظام، مذاکره نکردن با امریکا است، گفت: باید از این سیاست پیروی کنیم.

علیجانی زمانی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت های اشتغال زایی در شمیرانات اشاره نمود و اضافه کرد: ظرفیت فراوری لوستر در روستای کند علیا موجود است، که از این حیث می تواند بخش اعظمی از احتیاج کشور را تامین کند.

وی با بیان این که فرماندار شمیرانات در نامه ای به رییس مجمع نمایندگان استان تهران تقاضای برطرف برخی از معضلات موجود برای اشتغال زایی را نموده است، گفت: مباحثی مانند مصوبات شورای امنیت ملی که مانع برخی اقدامات در شمیرانات است و مباحث حریم کیفی و معین بستر و ... از این دست موارد است، اگر ما بودجه ای برای اجرای فاضلاب ها در نظر بگیریم، می توانیم، حریم رودخانه را کسر نموده و مسائل مردم کاهش می یابد و محور فشم 4 خطه می گردد.

علیجانی زمانی گفت: در بودجه 98 سعی داریم، اعتبار مناسبی برای شمیرانات و حل مشکل این شهرستان در نظر بگیریم.

برای ایجاد شورای شهر مستقل ری و تجریش باید کوشش کنیم

نماینده مردم تهران، پردیس، شمیرانات، ری و اسلامشهر بحث سیل را یکی از مهم ترین معضلات شمیرانات دانست و اضافه کرد: در بودجه 97 مبلغ 200 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای بحث منابع طبیعی و آبخیزداری اختصاص داده شدف که مبلغ قابل توجهی سهم استان تهران است و مابقی اعتبار نیز به وسیله تفاهم نامه ای که بین وزارت جهاد کشاورزی و استانداری تهران منعقد شد، از مالیات بر ارزش اضافه نموده تامین می گردد، تا بتوانیم در شهرستان های استان تهران به ویژه شمیرانات، آبخیزداری را پیش ببریم و مانع وقوع سیل شویم.

وی با تاکید بر ارتقا مسائل حوزه سلامت در شمیرانات نیز گفت: در بحث بیمه روستایی کوشش داریم، که خدمات بیشتری به روستاییان ارائه گردد.

دبیر مجمع نمایندگان استان تهران با بیان این که ممکن است، مجلس در آینده اختیارات بنیاد مسکن در روستاها را سلب کند، گفت: البته این طرح نهایی نشده، اما اگر مجلس از عملکرد بنیاد مسکن در حوزه روستاها راضی نباشد، قطعا اختیارات بنیاد مسکن سلب خواهد شد.

وی در خصوص تشکیل شورای شهر تجریش نیز گفت: برای اولین بار پس از 3 دهه، در این دوره، شورای شهر برای 3 محدوده تهران، ری و تجریش بود، که این امر با پیگیری نمایندگان و وزارت کشور صورت گرفت، در آینده در نظر داریم، که شورای شهر مستقل برای ری و تجریش تشکیل گردد و فکر اساسی برای این امر کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 49

به "باید از سیاست عدم مذاکره با آمریکا پیروی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید از سیاست عدم مذاکره با آمریکا پیروی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید