آبشار تامپوک سو؛ از دیدنی های باشکوه اندونزی

به گزارش مجله سامی، شاید بی راه نباشد که بگوییم بیشتر زیبایی های موجود در این جهان، همگی از ما پنهان شده اند. زیبایی هایی که با کاوش بسیار زیاد و کوشش مضاعف، می توانیم آن ها را پیدا کنیم و صد البته، زیبایی هایی که به کوشش و زحمت شخصی که دنبال آن ها برود، به برترین شکل ممکن پاداش می دهند.

آبشار تامپوک سو؛ از دیدنی های باشکوه اندونزی

منطقه های مثل کامچاتکای روسیه، چشم انداز های قطبی یا جاذبه های پنهان شرق آسیا، از جمله دیدنی ترین و نفس گیرترین زیبایی های کره زمین هستند که کشف آن ها، جست وجو و کاوش بسیاری را می طلبد. آبشار تامپوک سو هم یکی از این منطقه ها است.

آبشار تامپوک سو، با تلفظ صحیح تومپاک سه وو (Tumpak Sewu)، یک آبشار دیدنی است که مابین سه منطقه پرونوجیوو (Pronojiwo)، لوماجانگ (Lumajang) و آمپیلگادینگ (Ampelgading)، در قسمت شرقی منطقه جاوه که در کشور اندونزی واقع شده است، واقع شده است. آبشار تامپوک سو زیر سایه یک کوه آتفشفشانی عظیم با نام سمرو (Semeru) قرار گرفته است.

لفظ تامپوک سو در زبان اندونزی و گویش جاوه ای ریشه دارد و معنی هزاران آبشار را می دهد. به این صورت که گویا هزاران آبشار نیروی خود را جمع نموده اند و همه را یک جا، به تامپوک سو آورده اند.

تامپوک سو یکی از دیدنی های مهم شرق جاوه است؛ یک جاذبه گردشگری بسیار زیبا که به صورت هفتگی مخصوصا طی روزهای آخر هفته، میزبان گردشگر های پرتعداد خود می گردد. جهت حرکت به سمت این جاذبه، بسیار خوب و خوش جهت است؛ اما رسیدن به قسمت های دیدنی و خروج از آن ها، نیروی فیزیکی و گذر از موانع مختلف را طلب می نماید.

وقتی به آبشار تامپوک سو می رسید، چندین و چند آبشار مختلف را می بینید که در کنار یکدیگر، فضایی به شدت و یک چشم انداز گیرا را پدید آورده اند. قضیه ای که با توجه به نام این آبشار، کاملا توجیه می گردد. آبشارهایی که در ارتفاع 120 متری زمین قرار دارند و با حرکت به پایین، هوش هر گردشگری را از سرش می برند!

حرکت به سمت پایین این جاذبه، بسیار سخت و پر چالش است. شما باید با گذر از یک رودخانه و چندین مانع سنگی غول آسا، وارد جهت بازگشت بشوید.

دو راه برای ورود به حوزه آبشار و تماشای زیبایی های آن وجود دارد. ورود از منطقه شرقی و غربی آن. لازم به ذکر است که منظر ه هایی که بخش شرقی آبشار ارائه می نمایند، زیباتر هستند.

منبع: گردشبان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1792

به "آبشار تامپوک سو؛ از دیدنی های باشکوه اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار تامپوک سو؛ از دیدنی های باشکوه اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید