آیا سفر به عمان ویزا می خواهد؟

به گزارش مجله سامی، لغو ویزا بین ایران و عمان خبری ست که این روزها در دنیای گردشگری مطرح می گردد اما این خبر تا چه حد صحت دارد، آیا به تصویب رسیده است یا خیر و ایرانی ها می توانند بدون دریافت ویزا به عمان سفر نمایند؟ همه و همه سوالاتی هستند که در ادامه به آن ها پاسخ خواهیم داد. برای اطلاع از ویزای عمان و شرایط سفر به این کشور با ما همراه شوید.

آیا سفر به عمان ویزا می خواهد؟

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

در مقاصد بین المللی شرایط سفر به هر کشور متفاوت می باشد. بعضی از مقاصد احتیاج به دریافت ویزا دارند و به بعضی دیگر می توان بدون دریافت ویزا سفر کرد. کشورعمان نیز به عنوان یکی از کشورهای خاشیه خلیج فارس و مقصدی پرجاذبه شرایط ویژه خود را برای سفر و گردشگری دارد. در این مطلب می خواهیم شرایط ویزای عمان را مورد آنالیز قرار دهیم. ()

آیا برای سفر به عمان باید ویزا داشته باشیم؟

چند روزی ست که خبر لغو ویزا بین ایران و کشور عمان به خبر داغ در دنیای گردشگری تبدیل شده است. طبق اعلام سفارت عمان این کشور تصمیم گرفته تا ویزا خود را از سال 2021 با 103 کشور دنیا از جمله ایران لغو کند. در صورت اجرایی شدن این تصمیم برای ایرانیان ویزای فرودگاهی صادر شده و گردشگران پس دریافت مهر ورود می توانند 10 روز در کشور عمان اقامت داشته باشند.

طبق آخرین اخبار، لغو ویزا کشور عمان با ایران هنوز به تصویب نرسیده است و تا زمان اعلام نتیجه نهایی ایرانیان برای سفر به این کشور باید ویزا دریافت نمایند.

دریافت ویزای عمان شرایط پیچیده ای ندارد و در صورت ارائه مدارک ظرف 3 روز کاری نتیجه آـن اعلام خواهد شد. در ادامه مراحل و مدارک دریافت ویزا را مرور می کنیم.

چگونه برای دریافت ویزای عمان اقدام کنیم؟

سفارت عمان در ایران فعال است اما متقاضیان ویزای عمان بایستی به وسیله آژانس های مسافرتی برای دریافت ویزا اقدام نمایند. بدین صورت که مدارک متقاضی به وسیله دفاتر آژانس های هواپیمایی به سفارت تحویل داده شده و تمامی مراحل به وسیله کارشناسان ویزا پیگیری خواهد شد.

بنابراین توصیه می گردد که جهت دریافت ویز ای عمان به صورت شخصی اقدام نکنید و حتما به وسیله آژانس های هواپیمایی معتبر پیگیر مراحل ویزای خود باشید.

نکته مهم دیگر اینکه با دریافت ویزای توریستی ایران تنها می توانید از مرزهای هوایی خارج شوید و اجازه ورود به خاک عمان را به وسیله مرزهای زمینی ندارید. همچنین علاوه بر مبلغی که برای دریافت ویزا به سفارت پرداخت می کنید، در فرودگاه عمان مبلغ 300 دلار به صورت نقدی از شما دریافت می گردد.

تاریخ ورود و خروج متقاضیان در ویزا ثبت می گردد و چنانچه در تاریخی که اعلام شده، کشور عمان را ترک نکنید جریمه خواهید شد.

مدارک مورد احتیاج ویزا عمان

  • ویزای عمان به صورت الکترونیکی صادر می گردد و مدارک باید اسکن شده و در وبسایت سفارت بارگذاری شوند. ارائه مدارک زیر برای دریافت ویزا الزامیست:
  • اسکن رنگی پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  • اسکن صفخه اول شناسنامه
  • فرم تکمیل شده سفارت که در وبسایت رسمی سفارت قرار داده شده است.
  • 1 قطه کس رنگی 4*6 با زمینه سفید
  • برگه درخواست ویزای عمان با سربرگ دفاتر آژانس های هواپیمایی معتبر
  • برگه رزرو تایید شده هتل
  • بلیط رفت و برگشت هواپیما
  • چک ضمانت برگشت

نکته مهم اینکه مدارک ویز ای عمان احتیاج به ترجمه ندارند و احتیاجی نیست متقاضی جهت انگشت نگاری یا مصاحبه در سفارت حضور پیدا کند. با اسکن اصل مدارک و بارگذاری آن در وبسایت رسمی سفارت به درخواست متقاضی رسیدگی خواهد شد.

مدت صدور و اعتبار ویز ای عمان

مدت زمان صدور ویزای عمان از روز ارسال مدارک 3 روز کاری می باشد. متقاضیانی که پیروز به دریافت ویزا می شوند تا 90 روز فرصت دارند به کشور عمان سفر نمایند.

مدت اقامت گردشگران با توجه به تاریخ رزرو هتل و بلیط رفت و برگشت هواپیما معین می گردد. بنابراین هنگام درخواست ویزا به مدت زمان اقامت و تاریخ برگشت خود دقت کنید، چرا که در صورتی ترک نکردن خاک عمان در روز معین شده مشمول پرداخت جریمه خواهید شد.

هزینه ویزا نیز با توجه به مدت اقامت درخواستی متقاضی معین می گردد. هزینه ویزای توریستی 10 روزه 85 و ویزای توریستی 30 روزه حدود 250 درهم می باشد. البته همانطور که در مطالب قبل گفته شد لاوه بر هزیمه ویزا، پس از ورود به فرودگاه عمان بایستی مبلغ 300 دلار به افسر فرودگاه پرداخت کنید.

چند نکته مهم

  • ویزای عمان به صورت الکترونیکی صادر می گردد.
  • مدارک متقاضیان باید با کیفیت بالا اسکن شده و در وبسایت رسمی سفارت بارگذاری گردد.
  • مدت اعتبار ویزا از تاریخ صدور 90 روز می باشد.
  • درخواست ویزای توریستی عمان تنها به وسیله کارگزاران در آژانس های هواپیمایی امکان پذیر است.
  • ذکر تاریخ دقیق ورود و خروج در برگه درخواست ویزا الزامی ست.
  • در صورت لغو ویزا بین ایران و کشور عمان گردشگران ایرانی می توانند با ویزای فرودگاهی به مدت 10 روز در این کشور اقامت داشته باشند.

آدرس سفارت عمان در تهران

آدرس: بلوار آفریقا، کوچه تندیس، پلاک 12

سات کاری: روزهای شنبه تا چهارشنبه از سات 9 صبح تا 3 بعدازظهر

شماره تماس: 22056831 - 021

جهت دریافت ویزای توریستی عمان و اطلاع از آخرین شرایط دریافت ویزا، با همکاران ما در واحد تور در تماس باشید.

بیشتر بخوانید …

راهنمای سفر به عمان

لیستی از بهترین غذاهای عمان

هر آنچه که باید درباره هزینه های تور عمان بدانید

منبع: ستاره ونک
انتشار: 2 دی 1399 بروزرسانی: 2 دی 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1361

به "آیا سفر به عمان ویزا می خواهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا سفر به عمان ویزا می خواهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید