آ. سه.آن و آمریکا برای مقابله با کرونا همکاری می نمایند

به گزارش مجله سامی، ایرنا نوشت: منابع خبری گزارش دادند: اتحادیه جنوب شرق آسیا آسه آن و آمریکا برای مقابله با ویروس کووید-19 با یکدیگر همکاری می نمایند.

آ. سه.آن و آمریکا برای مقابله با کرونا همکاری می نمایند

به گزارش روز سه شنبه رسانه های آسیایی، در کنفرانسی ویدئویی که اعضای دهگانه اتحادیه جنوب شرق آسیا (آسه آن) و ایالات متحده برای مقابله با ویروس کرونا برگزار کردند، شرکت نمایندگان متعهد شدند تا در زمینه تبادل تجهیزات حیاتی پزشکی، محصولات مهم کشاورزی و سایر کالاها و خدمات ضروری برای ریشه کن کردن این بیماری با یکدیگر همکاری نمایند.

نمایندگان کارگروه شورای هماهنگی آسه آن و آمریکا در این نشست که هفته گذشته برگزار گردید تصمیم گرفتند به منظور جلوگیری از همه گیری بیشتر Covid-19 در زمینه شرایط اضطراری بهداشت عمومی کشورهای هدف با یکدیگر توافق نمایند.

اعضای این نشست توافق کردند: اقدامات اضطراری برای مقابله با ویروس کرونا، در سطح ملی و فراملی باید هدفمند، متناسب، شفاف و موقتی باشد و موانع غیرضرور برای تجارت یا اختلال در زنجیره های تأمین جهانی برطرف گردد.

کشورهای آسه آن در این نشست پیشنهادهای را برای همکاری بیشتر با آمریکا در زمینه های بهداشت و سلامت، از جمله فراوری تجهیزات پزشکی، کیت های آزمایشگاهی، دستگاه های تهویه مطبوع و تجهیزات مورد احتیاج بهداشتی و همچنین تحقیق و توسعه در زمینه فراوری واکسن کرونا ارائه کردند.

کشورهای آسه آن همچنین از آمریکا به دلیل یاری در مبارزه با گسترش این ویروس و ارائه بودجه سازمان های بین المللی مانند سازمان بهداشت جهانی و صندوق بچه ها ملل متحد (یونیسف) ابراز خرسندی کردند.

براساس آمار ارائه شده توسط وزارت امورخارجه آمریکا از زمان شیوع این بیماری 18.3 میلیون دلار (26.2 میلیون دلارسنگاپور) برای یاری های بهداشتی و بشردوستانه در اختیار کشورهای آسه آن قرار داد.

آمریکا همچنین متعهد به ارائه خدمات بین المللی بهداشت عمومی در منطقه آسه آن شده و اعلام نمود که تا به امروز 3.5 میلیارد دلاربرای حمایت از برنامه های بهداشتی در کشورهای جنوب شرق آسیا هزینه نموده و تعداد 2 هزار و 400 نفر از متخصصان پزشکی و بهداشتی آسه آن را در دو دهه گذشته آموزش داده است.

نماینده آمریکا در این کنفرانس همچنین از کشورهای آسه آن برای تسهیل در حمل و نقل شهروندان آمریکایی که به دنبال بازگشت به آمریکا از این کشورها در دوران بحران کرونا ویروس بوده اند، ابراز خرسندی کرد.

وی اضافه کرد: آمریکا در صدد است با هدف تقویت ساختارهای کنترل بیماری در سراسر جنوب شرق آسیا به کشورهای منطقه یاری کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و رهبران آسه آن قرار بود در روز 14 مارس 2020 در لاس وگاس، نشست مشترک برگزار نمایند که این ملاقات به دلیل شیوع کرونا به طور نامحدود به تعویق افتاد.

312 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 937

به "آ. سه.آن و آمریکا برای مقابله با کرونا همکاری می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آ. سه.آن و آمریکا برای مقابله با کرونا همکاری می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید