اردوغان در قطر به دنبال چیست؟

به گزارش مجله سامی، ایرنا نوشت: رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه امروز (پنجشنبه) در اولین سفر خارجی خود پس از شیوع جهانی ویروس کرونا برای ملاقات و رایزنی با تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در مورد آخرین تحولات منطقه و آنالیز راه های گسترش روابط دوجانبه وارد دوحه پایتخت قطر شد.

اردوغان در قطر به دنبال چیست؟

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، دفتر ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه با صدور اطلاعیه ای اعلام نمود که در این سفر یک روزه رییس جمهوری ترکیه و امیر قطر، روابط آنکارا و دوحه را در تمامی سطوح مورد بحث و آنالیز قرار خواهند داد.

این اطلاعیه اضافه نمود که اردوغان در این ملاقات دیدگاه های ترکیه در مورد موضوعات منطقه ای و جهانی را نیز به طور مفصل با امیر قطر در میان خواهد گذاشت.

کارشناسان معتقدند که چند پرونده مهم از جمله تحولات لیبی و سوریه و نیز عملیات نظامی ترکیه در شمال عراق مهم ترین محورهای ملاقات امروز را به خود اختصاص دهند.

خبرگزاری رسمی قطر (قنا) نیز گزارش داده است که شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر این کشور در ملاقات با رییس جمهوری ترکیه قرار است روابط راهبردی دو کشور و راه های تقویت و گسترش آن و نیز مهم ترین تحولات منطقه ای و جهانی را مورد آنالیز قرار دهد.

اردوغان پیش از این در تاریخ 31 خرداد در تماس تلفنی با امیر قطر در مورد روابط راهبردی دوجانبه میان آنکارا و دوحه و راه های تقویت آن گفت وگو نموده بود.

دو کشور ترکیه و قطر در بسیاری از پرونده های منطقه ای و جهانی از جمله سوریه و لیبی دارای اشتراک نظر هستند و روابط تجاری میان آنها پس از شروع محاصره قطر از سوی چهار کشور عربی عربستان، امارات، مصر و بحرین در خرداد 1396 شاهد رشد بی سابقه ای بوده است.

پروازها میان دوحه و آنکارا با وجود شیوع ویروس کرونا در مدت اخیر متوقف نشد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1008

به "اردوغان در قطر به دنبال چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان در قطر به دنبال چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید