از تکنولوژی جدید آموزشی در عرصه فراوری محصولات کشاورزی بهره ببریم

به گزارش مجله سامی، خبرنگاران/خراسان جنوبی رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری نخستین همایش ملی علمی ترویجی یافته های کاربردی پنبه، گفت: باید تکنولوژی آموزشی جدید را وارد عرصه فراوری کنیم و از دانش ها و تجرییاتی که از این همایش علمی به دست می آوریم، به خوبی بهره ببریم.

از تکنولوژی جدید آموزشی در عرصه فراوری محصولات کشاورزی بهره ببریم

غلامرضا قوسی، امروز دوشنبه 16 دی، در حاشیه برگزاری نخستین همایش ملی علمی ترویجی یافته های کاربردی پنبه، در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این همایش یک فرصت مناسب برای بهره برداران بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه پنبه از مبادلات تجاری و ارزش مالی بسیار بالایی برخوردار است، ادامه داد: با توجه به تغییرات علمی باید نوع نگاهمان را نسبت به محصولات زراعی تغییر داده و نوع کاشت خود را عوض کنیم.

قوسی با بیان اینکه این همایش فرصت مناسبی برای انتقال آخرین یافته های علمی ترویجی است، توضیح داد: یکی از اهداف برگزاری این همایش، انتقال آخرین یافته های علمی ترویجی است که به یاری آن بتوانیم کشاورزی قراردادی استان را احیا کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اعلام کرد: اگر قرار است افزایش راندمان فراوری و بهره وری و بهبود مصرف و در نهایت اشتغال و درآمد پایدار داشته باشیم، باید تمام احتیاج جامعه را فراوری کنیم و این به این معناست که زنجیره فراوری از مزرعه تا سفره را به نحو مطلوب انجام دهیم.

برگزاری کارگاه های آموزشی علمی ترویجی در همایش ملی پنبه

قوسی با بیان اینکه در دومین روز از اولین همایش ملی علمی ترویجی یافته های کاربردی پنبه، کارگاه های متنوعی با حضور علاقمندان به مباحث علمی پنبه برگزار می گردد، اضافه کرد: در یکی از این کارگاه ها موضوع مورد بحث در مورد آشنایی با بیماری باکتریایی لکه زاویه برگ پنبه و روش های مدیریت آن است.

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه نکات کلیدی در برنامه ریزی و اجرای فعالیت های ترویج کشاورزی از دیگر کارگاه ها است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به ارائه پنل های علمی در این همایش دو روزه، یادآور شد: یکی از مهم ترین مباحث مطرح شده، الزامات مزرعه برای کنترل و گواهی بذر برای پیمانکاران فراوری بذر پنبه در محل مزرعه است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 745

به "از تکنولوژی جدید آموزشی در عرصه فراوری محصولات کشاورزی بهره ببریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از تکنولوژی جدید آموزشی در عرصه فراوری محصولات کشاورزی بهره ببریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید