افزایش تلفات جاده ای به جای کاهش آن

به گزارش مجله سامی، خبرنگاران/اصفهان معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور گفت: از ابتدای سال جاری تا به امروز آمار فوتی های ناشی از تصادفات جاده ای 13 هزار و 436 نفر بوده که در مقایسه با آمار 9ماهه نخست سال گذشته 12 هزار و 537 نفر رشد داشته است.

افزایش تلفات جاده ای به جای کاهش آن

مهدی جمالی نژاد عصر امروز (پنجشنبه-10 بهمن ماه) در هشتمین جلسه کمیسیون ایمنی استان اصفهان که در استانداری اصفهان برگزار گردید، اظهار کرد: مسائل اساسی کشور تلفات جاده ای است و به جای کاهش 10درصدی حوادث، سال جاری حدود دو تا سه درصد افزایش داشته ایم.

وی با بیان اینکه در سال 1397 در کشور 18هزارنفر یعنی به طور میانگین روزانه 50 نفر تلفات جاده ای داشتیم، اضافه نمود: مجروحان ناشی از تصادفات جاده شامل قطع نخاع و قطع عضو هستند که آمار بسیار ناراحت کننده ای است.

به گزارش خبرنگاران، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور با اشاره به افزایش 2 درصدی آمار فوتی ها در حوادث جاده ای، اظهار کرد: در راه های برون شهری 4.7 درصد، درون شهری 2 درصد و جاده های روستایی 23.3 درصد شاهد افزایش حوادث بوده ایم.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا به امروز آمار فوتی های ناشی از تصادفات جاده ای 13 هزار و 436 نفر بوده که در مقایسه با آمار 9ماهه نخست سال گذشته 12 هزار و 537 نفر رشد داشته است.

جمالی نژاد با تاکید بر اینکه 79 درصد اتوبوس های درون شهری کشور فرسوده است، توضیح داد: متاسفانه 60 درصد فوتی های ناشی از تصادفات در بیمارستان ها است.

وی همچنین در مورد حل مشکل اطفای حریق در حریم خارج شهرها که متولی ندارد، گفت: در کمیسیون کلان شهرها دستورالعملی آماده شده است تا به صورت شبکه ای عمل گردد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور همچنین از انعقاد تفاهم نامه ای جهت اصلاح 60 نقطه حادثه خیز استان اصفهان اطلاع داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 797

به "افزایش تلفات جاده ای به جای کاهش آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تلفات جاده ای به جای کاهش آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید