بازسازی فیلم های کلاسیک مشهور، آری یا نه؟ فیلم ربه کا هم بازسازی شد

به گزارش مجله سامی، می گویند که حتی اگر ترجمه کتاب و رمان کلاسیکی خوب باشد و توسط یک مترجم زبردست صورت گرفته باشد، بهتر است هر 3-4 دهه ترجمه جدیدی از آن صورت بگیرد. چون در این فاصله واژگان معمول دستخوش دگرگونی می شوند و کلمات استفاده در ترجمه قبلی ممکن است بسیار مهجور شده باشند.

بازسازی فیلم های کلاسیک مشهور، آری یا نه؟ فیلم ربه کا هم بازسازی شد

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به علاوه مترجم جدید ممکن است بعضی اشتباهات استاد مترجم قبلی را که پیش از این کسی شهامت ابراز آن را نداشت، اصلاح کند. بگذریم از اینکه ممکن است مقدمه ای خوب هم در ابتدای کتاب نوشته گردد و صندلی کتاب و نقد آن نیکوتر صورت بگیرد.

اما در خصوص بازسازی فیلم های کلاسیک چه؟ با چه فاصله ای بهتر است بازسازی صورت بگیرد؟ اصلا لزومی برای این کار وجود دارد؟

باید بگویم که در خصوص هر فیلم باید جدا صحبت کرد. گاهی عوامل فیلم جدید، تصور می نمایند که می توانند اقتباس بهتری انجام بدهند و از زاویه ای نو به مسئله بنگرند.

گاهی هم ممکن است در فیلم قدیمی چیزهایی نزدیک به تابوهای جدید وجود داشته باشند که در فیلم جدید از آنها پرهیز گردد.

از بعد فناوری و فیلمبرداری که مسلما سینمای جدید با سینمای قدیم قابل مقایسه نیست و مسلما با تهمیدات جدید از بعد ظاهری، می گردد فیلم چشم نوازتری را ساخت.

به ندرت حتی بازسازی از فیلم اصلی بهتر می گردد. اما معمولا جماعت فیلمباز، نگاه خوبی به بازسازی ها ندارند. مثلا من هنوز نمی دانم که چرا پاپیون بازسازی شد و عوامال ساخت فیلم جدید اصلا پیش خودشان چه فکر می کردند. (بگذریم از اینکه متوجه شدم شمار قابل توجهی از مردم فیلم اصلی را ندیده بودند و از بازسازی ضعیف، تعریف می کردند!)

یکی از جدیدترین بازسازی اجرا شده، بازسازی فیلم ربه کا است. رمان این فیلم که در ایران بسیار محبوب است و ده ها هزار نسخه از رمان دافنه دوموریه در خانه های ما وجود دارند.

فیلم ربه کا هم همان طور که احتمالا می دانید، در سال 1940، یعنی 80 سال پیش به کارگردانی آلفرد هیچکاک ساخته شد. بازیگران آن فیلم لارنس الیویه (در نقش ماکسیم دو وینتر) ، جوآن فونتین (در نقش خانم دو وینتر) و جودیت اندرسون (در نقش خانم دانوِر) بودند.

فیلم جدید را بن ویتلی کارگردانی نموده که کارگردانی خیلی شاخصی ندارد.

در فیلم جدید آرمی همر (در نقش ماکسیم دو وینتر) ، لیلی جیمز (در نقش خانم دو وینتر) و کریستین اسکات توماس (در نقش خانم دانوِر) بازی می نمایند.

منبع: یک پزشک
انتشار: 1 آبان 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1232

به "بازسازی فیلم های کلاسیک مشهور، آری یا نه؟ فیلم ربه کا هم بازسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی فیلم های کلاسیک مشهور، آری یا نه؟ فیلم ربه کا هم بازسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید