بازگشت ایرلاین ها به حالت عادی چقدر طول می کشد؟

به گزارش مجله سامی، دیوید کالهون، مدیر ارشد اجرایی شرکت هواپیماسازی بوئینگ به تازگی در گفت: وگو با گزارشگر فاکس نیوز خاطر نشان نموده است که انتظار می رود شرکت های هواپیمایی قادر خواهند بود با عبور از بحران پاندمی کرونا به تدریج به حالت عادی بازگردند که این کار احتمالاً تا پنج سال آینده به طول خواهد انجامید.

بازگشت ایرلاین ها به حالت عادی چقدر طول می کشد؟

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت simpleflying، وی همچنین در مورد آینده صنعت هوایی سودآوری های مختلف را در سراسر دنیا ابراز امیدواری کرد و گفت: با اینکه شرایط و ترافیک هوایی در چند ماه گذشته تحت تاثیر شیوع گسترده و همه گیری ویروس خطرناک و مرگبار کرونا به شدت افت پیدا نموده و تقاضای مشتریان برای سفر های هوایی و پرواز ایرلاین ها به مقاصد مختلف دنیا نزدیک به صفر رسیده است، اما به نظر می رسد که با عادی شدن شرایط و برداشته شدن محدودیت های جدی و سخت گیرانه دولت ها، به تدریج روندی صعودی را در پیش خواهد گرفت حداقل پنج سال طول خواهد کشید.

همزمان با آغاز گسترده و شیوع ویروس کرونا در کشور های مختلف دنیا بسیاری از ایرلاین ها به منظور جلوگیری از انتشار بیشترین ویروس و همچنین حفظ سلامت و بهداشت جامعه، پرواز های خود به مناطق گسترده ای از دنیا که هم اکنون با کرونا به شدت درگیرند، را تا اطلاع ثانوی لغو نموده و به حالت تعلیق درآورده اند. همین لغو پرواز ها موجب شده که شرکت های هواپیمایی ضرر و زیان های اقتصادی گسترده ای را متحمل شوند و بسیاری از خطوط هوایی پرتردد و درآمدزایی آن ها به حالت غیرفعال تغییر حالت دهد. بسیاری از هواپیما ها نیز هم اکنون در فرودگاه های عظیم و پر تردد دنیا زمین گیر شده اند.

همه این مسائل موجب شده که بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه هوانوردی، صدمات وارده از سوی شیوع ویروس کرونا بر صنعت هوانوردی و گردشگری را به حادثه تروریستی 11 سپتامبر به برج های دوقلوی ایالات متحده آمریکا تشبیه نمایند که البته به عقیده آن ها آسیب های این ویروس خطرناک به مراتب بسیار بیشتر و گسترده تر خواهد بود به گونه ای که انتظار می رود شیوع کرونا در دنیا عنوان عظیمترین کابوس برای ایرلاین ها را به خود اختصاص دهد.

کارشناسان سازمان هوانوردی بین المللی غیرنظامی ایکائو (ICAO) و سازمان حمل و نقل هوایی یاتا (IATA) نیز با انتشار گزارش های مفصل، در مورد ضرر و زیان های اقتصادی گسترده شرکت های هواپیمایی در سراسر دنیا تحت تاثیر آغاز ویروس کرونا به شدت ابراز نگرانی نموده بودند.

منبع: فرارو
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1015

به "بازگشت ایرلاین ها به حالت عادی چقدر طول می کشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت ایرلاین ها به حالت عادی چقدر طول می کشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید