مسافرگیری 100 درصدی در پروازها مجاز شد

به گزارش مجله سامی، تهران (پانا) - بر اساس دستورالعمل نو مربوط به حمل ونقل عمومی برون شهری، پذیرش 100 درصدی مسافرگیری در هواپیما مجاز شد.

مسافرگیری 100 درصدی در پروازها مجاز شد

به گزارش روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسخه سوم و نو پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا برای حمل ونقل عمومی برون شهری را منتشر کرد.

بر اساس دستورالعمل نو، پذیرش 100 درصدی مسافر در هواپیما مجاز شد.

هم چنین در شناورها، قطار و اتوبوس ظرفیت مجاز پذیرش 80 درصد خواهد بود. این محدودیت تا زمانی که سطح واکسیناسیون عمومی به 80 درصد برسد، ادامه خواهد داشت.

بعلاوه بر اساس این دستورالعمل، همراه داشتن کارت واکسیناسیون برای استفاده از حمل ونقل عمومی برون شهری در تمام شقوق الزامی است. در صورت همراه نداشتن کارت واکسیناسیون، مسافران در مسیرهای داخلی (زمینی، هوایی و دریایی) ملزم به ارائه تست منفی PCR با اعتبار 72 ساعت هستند.

هم چنین این اطلاعیه می افزاید در سفرهای خارجی (هوایی و دریایی)، علاوه بر کارت واکسیناسیون، ارائه تست PCR منفی با اعتبار 96 ساعت الزامی است.

در پروتکل نو بر لزوم رعایت فاصله اجتماعی در فرآیند تخلیه و پذیرش مسافر و جلوگیری از تشکیل صف نیز تاکید شده است.

فاصله گذاری اجتماعی در پروازهای داخلی از تابستان سال گذشته اجرا می شد و ایرلاین ها موظف به فروش فقط 60 درصد ظرفیت خود در هر پرواز بودند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 آذر 1400 بروزرسانی: 6 آذر 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1905

به "مسافرگیری 100 درصدی در پروازها مجاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسافرگیری 100 درصدی در پروازها مجاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید