با سنددار شدن اراضی کشاورزی ترمز تغییر کاربری ها کشیده می گردد

به گزارش مجله سامی، تهران (پانا) - سید جواد ساداتی نژاد با بیان اینکه فقط چهار درصد از اراضی کشاورزی ما در ایران سند دارد، مطرح کرد که با سنددارکردن اراضی کشاورزی ترمز تغییر کاربری ها کشیده می گردد.

با سنددار شدن اراضی کشاورزی ترمز تغییر کاربری ها کشیده می گردد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ سیدجواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی، گسترده کردن چتر کشاورزی قراردادی، کوشش برای افزایش طرح های آبخیزداری به ده میلیون هکتار در سال و مراقبت از بازار فراوریات کشاورزی در جهت حمایت از مصرف کننده از دیگر اقدامات دولت است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ما در کشور 18/5 میلیون هکتار اراضی کشاورزی داریم؛ تقریباً 53 درصد این اراضی دیمی و 47 درصد اراضی آبی هستند.

وی اضافه نمود: در دولت سیزدهم، طرح حمایت از اراضی دیم تقریباً در 2/6 میلیون هکتار از اراضی کشور با یاری ستاد اجرایی فرمان امام آغاز شده است و امیدواریم توسعه کشت دیم در کشور بتواند شتاب بیشتری بگیرد.

وی با اشاره به اینکه از صندوق توسعه ملی سالی 200 میلیون یورو به آبخیزداری تزریق اعتبار شد گفت: از 122 میلیون هکتار وسعت آبخیز داری، سی میلیون هکتار آن تا به امروز آبخیزداری شده و نود میلیون هکتار آن به جای مانده است.

ساداتی نژاد بعلاوه با اشاره به حمایت از فراوری گفت: برای سال 1401 کشاورزی قراردادی در مرکبات را هم آغاز می کنیم و با باغدارانمان قرارداد خواهیم بست.

وی اضافه نمود: در بحث مربوط به خودکفایی شکر و پنبه هم طرح هایی در دست اجرا داریم.

وزیر جهاد کشاورزی از الکترونیکی شدن تمام مجوز ها اطلاع داد و اضافه نمود: هدف ما برطرف موانع و مانع زدایی فراوری است و ما کار صدور مجوز ها را با قوت و قدرت تا خاتمه پیش خواهیم برد تا هر کس که می خواهد با کمترین زمان مجوز بگیرد و با شفافیت کامل بتواند در این زمینه حرکت کند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 خرداد 1401 بروزرسانی: 25 خرداد 1401 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2100

به "با سنددار شدن اراضی کشاورزی ترمز تغییر کاربری ها کشیده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با سنددار شدن اراضی کشاورزی ترمز تغییر کاربری ها کشیده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید