بنزین ایران در ونزوئلا طلا می گردد؟

به گزارش مجله سامی، کارشناس انرژی گفت: بعضی منابع غیررسمی از دریافت محموله طلا در قبال فرآورده های نفتی ونزوئلا خبر دادند که در این خصوص مسئله ای برای جابه جایی حتی با پول وجود ندارد.

بنزین ایران در ونزوئلا طلا می گردد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از میزان رضا مقیمی با اشاره به صادرات بنزین به ونزوئلا اظهار کرد: کارت سوخت و شیوع بیماری کرونا باعث کاهش مصرف سوخت در کشور شده است، مسائل در ذخیره سازی بنزین از سوی دیگر و محدودیت های بین المللی، ایران را برای افزایش مبادلات انرژی با ونزوئلا سوق می دهد.

این کارشناس حوزه انرژی توضیح داد: کشور ونزوئلا از گذشته تحت تحریم های غیرقانونی آمریکا قرار گرفته و این اقدامات باعث کاهش فراوری بنزین در این کشور شده و معامله با این کشور برای دو طرف برد- برد است.

وی اضافه نمود: علی رغم تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران، فعالیت واحدهای پتروشیمی مانند گذشته ادامه دارد و علاوه بر تامین روزانه بنزین با مازاد فراوری نیر روبرو است که این همپوشانی با وجود هزینه های حمل ونقل می تواند به نفع دو کشور باشد.

وی اضافه نمود: فراوری بنزین و میعانات گازی زنجیروار به هم متصل هستند، ظرفیت فراوری بنزین کشور با احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس رشد چشمگیری داشته و کاهش فراوری بنزین منجر به کاهش میعانات گازی و از سوی دیگر کاهش فراوری از میادین گازی می گردد.

مقیمی عنوان نمود: افزایش فراوری بنزین فرصت مناسبی برای صادرات و تامین منابع مالی برای بودجه کشور است.

این کارشناس حوزه انرژی اعلام کرد: تحریم های اعمال شده بر ایران و ونزوئلا و مبادلات این دو کشور می تواند الگوی مناسب برای سایر کشورهای که مورد تحریم آمریکا قرار گرفته اند، باشد.

وی ادامه داد: بعضی کشورهای آمریکای جنوبی مانند کوبا با محدودیت های مالی روبرو هستد، این کشورها نیز می توانند از این مدل تجارت برای دور زدن تحریم های ظالمانه آمریکا استفاده نمایند.

مقیمی توضیح داد: بعضی از منابع غیررسمی از دریافت محموله طلا در قبال فرآورده های نفتی ونزوئلا خبر دادند که در این خصوص مسئله ای برای جابجایی حتی با پول وجود ندارد.

لازم به ذکر است؛ 70 روز پیش، یعنی در 23 اسفند سال گذشته، 5 نفتکش ایرانی با نام های فورچون، فارست، فاکسون، پتونیا و کلاول با پرچم ایران از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان با محموله 60 میلیون گالن بنزین فراوری داخل، راهی ونزوئلا شدند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1047

به "بنزین ایران در ونزوئلا طلا می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنزین ایران در ونزوئلا طلا می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید