تردید مشاوران ترامپ درباره موفقیت نشست هانوی

به گزارش مجله سامی، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در حالی خود را آماده دومین دور مذاکره مستقیم با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی می نماید که مشاورانوی درباره موفقیت این نشست که قرار است در هانوی ویتنام برگزار گردد، تردید دارند.

تردید مشاوران ترامپ درباره موفقیت نشست هانوی

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست روز گذشته (شنبه) در همین زمینه نوشت: در حالیکه فقط چند روز تا برگزاری نشست سران آمریکا و کره شمالی باقی مانده، ترامپ کوشش می نماید تعریف جدیدی از موفقیت خود در فشار بر پیونگ یانگ برای کنار گذاشتن برنامه هسته ای اش و نیز کاهش انتظارات عمومی از نتایج این نشست ارائه دهد بویژه آنکه کره شمالی اقدام چندانی را برای مهار فراوری سلاح های هسته ای خود انجام نداده است.

این رسانه آمریکایی که عمدتا با موضوع سیاست های دولت فدرال گزارش می دهد، به نقل از مقام های آمریکایی که خواستند نامشان فاش نگردد، اضافه نمود: ترامپ امیدوار است این دور از نشست های دوجانبه اش با کیم جونگ اون، همچون نشست تاریخی نخست خود در سنگاپور باعث سلب توجهات از ناآرامی های ناشی از اختلافات سیاسی در داخل گردد. اما اختلافات عمیق بین مذاکره نمایندگان آمریکایی و کره شمالی همچنان به قوت خود باقی است زیرا مذاکره نمایندگان کره شمالی همچنان باید درباره تعاریف اولیه خلع تسلیحاتی از نظر دو طرف توافق نمایند.

این روزنامه اضافه نمود: مشاوران ارشد ترامپ در جلسات غیرعلنی درباره چشم انداز دستیابی به توافقی در نشست پیش رو به منظور تحقق اهداف توافقِ عمدتا نمادین سنگاپور ابراز تردید نموده اند. بعضی آنها نگران هستند که ترامپ تحت فشارها، امتیازات زیادی را به رهبر کره شمالی اعطا کند به این امید که به تعهدات دوجانبه ای دست یابد که بتواند آغازگر یک (به اصطلاح) پیروزی سیاسی باشد.

بر اساس این گزارش، ترامپ در روزهای گذشته، بدنبال ایجاد شرایطی بوده که اعلام کند این نشست صرف نظر از اینکه نتایج آن چه باشد، موفقیت آمیز است. ترامپ که پیشتر از کره شمالی خواسته بود بسرعت سلاح های هسته ای خود را تسلیم کند، هفته گذشته گفت برای خلع سلاح هسته ای کره شمالی عجله نمی کنیم.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد نشست با کیم جونگ اون آخرین نشست آنها نباشد.

واشنگتن پست نوشت: ترامپ کاهش تنش ها با کره شمالی را به عنوان ادله ای در اثبات توانایی خود برای برطرف مسائل سیاست خارجی که روسای جمهوری سلفش ایجاد نموده اند، ارائه داده است. اما راهبرد او از منظر سیاسی و هم از منظر امنیت ملی تهدیدآمیز است.

کیم جونگ اون به خوبی مطلع است که این نشست نقش مهمی در دستور کار سیاسی داخلی دولت ترامپ دارد.

دیدار آینده آنها روز پنجشنبه تنها ساعاتی بعد از حضور مایکل کوهن وکیل شخصی سابق او در ساختمان کنگره صورت خواهد گرفت. کوهن قرار است در این جلسه به سئوالات درباره تعاملاتش با رئیس جمهوری از جمله نقض قوانین کمپین انتخاباتی پاسخ دهد.

واشنگتن پست اضافه نمود: ترامپ علاقه مند است توجهات را از مسائل داخلی سلب کند و بعضی کارشناسان سیاسی گفته اند این امر انگیزه های لازم را در رئیس جمهوری آمریکا ایجاد می نماید تا چیزی مانند سرانجام رسمی جنگ کره را اعلام کند که فاقد اقداماتی جدی برای مهار مواد سوخت فسیلی برای فراوری سلاح های هسته ای کره شمالی باشد.

مقامات اطلاعاتی آمریکا ماه گذشته در کنگره شهادت دادند که بعید است کیم جونگ اون به طور کامل زرادخانه خود را برچیند و بعضی مشاوران ترامپ از جمله جان بولتون مشاور امنیت ملی او بر این باورند که کره شمالی قابل اعتماد نیست و مذاکرات محکوم به شکست است.

واشنگتن پست اضافه نمود: مذاکره نمایندگان آمریکایی که درحال انجام آخرین مذاکرات خود با طرف کره ای تا قبل از ورود ترامپ برای شرکت در نشست هانوی هستند، گفته اند که آنها بدنبال یک نقشه راه کامل برای خلع کامل و قابل راستی آزمایی سلاح هسته ای پیونگ یانگ هستند و این در حالیست که طرف کره شمالی کوشش می نماید تحریم های بین المللی علیه این کشور را کاهش دهد.

استفان بیگان نماینده ویژه آمریکا در کره شمالی ماه گذشته درسخنرانی در دانشگاه استنفورد گفت، آمریکا تحریم های کره شمالی را تا زمان خلع سلاح کامل این کشور لغو نخواهد کرد.

تیم آمریکایی مذاکره نماینده که از فقدان پیشرفتی در مذاکرات مقامات پایین رتبه از زمان نشست سنگاپور به این سو ناامید شده اند، گفته اند بدنبال روندی گام به گام هستند که خواسته پیونگ یانگ را تشکیل می دهد.

نشست ترامپ - کیم جونگ اون 27 و 28 فوریه (8 و 9 اسفند) برگزار می گردد. در نشست قبلی سران دو کشور در سنگاپور، ترامپ در توافقی یکجانبه بعضی مانورهای نظامی مشترک با کره جنوبی را تعلیق کرد؛ تصمیمی که زنگ هشدار را برای پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) به صدا در آورد.

اما مقام های دولت آمریکا هفته گذشته گفتند هیچ مذاکره ای با کره شمالی درباره کاهش 30 هزار سرباز آمریکایی در کره جنوبی انجام نشده هر چند که ترامپ هزینه های ترتیبات امنیتی بلندمدت را زیر سئوال برده است.

منبع: انتخاب
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 502

به "تردید مشاوران ترامپ درباره موفقیت نشست هانوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تردید مشاوران ترامپ درباره موفقیت نشست هانوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید