تسلیت معاون امور هنری برای درگذشت رحموک نصرتی

به گزارش مجله سامی، تهران (پانا) - معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت یکی از آخرین بازماندگان موسیقی زنان بلوچ را تسلیت گفت.

تسلیت معاون امور هنری برای درگذشت رحموک نصرتی

به گزارش روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مجتبی حسینی در پیغامی برای درگذشت رحمو نصرتی نوشته است: رحموک نصرتی گنجینه ای ارزشمند از آوازها و تصنیف های سیستان و بلوچستان و گنجینه الحان موسیقی ویژه زنان این منطقه است که در مراسم های شادی و غم ویژه زنان، آوازهای محلی می خواند و الحان مختلف را اجرا می کرد.

از گنجینه گرانبهایی که در سینه و جان زنده یاد نصرتی بود آثاری با محتوای آوازهای فولکلور به جای مانده است که روایتگر بخشی از فرهنگ، تاریخ و آیین های مردم سیستان و بلوچستان است و می تواند مبنای مطالعات فرهنگی، موسیقیایی و مردم شناسی قرار گیرد.

زنان هنرمند نواحی ایران راوی فرهنگ هستند و در استمرار هویت فرهنگی، باورها و آیین ها نقش موثری دارند و زنده یاد رحموک نصرتی از جمله این هنرمندان است که با آوازها و لالایی ها در تداوم سنت ها و آیین های فرهنگی و هویتی سیستان و بلوچستان نقش شگرفی دارد.

حسینی در انتها این پیغام نوشته است: درگذشت این هنرمند گرانقدر را به هنرمندان و هنردوستان و مردم عزیز سیستان و بلوچستان تسلیت می گویم و برای هنرمند گرامی نصرتی از درگاه خداوند علو درجات را خواستارم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 مرداد 1400 بروزرسانی: 6 مرداد 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1764

به "تسلیت معاون امور هنری برای درگذشت رحموک نصرتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسلیت معاون امور هنری برای درگذشت رحموک نصرتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید