تغییرات در کابینه کانادا همسو با ترامپ، وزیر خارجه عوض شد

به گزارش مجله سامی، نخست وزیر کانادا تغییراتی را در پستهای کلیدی و مهم کابینه اش انجام داده و هدف اصلی وی از این تغییرات، تقویت روابط با چین و آمریکا بوده است.

تغییرات در کابینه کانادا همسو با ترامپ، وزیر خارجه عوض شد

برای دریافت خدمات ویزای مولتی کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشنال پست، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا سه شنبه تغییراتی را در ترکیب کابینه انجام داده و با تغییر بعضی وزرای کلیدی و مهم از جمله وزیر خارجه، میخواهد روابط با آمریکا و چین را تقویت کند.

البته ترمیم کابینه کانادا موجب خواهد شد تا دولت این کشور کوشش تازه ای را برای اصلاح سیستم انتخاباتی شروع کند. نخست وزیر کانادا تصمیم گرفته است تا وزرای خارجه، تجارت بین المللی، کار و اصلاحات دموکراتیک را تغییر دهد.

برای مهاجرت نیز نخست وزیر کانادا یک نماینده جوان را که به عنوان پناهنده از سومالی وارد کانادا شده، انتخاب نموده است.

پست های کلیدی و مهم دارایی، صنعت و دادگستری تغییر ننموده است. نخست وزیر کانادا همچنین جان مک کالوم 66 ساله را به عنوان سفیر بعدی کانادا در چین معرفی نموده است. ترودو با انتخاب این سیاستمدار باسابقه به عنوان سفیر جدید در چین، این پیغام را برای پکن ارسال نموده است که مایل به تقویت روابط به خصوص در زمینه تجارت و مهاجرت است.

استفان دیون رهبر سابق لیبرال که وزیر خارجه کابینه ترودو بوده از سیاست استعفا خواهد داد ولی هنوز پست جدیدش در دولت کانادا معین نشده است. ترودو گفته است که از استفان دیون خواسته یا یک پست مهم و عالی را قبول کند.

کریستیا فری لند نماینده کانادایی که روزنامه نگاری باسابقه و 48 ساله است، جانشین دیون به عنوان وزیر خارجه کانادا می گردد. وی در طول حرفه روزنامه نگاری در نیویورک و مسکو زندگی می نموده است. به نظر می رسد فری لند می تواند نقش مهمی در تعامل با دولت جدید آمریکا داشته باشد.

روسیه به تلافی تحریمهای اعمال شده از سوی کانادا، فری لند را از سفر به این کشور منع نموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 365

به "تغییرات در کابینه کانادا همسو با ترامپ، وزیر خارجه عوض شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییرات در کابینه کانادا همسو با ترامپ، وزیر خارجه عوض شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید