جزئیات هواوی میت 30 در حال افشا است اما آیا این گوشی برای ساکنان خارج از چین مهم است؟

به گزارش مجله سامی، جزئیات جدیدی مربوط به تلفن های هوشمند گوشی هواوی میت 30 در حال افشا است و این اطلاعات توجه بسیاری از کاربران چینی را به سمت خود جلب نموده است. اما آیا این گوشی ها خارج از کشور چین نیز محبوبند؟

جزئیات هواوی میت 30 در حال افشا است اما آیا این گوشی برای ساکنان خارج از چین مهم است؟

با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، گوشی های هوشمند و جدید میت 30 هواوی به گوگل پلی استور دسترسی ندارند و کاربران نمی توانند برنامه هایی را که قبلاً از آنها استفاده می کردند به راحتی دریافت نمایند. این موضوع اخیرا به شکل جدی مطرح شده و به نظر می رسد تحریم های ایالت متحده علیه هوای می تواند باعث نا امیدی عده زیادی گردد.

بدون این برنامه ها ، تلفن های هواوی میت 30 به نظر بسیار کسل نماینده می رسند. طبیعی است این امر نباید بیش از حد روی بازار چین تأثیر بگذارد، زیرا کاربران تلفن های هوشمند چینی مدت ها است که به پلی استور گوگل دسترسی نداشته اند و توسعه دهندگان برنامه های چینی به جای برنامه های محبوب موجود در خارج از چین، برنامه های بسیار محبوب داخلی خود را ساخته اند.

درست است که وقتی به معینات گوشی های هواوی میت 30 نگاه می کنیم با ویژگی های سخت افزاری خوبی روبرو می شویم اما این معینات نمی توانند جایگزین ویژگی های مهم نرم افزاری شوند. درواقع این گوشی های هوشمند یک چیز مهم را ندارند که باعث می گردد یک گوشی اندرویدی در خارج از کشور با ارزش باشد؛ برنامه های اندروید موجود در پلی استور گوگل.

این موضوع واقعا یاس آور است ، زیرا تلفن های میت 30 نمونه ای قابل قبول و قوی از یک گوشی هوشمند اندرویدی عالی را شامل طراحی زیبا ، دوربین های چندگانه ، معینات عالی سخت افزاری و باتری قدرتمند دارند.

به نظر می رسد گوشی های هوای میت 30 فعلا از نسخه منبع باز اندروید استفاده می نمایند ، اما این، همان نسخه ای نیست که بتواند به پلی استور نیز دسترسی داشته باشد، یعنی همان جایی که کاربران می توانند تمام برنامه های مورد نظر خود را پیدا و نصب نمایند.

بدون دسترسی به پلی استور تمامی افرادی که گوشی میت 30 را خریداری می نمایند، به برنامه هایی که قبلاً از آنها استفاده می کردند دسترسی ندارند. شاید برایتان سوال باشد کدام برنامه ها؛ جیمیل؟ جواب منفی است. گوگل مپس؛ خیر. خبری از این برنامه هم نیست. یوتیوب؟ پاسخ منفی است. فیس بوک؟ پیغام رسانهای مختلف مثل اینستاگرام و واتس اپ؟ به احتمال زیاد این برنامه ها نیز شامل همین محرومیت خواهند بود.

هواداران هواوی در چین به این موضوع عادت دارند. تلفن های اندرویدی در چین سالهاست به پلی استور دسترسی پیدا نکرده اند و توسعه دهندگان برنامه های چینی نیز برنامه های بسیار محبوب خود را مانند ویبو، نتفلیکس چینی و برنامه تجارت الکترونیک تائو بائو توسعه داده اند.

هنوز معلوم نیست که آیا تلفن های هواوی همچنان در خارج از چین ، مانند اروپا ، کانادا ، استرالیا و هر جای دیگری که هواوی در گذشته گوشی های هوشمند خود را با موفقیت به فروش رسانده است به فروش می رسد یا خیر. برای فهمیدن این موضوع ما باید تا پنجشنبه صبر کنیم. اما واقعاً معین نیست که چه تعداد افراد حاضرند خارج از چین تلفنهای هواوی را بخواهند آن هم اگر برنامه های مورد نظر کاربران را اجرا نکند.

منبع: انتخاب
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 346

به "جزئیات هواوی میت 30 در حال افشا است اما آیا این گوشی برای ساکنان خارج از چین مهم است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات هواوی میت 30 در حال افشا است اما آیا این گوشی برای ساکنان خارج از چین مهم است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید