سدان جدیدی از سوزوکی به ایران می آید، عکس

به گزارش مجله سامی، گجت نیوز نوشت: سوزوکی سیاز به عنوان یک سدان مالی به زودی وارد ایران خواهد شد. در ادامه با مشخصات فنی و امکانات رفاهی Suzuki Ciaz آشنا خواهیم شد.

سدان جدیدی از سوزوکی به ایران می آید، عکس

شرکت راستا موتور خاورمیانه که به عنوان واردکننده خودرو سوزوکی سیاز شناخته می گردد به تازگی این سدان مالی را در نمایشگاه روایت خدمت ویژه هفته دولت به نمایش گذاشت تا به زودی شاهد عرضه آن به بازار ایران باشیم. در ادامه با طراحی ظاهری، معینات فنی و سطح امکانات Suzuki Ciaz آشنا می شویم.

معرفی سوزوکی سیاز

خودروهای سوزوکی در بازار ایران جزو خوردوهای محبوب به شمار می روند؛ برای مثال سوزوکی گرند ویتارا که سال ها به وسیله ایران خودرو فراوری و به بازار عرضه می شد، توانست به محبوبیت چشمگیری دست پیدا کند. اکنون شرکت راستا موتور خاورمیانه با عرضه محصولات این شرکت ژاپنی نظیر سیاز میخواهد تا با دیگر به احتیاج علاقه مندان به محصولات سوزوکی پاسخ دهد. این سدان مالی قادر به رقابت با خودروهای چینی هم رده خواهد بود.

بخش طراحی

هرچند سوزوکی سیاز دارای طراحی ظاهری نسبتا ساده ای است، اما همچنان زیبا و هماهنگ به نظر می رسد و طراحی آن برای یک خودرو مالی قابل قبول است. در نمای جلو شاهد چراغ های اصلی بزرگ و خطوط شکسته متعددی هستیم که نمای نسبتا خشنی را به وجود آورده است. جلوپنجره نیز با دو خط کرومی در بالا و پایین به چراغ ها متصل شده است. سپر با همراه ورودی هوای ثانویه و دو چراغ مه شکن از سایر ویژگی های این بخش محسوب می گردد.

طراحان برای نمای عقب طراحی مجذوب کننده تری را در نظر گرفتند. در این بخش چراغ های اصلی به شکل دوتکه و بسیار بزرگ به چشم می خورند که تا روی گلگیر عقب نیز امتداد دارند. طراحان با ایجاد برآمدگی روی در صندوق توانستند حالتی اسپرت را به وجود آورند. بعلاوه طراحان در این بخش دو شب رنگ را داخل یک قابل کرومی قرار داده و روی سپر عقب تعبیه کردند.

کابین سوزوکی سیاز همچون بخش بیرونی آن ساده است که با توجه به ماهیت مالی آن نمی توان از آن ایراد گرفت. از ویژگی های این بخش می توان به سیستم پخش خودرو، پنل تنظیمات سیستم تهویه مطبوع، دریچه های تهویه مطبوع روی داشبورد، کلاستر آنالوگ، کامپیوتر سفری کوچک برای نمایش اطلاعات و فرمان سه شاخه ساده با کلیدهای کنترلی صوتی اشاره نمود.

شرکت سازنده برای داشبورد و کابین از متریال با کیفیت قابل قبولی استفاده نموده که دارای دوام زیادی خواهند بود. بعلاوه هر دو ردیف خودرو برای سرنشینان فضای مناسبی را فراهم خواهند کرد. لازم به ذکر است نسخه ای که شرکت راستا موتور خاورمیانه از آن پرده برداشته، فاقد نمایشگر و سیستم مالتی مدیا است، اما ممکن است نسخه های نهایی آن به این آپشن نیز مجهز شوند.

معینات فنی سوزوکی سیاز

سوزوکی سیاز در بازارهای مختلف با پیشرانه های متعددی قابل سفارش است، اما شرکت واردکننده فقط نسخه 1.5 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی را برای بازار ایران در نظر گرفته که می تواند قدرتی برابر با 103 اسب بخار و گشتاور 138 نیوتن متر را به فراوری برساند. قدرت تولی شده از این پیشرانه به وسیله گیربکس اتوماتیک به چرخ ها منتقل می گردد. ضمن اینکه این گیربکس دارای حالت تعویض دستی نبوده و فقط از حالت L و 2 بهره می برد.

امکانات رفاهی و ایمنی سوزوکی Ciaz

در حال حاضر شرکت راستا موتور خاورمیانه سطح امکانات سوزوکی سیاز را معین ننموده، اما نسخه فول این سدان مالی از امکانات متعددی چون کی لس استارتر و ریموت با دکمه استارت/استپ، آفتاب گیر عقب، چراغ های مطالعه ردیف عقب، روکش چرم صندلی ها، آینه های کناری تاشو برقی، کنترل تهویه مطبوع اتوماتیک، کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری و ترکشن کنترل، ایزوفیکس، ترمز کمکی، 2 ایربگ، صفحه نمایش 4.2 اینچی کیلومترشمار دیجیتال، نمایشگر 8 اینچی با اندروید اتو و اپل کارپلی بهره می برد.

قیمت Suzuki Ciaz

در حال حاضر شرکت واردکننده جزئیات قیمتی این خودرو ا اعلام ننموده، اما این سدان مالی در بازار امارات با قیمت 13 هزار و 500 دلار تا 15 هزار و 500 دلاری به فروش می رسد. ار رقبای این سدان ژاپنی در بازار ایران می توان به سدان های چینی و سدان های داخلی مانند شاهین، دنا و تارا اشاره نمود. بعلاوه این خودرو از مزایای متعددی چون استهلاک پایین، موتور تنفس طبیعی و عدم حساسیت به کیفیت بنزین نیز بهره می برد.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرستقیمت روز خودرو در خبرنگاران مراجعه کنید.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 14 شهریور 1402 بروزرسانی: 14 شهریور 1402 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2322

به "سدان جدیدی از سوزوکی به ایران می آید، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سدان جدیدی از سوزوکی به ایران می آید، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید